AnonymBruker Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Pratet noen måneder siden med en mann, som påsto at det er helt naturlig at menn liker jenter under seksuell lavalder og at det kun er på grunn av hvordan samfunnet reagerer på det i den vestlige verden at menn er tvunget til å late som de ikke gjør det. Han nevnte også at i andre kulturer er det helt vanlig med lavere seksuell lavalder og giftemål når man er veldig ung. Jeg ble litt kvalm. Er det mange som tenker slik? Håper ikke det. Anonymkode: 047b9...b6d 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Pratet noen måneder siden med en mann, som påsto at det er helt naturlig at menn liker jenter under seksuell lavalder og at det kun er på grunn av hvordan samfunnet reagerer på det i den vestlige verden at menn er tvunget til å late som de ikke gjør det. Han nevnte også at i andre kulturer er det helt vanlig med lavere seksuell lavalder og giftemål når man er veldig ung. Jeg ble litt kvalm. Er det mange som tenker slik? Håper ikke det. Anonymkode: 047b9...b6d Noen jenter er tidlig utviklet med bryster og hårvekst her og der mens andre er det ikke, syns det er pedofili når de ser ut som småjenter og ikke er utviklet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Pratet noen måneder siden med en mann, som påsto at det er helt naturlig at menn liker jenter under seksuell lavalder og at det kun er på grunn av hvordan samfunnet reagerer på det i den vestlige verden at menn er tvunget til å late som de ikke gjør det. Han nevnte også at i andre kulturer er det helt vanlig med lavere seksuell lavalder og giftemål når man er veldig ung. Jeg ble litt kvalm. Er det mange som tenker slik? Håper ikke det. Anonymkode: 047b9...b6d Slike er det bare å holde seg langt unna og kanskje få sjekket internethistorikken på pc'n og telefonen deres... 🤮 1 Siter
stjernestøv Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Lillemus skrev (8 minutter siden): Slike er det bare å holde seg langt unna og kanskje få sjekket internethistorikken på pc'n og telefonen deres... 🤮 Men en 15 åring kan være utviklet? Noen er det, det så jeg i min ungdom. Jeg var sent utviklet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden stjernestøv skrev (11 minutter siden): Men en 15 åring kan være utviklet? Noen er det, det så jeg i min ungdom. Jeg var sent utviklet. Det spiller ingen rolle, i Norge er den seksuelle lavalder 16 år og jeg håper virkelig den aldri settes lavere! En del menn hadde uten tvil lagt seg etter yngre jenter om lavalderen var lavere. Hvordan de kan innbille seg at 13-åringer synes voksne menn er noe å trakte etter kan man jo lure på... 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Lillemus skrev (4 minutter siden): Det spiller ingen rolle, i Norge er den seksuelle lavalder 16 år og jeg håper virkelig den aldri settes lavere! En del menn hadde uten tvil lagt seg etter yngre jenter om lavalderen var lavere. Hvordan de kan innbille seg at 13-åringer synes voksne menn er noe å trakte etter kan man jo lure på... Ja det kan du si, jeg mener ikke det er riktig og syns de burde hevet det til 18 år for da er man myndig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Dette er et ugreit tema å ta opp. Anonymkode: b2445...760 0 Siter
Lillemus Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er et ugreit tema å ta opp. Anonymkode: b2445...760 Hvorfor det? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Lillemus skrev (7 minutter siden): Hvorfor det? Hva er motivasjonen tenker jeg... Anonymkode: b2445...760 0 Siter
psykedeliker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han nevnte også at i andre kulturer er det helt vanlig med lavere seksuell lavalder og giftemål når man er veldig ung. Da kunne du jo spurt om hvorfor han ikke bare flytter dit, hvis han er så misfornøyd med vår kultur. 0 Siter
Grendel Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Høres ut som en syk ræv. Under 16 år faktisk? Jeg ville heller hevet seksuell lavalder til 18 år hvis den ene parten er over 30 for eksempel. Da synes jeg at jeg er ganske liberal. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Grendel skrev (1 minutt siden): Da synes jeg at jeg er ganske liberal. Hvordan vil du i så fall rettferdiggjøre en slik forskjellsbehandling ut fra et liberalt verdigrunnlag? 0 Siter
Grendel Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden psykedeliker skrev (3 minutter siden): Hvordan vil du i så fall rettferdiggjøre en slik forskjellsbehandling ut fra et liberalt verdigrunnlag? Fordi det handler om skjevt maktforhold. Jeg synes at 50 år + 16 år er mye verre enn 16år + 15år. Jeg synes det er tvilsomt å snakke om "frivillig sex" mellom en 16 åring og en 50 åring. Det er ikke et forhold hvor begge bestemmer like mye. Med mindre 50-åringen er helt tilbakestående. Samtidig må man jo si at folk blir myndige ved en viss alder på et pun og rett og slett må leve med egne valg. I Norge er det 18 år. Jeg synes fortsatt det er fullstendig umoralsk av en 50 åring å gå så langt ned i alder, men prinsipielt vanskelig å ikke la en 18 åring bestemme selv. 1 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Grendel skrev (18 minutter siden): Jeg synes det er tvilsomt å snakke om "frivillig sex" mellom en 16 åring og en 50 åring. Da har du en helt annen forståelse av begrepet liberal enn det som ligger til grunn for vår rettsstat. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.