shandy Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Takk for dine synspunkter og meninger. Jeg syns soleil svarer deg godt, og er enig med henne. Takk. Værsågod, du trengte det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107268-helvetes-nabokjerring-sl%C3%A5r-ungene/page/5/#findComment-629481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Hmmm.. her ble jeg litt overrasket. Jeg selv skrev et lignende innlegg her for 1-1 1/2 år siden - og da fikk jeg noen HELT andre tilbakemeldinger som gjorde til at jeg ikke turte å gjøre noe mer med det.. INGEN av de som svarte mente at jeg skulle bry meg med saken. Ble kalt både nyskjerrig nabo - og typisk "nabokjerring" som ikke hadde bedre ting å ta seg til enn å høre etter hva naboene gjorde... Hadde jeg fått slike tilbakemelding som carma - hadde jeg nok gjort noe med saken - istedenfor å bare la det skure og gå.. For - som sant skal sies så tok jeg til etterretning det som ble svart her - dum som jeg er... Nå kan jeg angre! Synes du har fått en del gode tilbakemeldinger her - og hadde jeg vært deg nå - så ville jeg absolutt gjort noe med det - gode eksempler har du fått! Barna er viktigst - absolutt. Nå har jeg flyttet - og har heldigvis ingenting med mine ex-naboer å gjøre - så jeg slipper å høre gjennom veggene hva som foregikk ved siden av oss- og samvittigheten plager meg. En ting som forundrer meg her - er at jeg kjenner igjen en del av nickene som svarte meg sist- og nå er holdningen endret?!?! Snakk om dobbeltmoral! Nok om den saken - ble bare oppgitt! Det er mulig du ikke skrev et identisk innlegg? Mye av kommunikasjonen her går på tolkninger. Til syvende og sist må man tenke selv. Og ja. Man kan vokse og lære mye på halvannet år. Jeg har endret mening om masse, jeg. Forhåpentligvis har det med evnen til å ta til seg lærdom. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107268-helvetes-nabokjerring-sl%C3%A5r-ungene/page/5/#findComment-629483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
carma Skrevet 31. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2003 "Klart det beste er om familien kunne ordnet opp i dette selv, eventuelt at man kunne gått i dalog med dem for at de skulle søke hjelp. Eventuelt at man var åpen om at man meldte til barnevernet" Det du skriver her er hele poenget mitt. Jeg mener at hvis man virkelig vil hjelpe, og ikke bare krype under matta og skjule seg når/hvis det skulle gå lenger, er ikke velmenende, men bare feigt. Hvis det virkelig ER et problem OG carma er sikker i sin sak, ja så ser jeg ikke hvorfor hun skal være anonym. Vil hun barnas beste? For om det kommer folk fra barnevernet troppende opp på denne damas dør - hva skal de se etter? Møkkete hus, blåveiser? Ikke kommer de noen vei i retten heller, hvis ingen vil være vitne, og helt ærlig. Jeg syntes dette er for tynt. Jeg hadde fått langt mer respekt for carma om hun hadde gått å pratet med dama, istedenfor kun skrive et innlegg om det på DOL. Hva hjelper det ungene - som hun er så bekymret for. Kanskje carma til og med kunne tilbydt seg å være barnevakt - en gang i blant. Gidder hun det tro? Nå må du faen meg skjerpe deg å se til å lese tråden skikkelig, shandy! Jeg har sagt flere ganger her at jeg med glede vil stå for min henvendelse til barnevernet eller som vitne dersom det skulle vidreutvikle seg! Nå i første omgang ønsker jeg imidlertid å være anonym overfor vår nabo av den enkle grunn at jeg ikke ønsker å komme i konflikt med dem personlig når de har så mye å rydde opp i selv. Om de noen gang spør meg om jeg kan passe ungene gjør jeg selvfølgelig det! Herregud, de skulle da fått bodd her hos oss om det hadde vært en løsning! Du er faen meg så skrullete i hodet at du ikke skjønner dine egne ord, shandy. Ha litt mer tillit til folk da, hva? Makan til forhåndsdømming. Jeg prøver å gjøre det rette uten å gå på tvers av mine egne grenser