Gå til innhold

Matspørsmål til de som vet

Gjest syvende mor i huset

Anbefalte innlegg

Gjest syvende mor i huset

Mor i huset må slanke seg av medisinske årsaker og har valgt å gjøre det ved kostomlegging og 1200 daglige kalorier + litt trim.

Prøver jo å spise sunnest mulig,men det jeg lurte på var;

Idag hadde jeg fryktelig søtsug og da jeg lagde brødskive til minstejenta valgte jeg å ha nugattiv på skiva.

Har funnet ut at 10 gram nugatti er 55 kalorier. Og 10 gram holder for meg.

Så hvis jeg da inkluderer dette i kaloriregnskapet,går jeg likevel ned i vekt?

Selv om det er mer fett enn de påleggene jeg vanligvis bruker?

(Ingen i huset spiser nugatti til hverdags)

Og hvis jeg en dag velger et beger med lettis som dessert,og spiser litt mindre middag,går det bra?

Som dere skjønner,er jeg blå på dette!

Kort oppsumert lurer jeg vel på om det er greit at jeg av og til bytter ut kaloriene i litt mindre sunne ting så jeg slipper å "fyse" på dette.

Alt i alt blir det jo unasett aldri mer enn 1200 kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom man følger f.eks Grete Roede så er Nugatti nei-mat.

Selv synes jeg det høres ok ut å bytte ut så lenge man holder seg innen kalorigrensen...

Satser på at du får bedre svar fra noen andre...og lykke til med vektnedgangen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader ikke i det hele tatt!

Tvert imot er det en meget fornuftig måte du velger å gå ned i vekt på.

Vi som veier for mye må lære oss å forholde oss til mindre usunne matvarer også.

Og det er mye bedre å unne seg en skive med nugatti enn å ende opp med å spise 10 skiver med nugatti + enda mer!

Stå på og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det spiller ingen stor rolle hva du spiser så lenge du holder deg innenfor kalorigrensen din.

Jeg synes du setter kalorigrensen din litt lavt? Vet du hvor mange kalorier du har brukt å spise før? Hvis du trener i tillegg ville jeg anbefale deg å sette opp kalorigrensen med et par hunder kalorier. Da får du mer energi! 1200 kalorier er omtrent det kroppen trenger bare for å holde de livsviktige funskjonene igang (sånn som at hjertet skal slå osv.). Uansett, lykke til med slankingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...