0557 Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hei! Jeg har over lengre tid hatt litt smerter i og under foten ved hard belastning. Men etter forrige trening "smalt" det skikkelig. Jeg var i en hodeduell og landet hardt ned på høyre halvdel av hælen. Det gjorde skikkelig vondt. Det ble dagen etter litt blått langs foten. Jeg var hos legevakten og tok bilder i går (4/6) og de kunne konstantere at det ikke fantes noe brudd og at det kun var en belastningsskade som kunne ta opptil 6 mnd!!! Det eneste jeg kunne gjøre var å bruke myke sko og ikke belaste osv. De mener at diagnosen er kontusjon fot/sprukket pute under hæl. Hva mener du at dette kan være og finnes det ingen behandling for denne kjedelige skaden?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 -0557. Beklager svært sent svar, men har vært bortreist. Dette høres nok mest ut som en skade i festet av hele seneviften som holder fotbuen din oppe. Det starter gjerne med smerter som blir værre ved belastninger. Så kan det plutselig bli en tilleggsbelastning som kommer brått, og festet ryker. Så er det naturlig å undres, hva gjøre så ? Egentlig lite aktivt. Etter hvert gror skaden og smertene avtar, men det tar dessværre temmelig lang tid som du har fått høre, før foten fungerer greit igjen. I reperasjonstiden bør du trene alternativt som svømming, sykling, idet hele tatt trene uten at smerter i foten fremprovoseres. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.