her. Takk for dine bidrag. Jeg har ikke mer å si til deg i denne saken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107268-helvetes-nabokjerring-sl%C3%A5r-ungene/page/5/#findComment-629524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 "Klart det beste er om familien kunne ordnet opp i dette selv, eventuelt at man kunne gått i dalog med dem for at de skulle søke hjelp. Eventuelt at man var åpen om at man meldte til barnevernet" Det du skriver her er hele poenget mitt. Jeg mener at hvis man virkelig vil hjelpe, og ikke bare krype under matta og skjule seg når/hvis det skulle gå lenger, er ikke velmenende, men bare feigt. Hvis det virkelig ER et problem OG carma er sikker i sin sak, ja så ser jeg ikke hvorfor hun skal være anonym. Vil hun barnas beste? For om det kommer folk fra barnevernet troppende opp på denne damas dør - hva skal de se etter? Møkkete hus, blåveiser? Ikke kommer de noen vei i retten heller, hvis ingen vil være vitne, og helt ærlig. Jeg syntes dette er for tynt. Jeg hadde fått langt mer respekt for carma om hun hadde gått å pratet med dama, istedenfor kun skrive et innlegg om det på DOL. Hva hjelper det ungene - som hun er så bekymret for. Kanskje carma til og med kunne tilbydt seg å være barnevakt - en gang i blant. Gidder hun det tro? Ærlig talt nå må du gi deg. Det er lett for deg å si som sitter bak skjermen og slipper å gjøre noe. Slik jeg oppfattet carma igår ble hun totalt handlingsløs fordi hun ble så sjokkert ikke fordi hun ikke ville gjøre noe. Har du aldi opplevd det du? Så får hun summet seg litt og lurer på hva hun skal gjøre, kanskje hun tilogmed lurer litt på om det hun hørte var virkelig og setter seg ned og vil ha råd, ikke bli skjelt ut. Det kan godt være at hun skulle gått inn med en gang men det gjorde hun nå engang ikke og det er dermed ikke opp til diskusjon. Men om hun kanskje skal gå inn neste gang hun opplever det samme, ja det kan bare hun avgjøre når hun har fått GODE RÅD av dolerne. Så skjerp deg. Ikke bli sint, gi heller carma gode råd om hva hun bør gjøre nå evt neste gang det skjer. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107268-helvetes-nabokjerring-sl%C3%A5r-ungene/page/5/#findComment-629528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En_Mamma Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Naboen vår har også tre små, og er veeeldig glad i å drikke. Snøvler og sjangler seg gjennom dagen mens barna er ute fra 8 om morgenen til 9 om kvelden. De er nesten 2 år, 4 og 6. Pappaen er på jobb, og vet vel ikke så mye, men litt. Han er grei han, men.. Jeg sa ifra til barnevernet, de kom, ingeting skjedde. Og jeg sa fra igjen. Fremdeles ingenting.. Ville du visst det hvis de har en undersøkelsessak gående? Ville du visst det hvis de har støttetiltak? Hvis saken venter på å komme opp i fylkesnemda? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107268-helvetes-nabokjerring-sl%C3%A5r-ungene/page/5/#findComment-629600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Nå må du faen meg skjerpe deg å se til å lese tråden skikkelig, shandy! Jeg har sagt flere ganger her at jeg med glede vil stå for min henvendelse til barnevernet eller som vitne dersom det skulle vidreutvikle seg! Nå i første omgang ønsker jeg imidlertid å være anonym overfor vår nabo av den enkle grunn at jeg ikke ønsker å komme i konflikt med dem personlig når de har så mye å rydde opp i selv. Om de noen gang spør meg om jeg kan passe ungene gjør jeg selvfølgelig det! Herregud, de skulle da fått bodd her hos oss om det hadde vært en løsning! Du er faen meg så skrullete i hodet at du ikke skjønner dine egne ord, shandy. Ha litt mer tillit til folk da, hva? Makan til forhåndsdømming. Jeg prøver å gjøre det rette uten å gå på tvers av mine egne grenser her. Takk for dine bidrag. Jeg har ikke mer å si til deg i denne saken. Du får kalle meg skrullete og hva du nå vil. Noe annet fra deg var ikke å vente heller. Dog fikk jeg frem det jeg ville, nemlig å få deg til å tenke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107268-helvetes-nabokjerring-sl%C3%A5r-ungene/page/5/#findComment-629657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
