Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest dum og teit jente

Jeg er en jente med store psykiske problemer. (hovedsakelig angst,går til behandling for dette)

Er overvektig,men jeg har ikke spiseforstyrrelser i vanlig forstand,er ikke redd for å legge på meg,osv.

Spiser sjokolade,og usunn mat,men har et kontrollbehov som gir utslag i at jeg må telle alle kalorier jeg får i meg.

Og det skal ikke overstige 1000 kalorier..:(

Jeg har så lyst til å klare å spise 1200,siden jeg har hørt at dette er et minimum av det kroppen trenger..

Men er dette sant?

Vet det kommer an på aktivitetsnivå osv,og jeg er jo ikke aktiv..sitter mye stille,foran pc,tv eller maler store deler av dagen. Eller har besøk av venner..og så trener jeg på spinningsykkel hjemme 2 ganger om dagen. 40 minutter om morgenen og 60 minutter om kvelden. Jeg trener intervaller,og blir alltid skikkelig svett.

Bør jeg spise 1200 eller kan jeg fortsette med 1000?

Håper noen kan gi meg konstruktive råd,jeg vil gjerne prøve,hvis jeg må..ikke vær nedlatende,vær så snill..

Fortsetter under...

Fra sidene til Grete Roede: "For å dekke kroppens behov for næringsstoffer, må kosten være variert og inneholde mellom 1200 og 1500 kcal for kvinner"

Du må passe på å få i deg noe mer næringsrikt enn sjokolade :-)

Husk at sjokolade inneholder MASSE kalorier, og stort sett det man kaller "tomme kalorier", altså sitter de ikke i kroppen særlig lenge.

Kanskje finner du tips om mat og kalorier her: http://www.greteroede.no

Lykke til, det du skriver her tyder på at du er hverken dum eller teit :-)

Gjest dum og teit jente

Fra sidene til Grete Roede: "For å dekke kroppens behov for næringsstoffer, må kosten være variert og inneholde mellom 1200 og 1500 kcal for kvinner"

Du må passe på å få i deg noe mer næringsrikt enn sjokolade :-)

Husk at sjokolade inneholder MASSE kalorier, og stort sett det man kaller "tomme kalorier", altså sitter de ikke i kroppen særlig lenge.

Kanskje finner du tips om mat og kalorier her: http://www.greteroede.no

Lykke til, det du skriver her tyder på at du er hverken dum eller teit :-)

Først vil jeg si TUSEN TAKK for at du svarte så fint..

Jeg var så redd for å få masse fordømmende svar..

Å vite at et menneske har tatt seg tid til å skrive et svar til MEG er så godt..

Tusen takk..Jeg skal prøve å øke til 1200 kalorier.

Jeg er overvektig,men har ikke overskudd til å slanke meg nå,vil bare prøve å beholde vekten jeg har,og er derfor bare opptatt av å ikke gå opp..

Ha en fin dag ;)

Først vil jeg si TUSEN TAKK for at du svarte så fint..

Jeg var så redd for å få masse fordømmende svar..

Å vite at et menneske har tatt seg tid til å skrive et svar til MEG er så godt..

Tusen takk..Jeg skal prøve å øke til 1200 kalorier.

Jeg er overvektig,men har ikke overskudd til å slanke meg nå,vil bare prøve å beholde vekten jeg har,og er derfor bare opptatt av å ikke gå opp..

Ha en fin dag ;)

Du er slett ikke dum og teit! Hadde du vært det så hadde du gitt f*** og bare fortsatt å stappe i deg sjokolade. :o) *Klem*

Med et så lavt kaloriinntak har du antagelig kødda litt med forbrenningen din. Prøv å spis mindre sjokolade, mer sunn mat og litt flere kalorier så skal du se du går ned i vekt også. Gjerne 4-5-6 _små_ måltider om dagen, istedet for 3 store. Lykke til!

Gjest haifa

Du er slett ikke dum og teit! Hadde du vært det så hadde du gitt f*** og bare fortsatt å stappe i deg sjokolade. :o) *Klem*

Med et så lavt kaloriinntak har du antagelig kødda litt med forbrenningen din. Prøv å spis mindre sjokolade, mer sunn mat og litt flere kalorier så skal du se du går ned i vekt også. Gjerne 4-5-6 _små_ måltider om dagen, istedet for 3 store. Lykke til!

Hvis du spiser 1200 kcal om dagen, og samtidig trener slik du gjør i dag, så vil du automatisk gå ned i vekt. Du sier at du ikke har overskudd til det, men som sagt, dersom du hiver på et par hundre kalorier slik at kroppen ikke går på sparebluss, så vil du gå ned.

At du tenker litt fornuft når du stapper i deg masse sjokoalde, det er bare lurt det!

Selv spiser jeg sjokolade daglig (er vel så godt som avhengig), men passer på å trene og spise sunt elleres. For tiden spiser jeg omtrent det samme som deg - 1200 kcalorier daglig. Dette fordi jeg ønsker å gå ned et par kilo. Sjokoladen kvitter jeg meg ikke med, men det går fint det.

Forøvrig - husk å spis disse 1200 fordelt utover fire måltider om dagen. Da holder du forbrenning og blodsukker oppe. Har du forresten merket at de dagene du spiser jevnt utover en hel dag, så har du ikke sååå stort behov for sjokkis på kvelden? Det har jeg merket meg, og det er en mulig faktor for at jeg skal klare kvitte meg med min avhengighet...Vi får se.

Du er iallefall ikke dum eller teit. Lykke til med angsten. Jeg har selv hatt angst, og du? det går an å bli fri fra den. Det er jeg blitt.....(tilogmed uten tabletter!)

Lykke til.

klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...