Gå til innhold

Brutte løfter om sommerjobb... Jeg er SINT!

Anbefalte innlegg

Gjest Raffine

Jeg er så fly forbanna!! Etter nyttår fikk jeg en deltidsjobb på en bensinstasjon (i tillegg til studiene). Jeg har jobbet én kveld i uka + annenhver helg det siste halvåret.

Trivselen har det vært så som så med.. Eierne er meget spesielle og gamle, men jeg har prøvd å overse dette, og tross alt trives jeg med selve arbeidet (selv om miljøet er dårlig). Jeg kan nevne at opplæringen jeg fikk var veldig mangelfull (det meste har jeg lært på egen hånd), de forskjellsbehandler de ansatte, og gir ALDRI ros. Negative bemerkninger og ris er de derimot rause med, ofte urettferdig!

Sjefen min har lovet meg at jeg skulle få jobbe mye i sommerferien. Hun har sagt at jeg må regne med fulle uker og vel så det. Dette har jeg regnet som et løfte, og har derfor ikke tenkt mer over det.

I går fikk jeg sommerlistene, og hun har kun satt meg opp på de dagene jeg allerede jobber! Ingenting ekstra!! Jeg er så sinna! Hun har LOVET meg jobb i sommer, riktignok ikke skriftlig (og jeg har ikke arb.kontrakt). Hadde jeg visst at jeg skulle få så lite jobb i sommer, ville jeg ha funnet meg noe annet for lenge siden! Nå er det derimot vanskelig å få ny sommerjobb.

Hvordan skal jeg gripe fatt denne situasjonen? Jeg er selvsagt veldig fortvilet og sint! Har ikke prata med henne enda, jeg tenkte det var best å fordøye dette først så jeg ikke handler feil. Hjelp.

Fortsetter under...

Du bør vel rase fra deg litt først, slik at du er rolig og relativt høflig når du fortellersjefen at det må ha skjedd enmisforståelse. At du utfra det de har sagt har oppfattet at du skulle jobbefulltid.

Og så hører du om hvilke muligheter de har for å endre listene.

Vær taktisk, du kan risikere å miste de timene du allerede har hvis du begynner å krangle med slike mennesker.

La de få litt tid på seg til å prøve å endre listene før du eventuelt forteller at dette er løftebrudd.

Gjest Raffine

Du bør vel rase fra deg litt først, slik at du er rolig og relativt høflig når du fortellersjefen at det må ha skjedd enmisforståelse. At du utfra det de har sagt har oppfattet at du skulle jobbefulltid.

Og så hører du om hvilke muligheter de har for å endre listene.

Vær taktisk, du kan risikere å miste de timene du allerede har hvis du begynner å krangle med slike mennesker.

La de få litt tid på seg til å prøve å endre listene før du eventuelt forteller at dette er løftebrudd.

Hørtes fornuftig ut! Selv om jeg aller mest har lyst til å skjelle henne ut og si opp på dagen!

Kan jo nevne at hun har gitt nesten alle dagvaktene gjennom sommeren til gullgutten sin.. Blir KVALM!

Arbeidskontrakt har jeg mast om siden dag 1, men ikke sett snurten av den.

Gjest IngenLurerDenneGutten

Hørtes fornuftig ut! Selv om jeg aller mest har lyst til å skjelle henne ut og si opp på dagen!

Kan jo nevne at hun har gitt nesten alle dagvaktene gjennom sommeren til gullgutten sin.. Blir KVALM!

Arbeidskontrakt har jeg mast om siden dag 1, men ikke sett snurten av den.

Jeg tror ikke at du kommer noen vei med disse "arbeidsgiverne" dine. Mitt forslag er at du bare lar hele greia bero, og setter igang søk etter annet arbeid. Lykkes du med dette, sier du opp - og ønsker dem lykke til videre.

Annonse

petter smart

Ta det som en erfaring på veien.

En skal alltid ha slikt skriftlig, både i form av en arbeidskontrakt og hvor mye du skulle jobbe i sommer.

Dersom de setter seg på bakbena er det lite du kan gjøre (kanskje en liten fyrstikk på rett sted?). Men som flere sier, vær rolig og spør om hvorfor du ikke fikk så mange timer som du ble lovet. Det lønner seg alltid å være høflig i begynnelsen.

Hva med å finne en annen jobb og så ikke møte opp uten å si fra? Det er jo lite de kan gjøre med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...