carma Skrevet 31. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2003 Du får kalle meg skrullete og hva du nå vil. Noe annet fra deg var ikke å vente heller. Dog fikk jeg frem det jeg ville, nemlig å få deg til å tenke. LOL! Fortsett å trøste deg med det du, shandy. Du har aldri noen gang fått meg til å tenke annet enn at du ikke kan være riktig skrudd sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107268-helvetes-nabokjerring-sl%C3%A5r-ungene/page/5/#findComment-629663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Ærlig talt nå må du gi deg. Det er lett for deg å si som sitter bak skjermen og slipper å gjøre noe. Slik jeg oppfattet carma igår ble hun totalt handlingsløs fordi hun ble så sjokkert ikke fordi hun ikke ville gjøre noe. Har du aldi opplevd det du? Så får hun summet seg litt og lurer på hva hun skal gjøre, kanskje hun tilogmed lurer litt på om det hun hørte var virkelig og setter seg ned og vil ha råd, ikke bli skjelt ut. Det kan godt være at hun skulle gått inn med en gang men det gjorde hun nå engang ikke og det er dermed ikke opp til diskusjon. Men om hun kanskje skal gå inn neste gang hun opplever det samme, ja det kan bare hun avgjøre når hun har fått GODE RÅD av dolerne. Så skjerp deg. Ikke bli sint, gi heller carma gode råd om hva hun bør gjøre nå evt neste gang det skjer. Med vennlig hilsen "Det kan godt være at hun skulle gått inn med en gang men det gjorde hun nå engang ikke og det er dermed ikke opp til diskusjon. Men om hun kanskje skal gå inn neste gang hun opplever det samme, ja det kan bare hun avgjøre når hun har fått GODE RÅD av dolerne." Å jasså, har hun ikke hode til å tenke selv? Det er vel hun som er oppe i situasjonen. Når dette er sagt, mener jeg nødvendigvis ikke at hun skulle gått inn DER og DA, men ventet til situasjonen hadde roet seg. Jeg mener ikke at hun skal vente til en eventuellt "neste gang", men ta en prat med dama utenom. Hva har hun å tape på det, hun fordrar jo ikke denne dama uansett, og det eneste hun isåfall kan bli møtt med, er ei kald skulder. Kanskje med en beskjed om å dra til et varmere sted, men da har hun i det minste forsøkt. Er det egen stolthet som hindrer henne, eller hva tror du? Vil hun virkelig barnas beste, må hun tørre å ta i et tak selv også. Hvis ikke kan hun for min del holde kjeft. Å ja du, jeg har opplevd litt mer enn livets lyse sider, men ungene mine har alltid kommet først for meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107268-helvetes-nabokjerring-sl%C3%A5r-ungene/page/5/#findComment-629683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 "Det kan godt være at hun skulle gått inn med en gang men det gjorde hun nå engang ikke og det er dermed ikke opp til diskusjon. Men om hun kanskje skal gå inn neste gang hun opplever det samme, ja det kan bare hun avgjøre når hun har fått GODE RÅD av dolerne." Å jasså, har hun ikke hode til å tenke selv? Det er vel hun som er oppe i situasjonen. Når dette er sagt, mener jeg nødvendigvis ikke at hun skulle gått inn DER og DA, men ventet til situasjonen hadde roet seg. Jeg mener ikke at hun skal vente til en eventuellt "neste gang", men ta en prat med dama utenom. Hva har hun å tape på det, hun fordrar jo ikke denne dama uansett, og det eneste hun isåfall kan bli møtt med, er ei kald skulder. Kanskje med en beskjed om å dra til et varmere sted, men da har hun i det minste forsøkt. Er det egen stolthet som hindrer henne, eller hva tror du? Vil hun virkelig barnas beste, må hun tørre å ta i et tak selv også. Hvis ikke kan hun for min del holde kjeft. Å ja du, jeg har opplevd litt mer enn livets lyse sider, men ungene mine har alltid kommet først for meg. Tviler ikke på at du ikke har opplevd mye som de fleste av oss her. Det jeg ville frem til var at hun ikke trengte kjeft og hissige ord. Og hode til å tenke med har hun i alle fall, ingen tvil om det, det har hun vist flere ganger. Men det er hun som skal leve med denne naboen og ikke du og jeg. Jeg tror helt ærlig at carma vil finne ut fra gode saklige innlegg her hva hun skal gjøre. Det er ikke opp til oss å kritisere henne for ikke å ha gjort noe til nå. