Gå til innhold

Konflikt på arbeidsstedet.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest anonym person

Har hatt sånn konflikt i forhold til sjef for noen år siden.

En person sluttet, sannsynligvis pga sjefen. Etter all bråket var over fikk jeg pratet mer med kollegaer.

Det virket som om de fleste hadde hatt det vanskelig.

Sjefen som i utgangspunktet virket veldig hyggelig og jovial hadde en særdeles ubehaglig mørk side. Visste på den tiden ikke at det gikk an å være dobbel slik, en helt spesiell type personlighet altså. Leste litt om denslags i oppslagsverk. Fikk også høre historier fra mine nærmeste som til da ikke kjente min historie. Der var påfallende likheter - til å grøsse av !

En kollega som var noen år endre enn meg hadde oppdaget hva som kunne komme til å skje. Han fikk rett. Han hadde kjent igjen sjefens personlighet fra en tidligere opplevelse han hadde hatt. Uten å si noe til andre om egentlig årsak, fikk han ordnet med overflytting til en annen avdeling og fikk tatt med seg arbeidsoppgavene dit. Så braket det løs.

Ble pålagt et ekstremt arbeidspress og medansvar for virkelig _enorme_ pengebeløp. Beløpenes størrelse gjorde at jeg ble veldig redd for å gjøre feil. Den minste lille feil og det kunne slå ut kollosalt økonomisk. Jobbet kjempehardt, men maktet likevel ikke å innfri de forpliktelsene jeg ble pålagt.

Ble skjellt ut grundig for udugelighet. Var kraftig tappet for mentalt overskudd. Kjente meg fanget. Vanskelig å finne ny jobb. Sjefen gikk og spredde løgner om meg. Tillitsvalgt fikk høre en av historiene og konfronterte sjefen med den. Da innrømte han det var usant, men forsatte på samme galeien. Sjefen kom med trussel om fysisk (!) hevnakt mot meg på grunn av mine innsigelser om arbeidsforhold (det var bare meg som hørte ham si det rett ut). Fikk problem med å konsentrere meg, angst, sove og spise. En dag greidde jeg ikke mer. Ble sykemeldt i 14 dager.

Da jeg kom tilbake på jobb, ble jeg skjellt ut fordi jeg ikke ville oppgi årsak til sykefravær og at det ikke var bedriftslegen som hadde sykemeldt meg (det var lege på legevakten som gav sykemelding). Da fikk sjefen problem med sin egen sjef, siden sykefravær ikke kunne holdes skjult. Vet ikke hvor mye sistnevnte forstod av situasjonen. Opplevde jeg hadde store problem med å forklare meg overbevisende nok overfor sjefens sjef. Men når det først var kommet så langt, gikk det bare kort tid før det ble omorganisering av hele firmaet. Ble reddet av "gong-gongen" ! Da minstet sjefen lederoppgaver og vi andre fikk det meget lettere. Den siste samtalen vi hadde, benyttet sjefen til å komme med en siste trussel om hevn om andre fikk vite det som hadde sjedd.

Hadde jeg kommet ut for samme situasjon en gang til, hadde jeg heller valgt å si opp og gå til arbeidsledighet enn å gjennomgå hele det enorme marerittet en gang til.

Annonse

Gjest saran

Det finnes en masse skruppelløse mennesker rundt omkring, som leter med lys og lykte etter ting i deres liv, som kan gi grunnlag for erstatninger, eller "skader" som kan gi grunnlag for trygd.

Så uheldig du er med de du treffer. Eller kanskje du bare tror alltid det verste om andre mennesker.

Gjest schmack!!

Nei ikke privat, men på vegne av mine klienter ja.

Ikke vet jeg hva slags profesjon du har "klienter" i tilknytning til... men fenomenet med folk som begynner å grave i sin fortid, på jakt etter noe de kan lure seg til økonomiske fordeler av, burde være kanskje mer velkjent hos deg, enn hos menigmann/kvinne.

Nekter du for at dette fenomenet ofte eksisterer på svært tynt, eller ofte på falsk grunnlag, bare for "å ha en sak"...?

I så fall, er du svært, svært naiv...

Gjest saran

Ikke vet jeg hva slags profesjon du har "klienter" i tilknytning til... men fenomenet med folk som begynner å grave i sin fortid, på jakt etter noe de kan lure seg til økonomiske fordeler av, burde være kanskje mer velkjent hos deg, enn hos menigmann/kvinne.

Nekter du for at dette fenomenet ofte eksisterer på svært tynt, eller ofte på falsk grunnlag, bare for "å ha en sak"...?

I så fall, er du svært, svært naiv...

Innleggene dine virker ganske naive, og vitner ikke om innsikt. Jeg har fått et innlegg som jeg lette etter hadde håpet å få flere. Hvem som lurer til seg økonomiske fordeler og hvem ikke har jeg ikke noe grunnlag til å diskutere her. Jeg tror ikke at du i virkeligheten møter mennesker som du vet så mye om at du vet med full sikkerhet at de lurer og lirker for å tjene på det. Innleggene dine vitner mer om noe bedrevitende et eller annet som tror og antar. Heldigvis har jeg få slike i min omgangskrets, selv om jeg selvfølgelig treffer dem i dagliglivet.

Gjest schmack!!

Innleggene dine virker ganske naive, og vitner ikke om innsikt. Jeg har fått et innlegg som jeg lette etter hadde håpet å få flere. Hvem som lurer til seg økonomiske fordeler og hvem ikke har jeg ikke noe grunnlag til å diskutere her. Jeg tror ikke at du i virkeligheten møter mennesker som du vet så mye om at du vet med full sikkerhet at de lurer og lirker for å tjene på det. Innleggene dine vitner mer om noe bedrevitende et eller annet som tror og antar. Heldigvis har jeg få slike i min omgangskrets, selv om jeg selvfølgelig treffer dem i dagliglivet.

Jeg har bare sett så altfor mange eksempler på at folk plutselig har "oppdaget" noe i sin fortid, som unnskyldning for sin lathet og udugelighet.

De prøver på alle måter å gjøre dette til et "levebrød".

Kun noen få lykkes, og disse har virkelig en god "sak". Bra at samfunnet gjennomskuer de resterende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...