Gå til innhold

Knekkebrød vs brød

Gjest helle k

Anbefalte innlegg

Gjest helle k

Er det sunnere å spise feks tre knekkebrød i stedet for to skiver grovbrød?

Sånn kalorimessig, hva er det minst i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To "normale" skiver skikkelig grovt brød gir ca 200 cal.

3 grove knekkebrød ligger vel på ca 150 vil eg tru.

Men brød smaker utvilsomt best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teori ang. knekkebrød er at du bruker mer kalorier på å få dem i deg enn du får tilført av dem. Ikke blir jeg mett av dem heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To "normale" skiver skikkelig grovt brød gir ca 200 cal.

3 grove knekkebrød ligger vel på ca 150 vil eg tru.

Men brød smaker utvilsomt best.

To knekkebrød med pålegg tilsvarer cirka en brødskive med pålegg (kalorimessig sett:)! Personlig foretrekker jeg knekkebrød, men vanlig brød metter kanskje bedre? Ikke vet jeg. Uansett bør man velge noe grovt! Da holder man seg mett lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Felicia24

To knekkebrød med pålegg tilsvarer cirka en brødskive med pålegg (kalorimessig sett:)! Personlig foretrekker jeg knekkebrød, men vanlig brød metter kanskje bedre? Ikke vet jeg. Uansett bør man velge noe grovt! Da holder man seg mett lenger...

Jeg har vært hos ernæringsfysiolog, og hun sa følgende: 2 knekkebrød er tilsvarende 1 brødskive. Men problemet er at du må bruke mer pålegg hvis du har 2 knekkebrød enn 1 brødskive. Så sånt sett blir kalorimengden mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at knekkebrødet har en oppside med store kuler og dype groper, f.eks Wasa Sport. Hvis du bruker smør eller Bremykt på oppsiden går det med masse for å fylle gropene!

Husker en på landet sa til knekkebrødskiva si da han smurte tykt på: "Her ska du få så du tetner, din hersens smørtjuv!"

Pleier å ha knekkebrød som reservemat på langturer, uten noe på. Dypper dem helst i bekken når jeg tar en og en med en halvtimes mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...