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107268-helvetes-nabokjerring-sl%C3%A5r-ungene/page/5/#findComment-629686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
carma Skrevet 31. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2003 "Det kan godt være at hun skulle gått inn med en gang men det gjorde hun nå engang ikke og det er dermed ikke opp til diskusjon. Men om hun kanskje skal gå inn neste gang hun opplever det samme, ja det kan bare hun avgjøre når hun har fått GODE RÅD av dolerne." Å jasså, har hun ikke hode til å tenke selv? Det er vel hun som er oppe i situasjonen. Når dette er sagt, mener jeg nødvendigvis ikke at hun skulle gått inn DER og DA, men ventet til situasjonen hadde roet seg. Jeg mener ikke at hun skal vente til en eventuellt "neste gang", men ta en prat med dama utenom. Hva har hun å tape på det, hun fordrar jo ikke denne dama uansett, og det eneste hun isåfall kan bli møtt med, er ei kald skulder. Kanskje med en beskjed om å dra til et varmere sted, men da har hun i det minste forsøkt. Er det egen stolthet som hindrer henne, eller hva tror du? Vil hun virkelig barnas beste, må hun tørre å ta i et tak selv også. Hvis ikke kan hun for min del holde kjeft. Å ja du, jeg har opplevd litt mer enn livets lyse sider, men ungene mine har alltid kommet først for meg. Har du noe å si om meg, så kan du si det til _meg_, shandy. Slutt å anta ting. Du vet ikke shit om meg, og har ingen grunnlag for å snakke om min "feighet", "stolthet" eller manglende evne til å sitte barnevakt. Nå driter du deg ut.. sorry. "Å jasså, har hun ikke hode til å tenke selv? Det er vel hun som er oppe i situasjonen. Når dette er sagt, mener jeg nødvendigvis ikke at hun skulle gått inn DER og DA, men ventet til situasjonen hadde roet seg." - Jeg trodde virkelig at du hadde mer kjenskap til menneskelige reaksjoner enn det der. For hver gang du skriver et innlegg så viser du at du faktisk KAN være ENDA dummere enn jeg trodde! ) "Jeg mener ikke at hun skal vente til en eventuellt "neste gang", men ta en prat med dama utenom. Hva har hun å tape på det, hun fordrar jo ikke denne dama uansett, og det eneste hun isåfall kan bli møtt med, er ei kald skulder. Kanskje med en beskjed om å dra til et varmere sted, men da har hun i det minste forsøkt. Er det egen stolthet som hindrer henne, eller hva tror du?" - Hva er vitsen med å "analysere" meg for andre brukere? Er det noe du lurer på om meg, så kan du spørre _meg_ om det. Hadde du lest tråden så hadde du også sett grunnene til at jeg ikke ønsker å konfrontere naboen min face to face, og det har ingenting med stolthet eller noe av den andre dritten du slenger rundt å gjøre. "Vil hun virkelig barnas beste, må hun tørre å ta i et tak selv også. Hvis ikke kan hun for min del holde kjeft." Nå gjør jeg ikke dette for din del jeg, shandy. Jeg gjør det for naboungene. Du går kanskje rundt og tror du er ekspert, men jeg innser selv mine egne begrensninger og velger derfor å rådføre meg med en fagperson om hva jeg bør gjøre og hvordan jeg bør gå frem. "Å ja du, jeg har opplevd litt mer enn livets lyse sider, men ungene mine har alltid kommet først for meg." Du har tydeligvis ikke kommet så heldig ut av det selv... -det beklager jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107268-helvetes-nabokjerring-sl%C3%A5r-ungene/page/5/#findComment-629698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 "Det kan godt være at hun skulle gått inn med en gang men det gjorde hun nå engang ikke og det er dermed ikke opp til diskusjon. Men om hun kanskje skal gå inn neste gang hun opplever det samme, ja det kan bare hun avgjøre når hun har fått GODE RÅD av dolerne." Å jasså, har hun ikke hode til å tenke selv? Det er vel hun som er oppe i situasjonen. Når dette er sagt, mener jeg nødvendigvis ikke at hun skulle gått inn DER og DA, men ventet til situasjonen hadde roet seg. Jeg mener ikke at hun skal vente til en eventuellt "neste gang", men ta en prat med dama utenom. Hva har hun å tape på det, hun fordrar jo ikke denne dama uansett, og det eneste hun isåfall kan bli møtt med, er ei kald skulder. Kanskje med en beskjed om å dra til et varmere sted, men da har hun i det minste forsøkt. Er det egen stolthet som hindrer henne, eller hva tror du? Vil hun virkelig barnas beste, må hun tørre å ta i et tak selv også. Hvis ikke kan hun for min del holde kjeft. Å ja du, jeg har opplevd litt mer enn livets lyse sider, men ungene mine har alltid kommet først for meg. "Å jasså, har hun ikke hode til å tenke selv?" carma har meir hode enn du nokonsinne kan drøyma om, shandy. Du tabbar deg ut gong på gong med fordømmande innlegg der du ler av og hakkar på dei svakaste. Du eig tydelegvis ingen form for empati eller gangsyn og øser ut det eine drittinnlegget etter det andre. "Det er vel hun som er oppe i situasjonen. Når dette er sagt, mener jeg nødvendigvis ikke at hun skulle gått inn DER og DA, men ventet til situasjonen hadde roet seg." Dette er din måte å takle situasjonen på. Hadde du lese tråden skikkeleg så hadde du sett at carma har gjeve god grunn til at ho ikkje vil konfrontere hespetreet direkte. Verken eg eller carma ynskjer å bli dratt inn i ein eller annan bitter nabofeide dersom det ikkje er grunnlag for det - dvs. at dersom barnevernet meiner det er grunn til å gjera noko med tilhøva, så står både eg og carma fram for å gjera situasjonen betre for ungane, men ikkje før. "Hva har hun å tape på det, hun fordrar jo ikke denne dama uansett, og det eneste hun isåfall kan bli møtt med, er ei kald skulder. Kanskje med en beskjed om å dra til et varmere sted, men da har hun i det minste forsøkt. Er det egen stolthet som hindrer henne, eller hva tror du?" Ikkje alle er som deg shandy. Nokre har hemningar og god folkeskikk. I tillegg har mange ting i fortida som gjer at slike konfrontasjonar ikkje er ynskjeleg. Eg kunne gjort det, men eg var ikkje vitne til det som skjedde. "Vil hun virkelig barnas beste, må hun tørre å ta i et tak selv også. Hvis ikke kan hun for min del holde kjeft." I rest my case... Kva slags verd er det du lever i? "Å ja du, jeg har opplevd litt mer enn livets lyse sider, men ungene mine har alltid kommet først for meg." Det vil eg tru naboen vår også seier mellom slaga. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107268-helvetes-nabokjerring-sl%C3%A5r-ungene/page/5/#findComment-629702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 LOL! Fortsett å trøste deg med det du, shandy. Du har aldri noen gang fått meg til å tenke annet enn at du ikke kan være riktig skrudd sammen. Forskjellen på deg og meg carma, er at JEG er snill i RL, og på DOL sier jeg meningen min ( i RL også, stort sett på godt og vondt) DU derimot er skinnhellig og feig, fremstår som snillheten selv - på papiret, men tør ikke gjøre en dritt når det gjelder. Redd for egen ræv er du. Fy pokker sier jeg bare. Å kan du svare meg på en ting, uten å slenge dritt. Hvorfor tør du ikke å snakke med denne dama, har du ikke rent mel i posen selv - i tilfelle en rettsak? (Snakker da om andre ting - vil du bli tatt seriøst?) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107268-helvetes-nabokjerring-sl%C3%A5r-ungene/page/5/#findComment-629711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
