Gå til innhold

Halsbetennelse med blodig slim...

Anbefalte innlegg

Er sååå utrolig lei av å være syk nå!

Har en sinnsyk halsbetennelse, som er så vond at jeg har ikke ord.

Om morran spytter jeg grønne klumper blandet med blod. (Æsj!)

Jeg har hatt bihulebetennelse ca. 4 ganger det siste halve året. Bronkitt 2 ganger og halsbetennelse flere ganger.

Sist hadde jeg nesten lungebetennelse inkl. bihulebet. Da fikk jeg en antibiotikakur som jeg var ferdig med for litt over to uker siden.

Jeg spurte legen i går om hva jeg skulle gjøre, siden jeg får disse plagene igjen og igjen.

Han sa at jeg bare skulle holde senga og spise paracet.

CRP var forøvrig i går på 17.

Kan det være samme viruset som jeg ikke blir kvitt??

Jeg har allerede fjernet både polypper og mandler og det virker som om samtlige halsbetennelser setter seg lenger ned i brystet for hver gang og forårsaker bronkitt...

Jeg orker ikke mere sykdom nå, jeg får t.o.m. kjeft av pappa hver gang jeg er syk, fordi jeg ikke for enhver pris greier å holde meg frisk!

Jeg spiser tran, generelt sunt kosthold, men lider av depresjoner og fibromyalgi om dette skulle ha noe å si for allmentilstanden ellers.

Gi meg noen råd, da?

Ungene virker det som slipper lett unna, med litt vondt i halsen + snørr, så er de ferdige. Hos meg varer det i to-tre uker ad gangen, med et par ukers pause, så er det i gang igjen!

(Drikker ellers varm te med honning, har eukalyptusblader i kokt vann, repsils, holder meg inne, røyker ikke osv.)

Mvh.

Aina E.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10811-halsbetennelse-med-blodig-slim/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er sååå utrolig lei av å være syk nå!

Har en sinnsyk halsbetennelse, som er så vond at jeg har ikke ord.

Om morran spytter jeg grønne klumper blandet med blod. (Æsj!)

Jeg har hatt bihulebetennelse ca. 4 ganger det siste halve året. Bronkitt 2 ganger og halsbetennelse flere ganger.

Sist hadde jeg nesten lungebetennelse inkl. bihulebet. Da fikk jeg en antibiotikakur som jeg var ferdig med for litt over to uker siden.

Jeg spurte legen i går om hva jeg skulle gjøre, siden jeg får disse plagene igjen og igjen.

Han sa at jeg bare skulle holde senga og spise paracet.

CRP var forøvrig i går på 17.

Kan det være samme viruset som jeg ikke blir kvitt??

Jeg har allerede fjernet både polypper og mandler og det virker som om samtlige halsbetennelser setter seg lenger ned i brystet for hver gang og forårsaker bronkitt...

Jeg orker ikke mere sykdom nå, jeg får t.o.m. kjeft av pappa hver gang jeg er syk, fordi jeg ikke for enhver pris greier å holde meg frisk!

Jeg spiser tran, generelt sunt kosthold, men lider av depresjoner og fibromyalgi om dette skulle ha noe å si for allmentilstanden ellers.

Gi meg noen råd, da?

Ungene virker det som slipper lett unna, med litt vondt i halsen + snørr, så er de ferdige. Hos meg varer det i to-tre uker ad gangen, med et par ukers pause, så er det i gang igjen!

(Drikker ellers varm te med honning, har eukalyptusblader i kokt vann, repsils, holder meg inne, røyker ikke osv.)

Mvh.

Aina E.

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Aina E

Ved stadige infeksjoner slik du beskriver kan det være mulig at kroppen "mangler noe", eller er at immunssytem etc er i ubalanse. Enkelte ganger ser vi imidlertid at man bare er "uheldig" og kommer inn i en ond sirkel med stadig nye infeksjoner. Kroppen rekker da ikke å restituere seg før en ny infeksjon dukker opp.

Jeg vil nok anbefale at du får en grundig sjekk hos legen din, og han/hun får vurdere utvidete blodprøver eller andre tiltak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...