Gå til innhold

Pratet med en mann som hadde sterke meninger om seksuell lavalder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pratet noen måneder siden med en mann, som påsto at det er helt naturlig at menn liker jenter under seksuell lavalder og at det kun er på grunn av hvordan samfunnet reagerer på det i den vestlige verden at menn er tvunget til å late som de ikke gjør det. Han nevnte også at i andre kulturer er det helt vanlig med lavere seksuell lavalder og giftemål når man er veldig ung. 

Jeg ble litt kvalm. Er det mange som tenker slik? Håper ikke det. 

Anonymkode: 047b9...b6d

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Pratet noen måneder siden med en mann, som påsto at det er helt naturlig at menn liker jenter under seksuell lavalder og at det kun er på grunn av hvordan samfunnet reagerer på det i den vestlige verden at menn er tvunget til å late som de ikke gjør det. Han nevnte også at i andre kulturer er det helt vanlig med lavere seksuell lavalder og giftemål når man er veldig ung. 

Noen jenter er tidlig utviklet med bryster og hårvekst her og der mens andre er det ikke, syns det er pedofili når de ser ut som småjenter og ikke er utviklet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Slike er det bare å holde seg langt unna og kanskje få sjekket internethistorikken på pc'n og telefonen deres... 🤮 

stjernestøv
Skrevet
Lillemus skrev (8 minutter siden):

Slike er det bare å holde seg langt unna og kanskje få sjekket internethistorikken på pc'n og telefonen deres... 🤮 

Men en 15 åring kan være utviklet? Noen er det, det så jeg i min ungdom. Jeg var sent utviklet. 

Skrevet
stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Men en 15 åring kan være utviklet? Noen er det, det så jeg i min ungdom. Jeg var sent utviklet. 

Det spiller ingen rolle, i Norge er den seksuelle lavalder 16 år og jeg håper virkelig den aldri settes lavere! En del menn hadde uten tvil lagt seg etter yngre jenter om lavalderen var lavere. Hvordan de kan innbille seg at 13-åringer synes voksne menn er noe å trakte etter kan man jo lure på...

stjernestøv
Skrevet
Lillemus skrev (4 minutter siden):

Det spiller ingen rolle, i Norge er den seksuelle lavalder 16 år og jeg håper virkelig den aldri settes lavere! En del menn hadde uten tvil lagt seg etter yngre jenter om lavalderen var lavere. Hvordan de kan innbille seg at 13-åringer synes voksne menn er noe å trakte etter kan man jo lure på...

Ja det kan du si, jeg mener ikke det er riktig og syns de burde hevet det til 18 år for da er man myndig. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er et ugreit tema å ta opp.

Anonymkode: b2445...760

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er et ugreit tema å ta opp.

Hvorfor det?

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (7 minutter siden):

Hvorfor det?

Hva er motivasjonen tenker jeg...

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han nevnte også at i andre kulturer er det helt vanlig med lavere seksuell lavalder og giftemål når man er veldig ung.

Da kunne du jo spurt om hvorfor han ikke bare flytter dit, hvis han er så misfornøyd med vår kultur.

Skrevet

Høres ut som en syk ræv.  Under 16 år faktisk?

Jeg ville heller hevet seksuell lavalder til 18 år hvis den ene parten er over 30 for eksempel. Da synes jeg at jeg er ganske liberal.

psykedeliker
Skrevet
Grendel skrev (1 minutt siden):

Da synes jeg at jeg er ganske liberal.

Hvordan vil du i så fall rettferdiggjøre en slik forskjellsbehandling ut fra et liberalt verdigrunnlag?

Skrevet
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Hvordan vil du i så fall rettferdiggjøre en slik forskjellsbehandling ut fra et liberalt verdigrunnlag?

Fordi det handler om skjevt maktforhold. Jeg synes at 50 år + 16 år er mye verre enn 16år + 15år.

Jeg synes det er tvilsomt å snakke om  "frivillig sex" mellom en 16 åring og en 50 åring. Det er ikke et forhold hvor begge bestemmer like mye. Med mindre 50-åringen er helt tilbakestående.

Samtidig må man jo si at folk blir myndige ved en viss alder på et pun og rett og slett må leve med egne valg. I Norge er det 18 år. Jeg synes fortsatt det er fullstendig umoralsk av en 50 åring å gå så langt ned i alder, men prinsipielt vanskelig å ikke la en 18 åring bestemme selv.

psykedeliker
Skrevet
Grendel skrev (18 minutter siden):

Jeg synes det er tvilsomt å snakke om  "frivillig sex" mellom en 16 åring og en 50 åring.

Da har du en helt annen forståelse av begrepet liberal enn det som ligger til grunn for vår rettsstat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...