carma Skrevet 31. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2003 Forskjellen på deg og meg carma, er at JEG er snill i RL, og på DOL sier jeg meningen min ( i RL også, stort sett på godt og vondt) DU derimot er skinnhellig og feig, fremstår som snillheten selv - på papiret, men tør ikke gjøre en dritt når det gjelder. Redd for egen ræv er du. Fy pokker sier jeg bare. Å kan du svare meg på en ting, uten å slenge dritt. Hvorfor tør du ikke å snakke med denne dama, har du ikke rent mel i posen selv - i tilfelle en rettsak? (Snakker da om andre ting - vil du bli tatt seriøst?) Kjære, kjære shandy... Du må ha det fryktelig vondt med deg selv som må ty til midler som dette ( Jeg syns oppriktig synd på deg, og jeg håper at du får en form for hjelp til dette? Jeg håper at du en dag finner mot og styrke i deg til å ta et oppgjør med det som egentlig plager deg. Tror du vil få det bedre om du slutter med å bruke opp energien din på desperate forsøk på å såre andre. Du får ikke bedre selvtillit av det. Det er bare en falsk erstatning som raskt mister sin virkning for deg. Jeg skal la være med å si at du er dum i svar til deg - det hjelper nok ikke mye på selvtilliten din. Beklager at jeg uttrykte meg så tankeløst. Håper du får bukt med det vanskelige! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107268-helvetes-nabokjerring-sl%C3%A5r-ungene/page/5/#findComment-629728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 "Å jasså, har hun ikke hode til å tenke selv?" carma har meir hode enn du nokonsinne kan drøyma om, shandy. Du tabbar deg ut gong på gong med fordømmande innlegg der du ler av og hakkar på dei svakaste. Du eig tydelegvis ingen form for empati eller gangsyn og øser ut det eine drittinnlegget etter det andre. "Det er vel hun som er oppe i situasjonen. Når dette er sagt, mener jeg nødvendigvis ikke at hun skulle gått inn DER og DA, men ventet til situasjonen hadde roet seg." Dette er din måte å takle situasjonen på. Hadde du lese tråden skikkeleg så hadde du sett at carma har gjeve god grunn til at ho ikkje vil konfrontere hespetreet direkte. Verken eg eller carma ynskjer å bli dratt inn i ein eller annan bitter nabofeide dersom det ikkje er grunnlag for det - dvs. at dersom barnevernet meiner det er grunn til å gjera noko med tilhøva, så står både eg og carma fram for å gjera situasjonen betre for ungane, men ikkje før. "Hva har hun å tape på det, hun fordrar jo ikke denne dama uansett, og det eneste hun isåfall kan bli møtt med, er ei kald skulder. Kanskje med en beskjed om å dra til et varmere sted, men da har hun i det minste forsøkt. Er det egen stolthet som hindrer henne, eller hva tror du?" Ikkje alle er som deg shandy. Nokre har hemningar og god folkeskikk. I tillegg har mange ting i fortida som gjer at slike konfrontasjonar ikkje er ynskjeleg. Eg kunne gjort det, men eg var ikkje vitne til det som skjedde. "Vil hun virkelig barnas beste, må hun tørre å ta i et tak selv også. Hvis ikke kan hun for min del holde kjeft." I rest my case... Kva slags verd er det du lever i? "Å ja du, jeg har opplevd litt mer enn livets lyse sider, men ungene mine har alltid kommet først for meg." Det vil eg tru naboen vår også seier mellom slaga. Her ser man ondskapen deres igjen. Men gjett hva, jeg bryr meg ikke. Du og carma må gjerne sitte å le og ha det gøy på min bekostning. Hvem som har hode på rett plass, skal jeg ikke diskutere med deg, jeg vet jo at du er sammen med carma, og dere passer perfekt sammen. Tenk om dere hadde brukt 20% av tiden til å ordne opp i det som bekymrer dere så voldsomt, istedenfor å sitte her å prøve å virke SÅ sympatiske. Fy faen - unnskyld, men jeg føler for å spy! