Gjest helle k Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Er det sunnere å spise feks tre knekkebrød i stedet for to skiver grovbrød? Sånn kalorimessig, hva er det minst i? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andungen Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 To "normale" skiver skikkelig grovt brød gir ca 200 cal. 3 grove knekkebrød ligger vel på ca 150 vil eg tru. Men brød smaker utvilsomt best. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Min teori ang. knekkebrød er at du bruker mer kalorier på å få dem i deg enn du får tilført av dem. Ikke blir jeg mett av dem heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie83 Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 To "normale" skiver skikkelig grovt brød gir ca 200 cal. 3 grove knekkebrød ligger vel på ca 150 vil eg tru. Men brød smaker utvilsomt best. To knekkebrød med pålegg tilsvarer cirka en brødskive med pålegg (kalorimessig sett:)! Personlig foretrekker jeg knekkebrød, men vanlig brød metter kanskje bedre? Ikke vet jeg. Uansett bør man velge noe grovt! Da holder man seg mett lenger... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Felicia24 Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 To knekkebrød med pålegg tilsvarer cirka en brødskive med pålegg (kalorimessig sett:)! Personlig foretrekker jeg knekkebrød, men vanlig brød metter kanskje bedre? Ikke vet jeg. Uansett bør man velge noe grovt! Da holder man seg mett lenger... Jeg har vært hos ernæringsfysiolog, og hun sa følgende: 2 knekkebrød er tilsvarende 1 brødskive. Men problemet er at du må bruke mer pålegg hvis du har 2 knekkebrød enn 1 brødskive. Så sånt sett blir kalorimengden mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
briv Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Husk at knekkebrødet har en oppside med store kuler og dype groper, f.eks Wasa Sport. Hvis du bruker smør eller Bremykt på oppsiden går det med masse for å fylle gropene! Husker en på landet sa til knekkebrødskiva si da han smurte tykt på: "Her ska du få så du tetner, din hersens smørtjuv!" Pleier å ha knekkebrød som reservemat på langturer, uten noe på. Dypper dem helst i bekken når jeg tar en og en med en halvtimes mellomrom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.