Gå til innhold

Helvetes nabokjerring slår ungene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge gått og lurt på hun dama der, for hun gjør ikke annet enn å skrike og kjefte på de stakkars ungene hele dagen lang! Sandkassa og lekeplassen ligger ca. 15 meter fra inngangsdøra deres, og ungene får så ørene flagrer om de prøver å leke i sandkassa der. For all det - ikke lek og ha det gøy!! Hun har tre unger under skolealder og hun gjør ikke annet enn å gaule etter dem hele dagen.

Men nå! Jeg sitter på terrassen i kveldsola og leser en bok. Rett bak ryggen min er skjermen som skiller vår og deres terrasse, og de har verandadøra åpen.

Fikk med meg at guttungen kom opp trappa igjen etter han hadde fått beskjed om å legge seg. Jeg hører tydelig at hun slår til ungen så det smeller, og han hylgriner selvfølgelig! Deretter kommer leksa: "Sa ikke jeg at du skulle legge deg? Har ikke jeg sagt det, hæ? Jeg sa du skulle legge deg!! Jeg vil ikke se deg her oppe igjen før i morgen!"

Ungen er ikke en gang tre år gammel!!

Fy faen jeg har så jævelig lyst til å gå bort å rive håret av den dama!!

Hva gjør man med sånt? Jeg skulle helt sikkert marsjert rett inn der og sagt til henne at jeg satt rett bak skjermen og fikk med meg det hele, men jeg fikk så vondt at jeg begynte å grine selv.

Fy faen, jeg kan ikke fatte og begripe at voksne mennesker kan behandle et barn på den måten. Det er tragisk!

Hva gjør vi, den gode nabo, nå?

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• carma

34

• shandy

24

• kie

12

• soleil

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Barnevernet.

Om ikke annet så kanskje hun kan få seg en advarsel, blir redd, og dermed slutte å slå.

Gjest bare en
Skrevet

Du melder fra til politiet eller barnevernet. Er ikke sikker på hvem som skal ta seg av det. Om det er politiet man skal ta kontakt med også er det de som skal kontakte barnevernet eller om man selv tar direkte kontakt med barnevernet..

Uansett. Gjør noe. Ikke bare sitt og se/hør på at de ungene får gjennomgå. De får hele livet sitt ødelagt.

Skrevet

Ringer barnevernet...?

Er det hva dere ville gjort? Jeg syns det er dritvanskelig. Jeg orker ikke tanken på at de stakkars ungene skal få juling hjemme. Samtidig så syns jeg det er vanskelig å vite hvordan jeg skal forholde meg til det! Jeg tenker at jeg kommer til å følge nøye med hva som skjer videre i det huset. Skjer det igjen, så tar jeg affere. Men kommer jeg til å gjøre det? Er det riktig å vente?

Hva er det riktigste å gjøre, og hva ville dere gjort om dere var meg?

Kizza1365380506
Skrevet

Det er veldig vanskelig dette, spesielt siden det er din nærmeste nabo. Det beste hadde nok vært om du hadde masjert rett inn med en gang, men nå gjorde du ikke det. Du ble vel paralysert tenker jeg, det hadde jeg blitt.

Det med å skrike til ungene trenger ikke nødvendigvis bety så mye. Jeg har en søster som er sånn. Min niese var på besøk med typen for noen år siden hun er snart 30. Da de hadde vært her en times tid sa hun; det er så stille her tante. Jeg praktiserer å snakke med ungene mens min søster skriker og de smeller med dørene.

Men det blir jo noe annet når naboen din slår dem. Du hørte det jo helt ut så det må jo ha vært hardt. Det mest riktige er nok å ringe til bekymringstelefonen på barneverntjenesten og høre hva de anbefaler.

Skrevet

Er det hva dere ville gjort? Jeg syns det er dritvanskelig. Jeg orker ikke tanken på at de stakkars ungene skal få juling hjemme. Samtidig så syns jeg det er vanskelig å vite hvordan jeg skal forholde meg til det! Jeg tenker at jeg kommer til å følge nøye med hva som skjer videre i det huset. Skjer det igjen, så tar jeg affere. Men kommer jeg til å gjøre det? Er det riktig å vente?

Nei, det er ikke riktig å vente. Dama har med vitende og vilje slått en 2-åring jo! Ungene kan få traumer for resten av livet og du lurer på om det er riktig å vente? Ring på mandag så snart barnevernskontoret åpner!

Skrevet

Nei, det er ikke riktig å vente. Dama har med vitende og vilje slått en 2-åring jo! Ungene kan få traumer for resten av livet og du lurer på om det er riktig å vente? Ring på mandag så snart barnevernskontoret åpner!

Grunnen til at jeg snakket om å vente er fordi øynene mine ikke _så_ at det skjedde. Men jeg satt noen få meter unna, bak en skjerm.

