Gå til innhold

Markedsansvarlig

0557

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har over lengre tid hatt litt smerter i og under foten ved hard belastning. Men etter forrige trening "smalt" det skikkelig. Jeg var i en hodeduell og landet hardt ned på høyre halvdel av hælen. Det gjorde skikkelig vondt. Det ble dagen etter litt blått langs foten. Jeg var hos legevakten og tok bilder i går (4/6) og de kunne konstantere at det ikke fantes noe brudd og at det kun var en belastningsskade som kunne ta opptil 6 mnd!!! Det eneste jeg kunne gjøre var å bruke myke sko og ikke belaste osv. De mener at diagnosen er kontusjon fot/sprukket pute under hæl. Hva mener du at dette kan være og finnes det ingen behandling for denne kjedelige skaden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-0557.

Beklager svært sent svar, men har vært bortreist.

Dette høres nok mest ut som en skade i festet av hele seneviften som holder fotbuen din oppe. Det starter gjerne med smerter som blir værre ved belastninger. Så kan det plutselig bli en tilleggsbelastning som kommer brått, og festet ryker. Så er det naturlig å undres, hva gjøre så ? Egentlig lite aktivt. Etter hvert gror skaden og smertene avtar, men det tar dessværre temmelig lang tid som du har fått høre, før foten fungerer greit igjen. I reperasjonstiden bør du trene alternativt som svømming, sykling, idet hele tatt trene uten at smerter i foten fremprovoseres. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...