Gå til innhold

Flytte, omregistrering av adresser

Anbefalte innlegg

Gjest Flyttenissen

Jeg skal "flytte" til typen min, bor der en god del der fra før, men komer også til å sove litt hjemme.

For å få borteboerstipend, som er det eneste stipendet jeg kan få, fordi om foreldrene mine har lite penger så må jeg ha en annen adresse. Så hvordan får jeg bytte adresse til hans?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107403-flytte-omregistrering-av-adresser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På: http://www.signform.com/Scripts/Signform.dll?SignForm&LANG=NO&COUNTRY=NO&ARCHIVE=FTH&MODE=PIC&DB=SF&COMP=188403&HELPCOMP=0&PATH=/26396/14614/78977/99458/188403/&REF=1

Finner du et skjema som heter "Melding til folkeregisteret om flytting" dette må fylles ut og sendes folkeregisteret i den kommunen du flytter til.

Jeg regner med at du oppgir hans adresse når du søker om borteboerstipendet?

Vet ikke om det er så lurt å melde flytting til folkeregisteret, for da er du jo ikke lengere noen "borteboer"??

Studenter skal normalt ikke melde flytting til folkeregisteret når man bor borte pga studier..

Jeg regner med at du oppgir hans adresse når du søker om borteboerstipendet?

Vet ikke om det er så lurt å melde flytting til folkeregisteret, for da er du jo ikke lengere noen "borteboer"??

Studenter skal normalt ikke melde flytting til folkeregisteret når man bor borte pga studier..

Tror det er ny praksis nå, at man skal melde flytting uansett, selv om man er student.

Flyttenissen: Ta en telefon til folkeregisteret du, så vet de sikkert hva du må gjøre.

Annonse

Tror det er ny praksis nå, at man skal melde flytting uansett, selv om man er student.

Flyttenissen: Ta en telefon til folkeregisteret du, så vet de sikkert hva du må gjøre.

Helt riktig at det er ny praksis der... Derfor skrev jeg "normalt ikke".

Etter nye regler kan studenter nå VELGE å melde flytting dersom de ønsker det.

Jeg ville vært forsiktig med å gjøre dette dersom hun skal ha stipend for å bo borte...

Jeg regner også med at det at hun flytter inn og blir samboer også må være hysj-hysj for å få borteboerstipend..?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...