Jeg syns bare det er en vanskelig sak å avgjøre helt alene.

Takk for svar!

Skrevet

Det er veldig vanskelig dette, spesielt siden det er din nærmeste nabo. Det beste hadde nok vært om du hadde masjert rett inn med en gang, men nå gjorde du ikke det. Du ble vel paralysert tenker jeg, det hadde jeg blitt.

Det med å skrike til ungene trenger ikke nødvendigvis bety så mye. Jeg har en søster som er sånn. Min niese var på besøk med typen for noen år siden hun er snart 30. Da de hadde vært her en times tid sa hun; det er så stille her tante. Jeg praktiserer å snakke med ungene mens min søster skriker og de smeller med dørene.

Men det blir jo noe annet når naboen din slår dem. Du hørte det jo helt ut så det må jo ha vært hardt. Det mest riktige er nok å ringe til bekymringstelefonen på barneverntjenesten og høre hva de anbefaler.

Takk for svar.

Vet at det med kjeftingen ikke nødvendigvis har noe å si, men både jeg og sambo han ofte reagert på det fordi ungene uberettiget blir skreket til hele tiden. De er jo så små alle tre.

Jeg har aldri mistenkt henne for noe mer, det er ikke det jeg mente. Men jeg har reagert på hennes måte å "kommunisere" med ungene på bare.

Takk igjen!

Singularity
Skrevet

Politianmeldelse.

Vold mot barn bør det være nulltoleranse i forhold til.

Gjest Humlepungen
Skrevet

Ring og tips barnevernet. Slikt skal ikke forekomme. Greit nok at foreldre skal irettesette barna sine, men det er jo måte på. Unger skal ikke denges.

Ring barnevernet!

Gjest Humlepungen
Skrevet

Jeg sier igjen, ring barnevernet. Det hadde jeg gjort. Jeg tror en kan være anonym tipser i den forstand at de du tipser OM ikke kan finne ut at det er du som har "sladret".

Sånne folk som du forteller om gir meg lyst til å ta frem slegga.

*sint*

Skrevet

Politianmeldelse.

Vold mot barn bør det være nulltoleranse i forhold til.

Takk for svar.

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Jeg ville ikke ringt barnevernet, fordi dama kanskje slo barnet en gang.

Jeg hadde nok heller skrevet en lapp i postkassen til dama der jeg hadde skrevet om kjeftinga og alt jeg hadde hørt. Dersom det er mange naboer der så kan hun ikke vite at du skrev lappen. Hun får dermed en advarsel. Om ikke det hjelper, så hadde jeg ringt barnevernet!

Skrevet

Jeg hadde nok heller skrevet en lapp i postkassen til dama der jeg hadde skrevet om kjeftinga og alt jeg hadde hørt. Dersom det er mange naboer der så kan hun ikke vite at du skrev lappen. Hun får dermed en advarsel. Om ikke det hjelper, så hadde jeg ringt barnevernet!

Lapp i postkassa hadde vært kjempelurt!

Er selv en feiging, og orker ikke konfrontasjoner, så en lapp i kassa er perfekt!

Gjest wydsiwyg
Skrevet

Oj, litt av en situasjon. Men som de andre sier - for barnas skyld er du på en eller annen måte nødt til å reagere. Det beste ville vært og gått en tur dit etter at ungene har sovnet og fortelle hva du så og at du syns det er ille og sitte med den vitenen. Spør om de trenger hjelp?

Det er utrolig vanskelig å konfrontere voksne mennesker på den måten, og de kan jo finne på å bli like sinna som deg, men det er den mest reale måten å gjøre det på.

Skrevet

Takk for ærlig tilbakemelding. Lapp i postkassa har vært i tankene, ja.

Gjest kshfe
Skrevet

Naboen vår har også tre små, og er veeeldig glad i å drikke.

Snøvler og sjangler seg gjennom dagen mens barna er ute fra 8 om morgenen til 9 om kvelden. De er nesten 2 år, 4 og 6.

Pappaen er på jobb, og vet vel ikke så mye, men litt. Han er grei han, men..

Jeg sa ifra til barnevernet, de kom, ingeting skjedde. Og jeg sa fra igjen. Fremdeles ingenting..

Skrevet

Det er berre oss eller dei som bur i huset på andre sida som kan ha høyrd det, så det ville vore innlysande kven som hadde skrive lappen. Dette er ein uhyre vanskeleg situasjon, i og med at carma ikkje var øyenvitne.

Eg trur eit anonymt tips til barnevernet er vegen å gå, men vi har jo ingenting meir å gå på enn at vi synst at ho kjeftar for mykje på ungane... Litt kjipt å utsetja ein familie for barnevernsgransking _dersom_ vi har mistolka det carma høyrde. På den andre sida er det inga tid og miste dersom ho faktisk slår ungane.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...