Gå til innhold

Nesten voldtatt

Anbefalte innlegg

Det skjedde høsten 2002, en dag da jeg hadde vert på jobb. Jeg gikk av bussen på busstoppet, og begunte å gå mot leiligheten der vi bor. På veien så jeg flere politibiler, men tenkte ikke noe mer over det.

Da jeg hadde gått et stykke kom jeg til et hus der de hadde trekt presenning foran pga. ombygging. Jeg hørte en knitrelyd, og skvatt. Men tenkte at det sikkert bare var et dyr eller bare vinden. Så jeg gikk videre. Da jeg kom til hjørnet, og presenningen var slutt, spratt det fram en mann. Jeg hylte, og da tok han tak rundt munnen min, og den andre hånden tok han rundt livet mitt, og løftet meg opp. Han bar meg 20 meter lengre bort. Det var på en måte i en bakgate. Jeg prøvde å hyle, men han holdt for munnen min hele tiden. Han presset meg inntil en husvegg, og sa at han ville ha pengene mine. Jeg fikk slippe litt løs, for å gi han de pengene jeg hadde. Han sa at vi litt senere skulle gå i minibanken og ta ut alle pengene jeg hadde.

Så tok han hånda foran munnen min igjen, og presset meg mot veggen. Han åpnet jakka mi, og tok hånda under genseren min. Han var iskald. Han tok på puppene mine. Jeg begynte å gråte.

Så tvingte han meg til å kjenne på penisen hans utenpå buksa hans. Han tok hånda mi i sin, og brukte makt for å føre den dit. Imens brukte han kroppstyngden til å holde meg inntil veggen.

Mens han stod og hodt meg sånn, hørte jeg en bil som nærmet seg. Da jeg så hvilken bil det var, hørte jeg politisirenen. De stoppet rett ved, og hoppet ut av bilen. Mannen slapp meg og prøvde å rømme. Politimannen tok han igjen, og la han i bakken. Han fikk håndjern på seg. Politiet snakket litt med meg,og jeg forklarte alt som hadde skjedd. De fortalte at det var akkurat ham de var på jakt etter. Han hadde voldtatt 3 jenter samme dag.

Politiet satte ham i bilen, og jeg fikk sitte på med de hjem. En av politimennene fulgte meg opp i leiligheten, og satt seg ned litt for å snakke. Han sa at han anbefalte å ha noen å snakke med, men jeg sa at det gikk bra. Han sa at jeg kom til å få et slags sjokk etter et par timer, og da kom jeg til å trenge noen å snakke med.

Da han gikk, ringte jeg til typen min. Han var i en annen del av landet på jobb. Da hadde jeg det bra, og bare fortalte det som hadde skjedd.

Han sa at han skulle komme hjem.

Ca. 3 timer senere gikk det opp for meg hva som hadde skjedd (nesten skjedd), og begynte å gråte. Ringte til kjæresten min og snakket i flere timer. Neste dag kom han hjem.

Nå føler jeg

(1.6.2003):

- At det var dårlig gjort. Hvorfor meg? Lett offer?

- Angrer på at jeg ikke hylte da jeg tok opp pengene.

- Dumt at han går fri nå. Jeg er redd, og tør ikke gå ute alene.

- Har mareritt ofte, og gjenopplever alt ofte. Det føles så ekte.

- Lurer på hvorfor han gjorde det. Hva får han ut av å voldta mange jenter?

Kanskje noen har opplevd noe lignende, og sliter med de samme problemene?

Jeg har ikke fortalt det til noen andre enn typen min og legen. Lurer på om noen vet hvordan jeg kan bearbeide det som har skjedd... Har mareritt, og gjenopplever det nesten hver natt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107400-nesten-voldtatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Det var helt tilfeldig at det ble deg. Han gjemte seg jo for politiet og hadde en annen jente gått forbi før deg hadde han tatt henne. Du må iallefall ikke tro at det er din feil for det var det IKKE.

Disse menneskene er ikke helt friske de mangler sperrer som vi andre er utstyrt med. Kanskje du kan prøve å synes synd på han hvis du orker.

Takk og lov at politiet kom.

*sympatiklem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107400-nesten-voldtatt/#findComment-630279
Del på andre sider

martine1365379969

kva med å ta kontakt med smi?? eg har opplevd å bli forsøkt voldtatt- og det har sittet i ganske lenge. Men det som hjelp er å snakke om det, ikkje steng det inne!!! Men, har diverre ingen fasit svar. Håper berre du ber om hjelp!! For slike ting er grusomt å oppleva. Lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107400-nesten-voldtatt/#findComment-635602
Del på andre sider

kva med å ta kontakt med smi?? eg har opplevd å bli forsøkt voldtatt- og det har sittet i ganske lenge. Men det som hjelp er å snakke om det, ikkje steng det inne!!! Men, har diverre ingen fasit svar. Håper berre du ber om hjelp!! For slike ting er grusomt å oppleva. Lykke til!

Mvh

Tusen takk for forslag alle sammen:) Men er det noen som vet om en støtte-tjeneste for sånne som meg? SMI er visst hovedsaklig for incest-offer.

Dette skjedde jo for en stund siden, men det var utrolig ekkelt når jeg så igjen han som gjorde det. (traff han på butikken.) Han fortjener ikke å gå fri...

Men uansett- takk for støtten alle sammen! Det har hjulpet meg veldig å skrive om det.

Klem fra Lene

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107400-nesten-voldtatt/#findComment-635899
Del på andre sider

martine1365379969

Tusen takk for forslag alle sammen:) Men er det noen som vet om en støtte-tjeneste for sånne som meg? SMI er visst hovedsaklig for incest-offer.

Dette skjedde jo for en stund siden, men det var utrolig ekkelt når jeg så igjen han som gjorde det. (traff han på butikken.) Han fortjener ikke å gå fri...

Men uansett- takk for støtten alle sammen! Det har hjulpet meg veldig å skrive om det.

Klem fra Lene

smi er oxo senter for de som er utatt for overgrep og voldtekt. Ihverfall så er det det i kristiansand, der eg går og bur. har fått veldig bra hjelp der!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107400-nesten-voldtatt/#findComment-636022
Del på andre sider

Annonse

Kjære Anette!

Du har virkelig hatt en skremmende opplevelse - takk og pris at politiet kom til og fikk hjulpet deg! Det er veldig vanlig å få slike reaksjoner som du nevner her, hvor tanken på hva som virkelig kunne ha skjedd gnager og gnager. Det hjelper å snakke ut om det som skjedde med noen man stoler på, enten en venninne, kjæresten, foreldre, lege, helsesøster etc. etc.

Du kan også ringe DIXI Ressurssenter i Oslo eller Stavanger (jeg vet ikke hvor i landet du bor) - se på hjemmesiden vår www.dixi.no for mer informasjon. De som er telefonsvarere på DIXI har selv vært utsatt for overgrep og vet hva det handler om.

Du kan også skrive mer her inne, her er mange som bryr seg og som har opplevd forsøk på/gjennomførte overgrep.

Det beste rådet jeg kan gi deg er å snakke om det som har skjedd til du blir lei det. Det hjalp meg!

Lykke til!

Beste hilsen Grete :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107400-nesten-voldtatt/#findComment-637737
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...