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107268-helvetes-nabokjerring-sl%C3%A5r-ungene/page/5/#findComment-629733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Her ser man ondskapen deres igjen. Men gjett hva, jeg bryr meg ikke. Du og carma må gjerne sitte å le og ha det gøy på min bekostning. Hvem som har hode på rett plass, skal jeg ikke diskutere med deg, jeg vet jo at du er sammen med carma, og dere passer perfekt sammen. Tenk om dere hadde brukt 20% av tiden til å ordne opp i det som bekymrer dere så voldsomt, istedenfor å sitte her å prøve å virke SÅ sympatiske. Fy faen - unnskyld, men jeg føler for å spy! Hadde vi enda hatt det gøy... Men det er jo det du ikkje fattar. Sorry shandy. Du er tragisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107268-helvetes-nabokjerring-sl%C3%A5r-ungene/page/5/#findComment-629735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Kjære, kjære shandy... Du må ha det fryktelig vondt med deg selv som må ty til midler som dette ( Jeg syns oppriktig synd på deg, og jeg håper at du får en form for hjelp til dette? Jeg håper at du en dag finner mot og styrke i deg til å ta et oppgjør med det som egentlig plager deg. Tror du vil få det bedre om du slutter med å bruke opp energien din på desperate forsøk på å såre andre. Du får ikke bedre selvtillit av det. Det er bare en falsk erstatning som raskt mister sin virkning for deg. Jeg skal la være med å si at du er dum i svar til deg - det hjelper nok ikke mye på selvtilliten din. Beklager at jeg uttrykte meg så tankeløst. Håper du får bukt med det vanskelige! ) Å du kunne selvsagt ikke svare på det jeg spurte om. Svar nok i seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107268-helvetes-nabokjerring-sl%C3%A5r-ungene/page/5/#findComment-629736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
carma Skrevet 31. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2003 Å du kunne selvsagt ikke svare på det jeg spurte om. Svar nok i seg selv. Jeg mener det helt seriøst, shandy... Ikke fei det bort - ta det til deg og prøv å gjøre noe med det. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107268-helvetes-nabokjerring-sl%C3%A5r-ungene/page/5/#findComment-629739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Hadde vi enda hatt det gøy... Men det er jo det du ikkje fattar. Sorry shandy. Du er tragisk. Jeg oppfattet ikke denne tråden som gøy. Hvis du ser noe som helst gøy her, så er jo saken enda verre. Du kan le av meg, det er greit, gjensidig sådan, men hva med hun det handler om. Ikke alle er like sterke. Du og din kjære er mer opptatt av å slenge dritt til meg, enn å prøve å lese hva jeg skriver. Går det ann sier jeg bare - to voksne mennesker, den ene godt over 30, og den andre mer enn voksen nok til å ha litt bedre vett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107268-helvetes-nabokjerring-sl%C3%A5r-ungene/page/5/#findComment-629743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg mener det helt seriøst, shandy... Ikke fei det bort - ta det til deg og prøv å gjøre noe med det. Lykke til! Å jeg mener det seriøst til deg. Du kan ikke svare på det jeg spurte om, det kan neppe din kjære heller, og bare DET er grunn god nok for meg til å sette dere i tvil. Vondt å høre sannheten? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107268-helvetes-nabokjerring-sl%C3%A5r-ungene/page/5/#findComment-629744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
carma Skrevet 31. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2003 Å jeg mener det seriøst til deg. Du kan ikke svare på det jeg spurte om, det kan neppe din kjære heller, og bare DET er grunn god nok for meg til å sette dere i tvil. Vondt å høre sannheten? "Vondt å høre sannheten?" Nei, for meg er det ikke vondt. Men det smerter meg å se at du enda ikke har forstått det etter flere oppfordringer om å lese hele tråden her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107268-helvetes-nabokjerring-sl%C3%A5r-ungene/page/5/#findComment-629747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.