Gjest Aina E Skrevet 25. november 2000 Del Skrevet 25. november 2000 Er sååå utrolig lei av å være syk nå! Har en sinnsyk halsbetennelse, som er så vond at jeg har ikke ord. Om morran spytter jeg grønne klumper blandet med blod. (Æsj!) Jeg har hatt bihulebetennelse ca. 4 ganger det siste halve året. Bronkitt 2 ganger og halsbetennelse flere ganger. Sist hadde jeg nesten lungebetennelse inkl. bihulebet. Da fikk jeg en antibiotikakur som jeg var ferdig med for litt over to uker siden. Jeg spurte legen i går om hva jeg skulle gjøre, siden jeg får disse plagene igjen og igjen. Han sa at jeg bare skulle holde senga og spise paracet. CRP var forøvrig i går på 17. Kan det være samme viruset som jeg ikke blir kvitt?? Jeg har allerede fjernet både polypper og mandler og det virker som om samtlige halsbetennelser setter seg lenger ned i brystet for hver gang og forårsaker bronkitt... Jeg orker ikke mere sykdom nå, jeg får t.o.m. kjeft av pappa hver gang jeg er syk, fordi jeg ikke for enhver pris greier å holde meg frisk! Jeg spiser tran, generelt sunt kosthold, men lider av depresjoner og fibromyalgi om dette skulle ha noe å si for allmentilstanden ellers. Gi meg noen råd, da? Ungene virker det som slipper lett unna, med litt vondt i halsen + snørr, så er de ferdige. Hos meg varer det i to-tre uker ad gangen, med et par ukers pause, så er det i gang igjen! (Drikker ellers varm te med honning, har eukalyptusblader i kokt vann, repsils, holder meg inne, røyker ikke osv.) Mvh. Aina E. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10811-halsbetennelse-med-blodig-slim/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aina E Skrevet 25. november 2000 Del Skrevet 25. november 2000 Er sååå utrolig lei av å være syk nå! Har en sinnsyk halsbetennelse, som er så vond at jeg har ikke ord. Om morran spytter jeg grønne klumper blandet med blod. (Æsj!) Jeg har hatt bihulebetennelse ca. 4 ganger det siste halve året. Bronkitt 2 ganger og halsbetennelse flere ganger. Sist hadde jeg nesten lungebetennelse inkl. bihulebet. Da fikk jeg en antibiotikakur som jeg var ferdig med for litt over to uker siden. Jeg spurte legen i går om hva jeg skulle gjøre, siden jeg får disse plagene igjen og igjen. Han sa at jeg bare skulle holde senga og spise paracet. CRP var forøvrig i går på 17. Kan det være samme viruset som jeg ikke blir kvitt?? Jeg har allerede fjernet både polypper og mandler og det virker som om samtlige halsbetennelser setter seg lenger ned i brystet for hver gang og forårsaker bronkitt... Jeg orker ikke mere sykdom nå, jeg får t.o.m. kjeft av pappa hver gang jeg er syk, fordi jeg ikke for enhver pris greier å holde meg frisk! Jeg spiser tran, generelt sunt kosthold, men lider av depresjoner og fibromyalgi om dette skulle ha noe å si for allmentilstanden ellers. Gi meg noen råd, da? Ungene virker det som slipper lett unna, med litt vondt i halsen + snørr, så er de ferdige. Hos meg varer det i to-tre uker ad gangen, med et par ukers pause, så er det i gang igjen! (Drikker ellers varm te med honning, har eukalyptusblader i kokt vann, repsils, holder meg inne, røyker ikke osv.) Mvh. Aina E. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10811-halsbetennelse-med-blodig-slim/#findComment-55676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 26. november 2000 Del Skrevet 26. november 2000 Til Aina E Ved stadige infeksjoner slik du beskriver kan det være mulig at kroppen "mangler noe", eller er at immunssytem etc er i ubalanse. Enkelte ganger ser vi imidlertid at man bare er "uheldig" og kommer inn i en ond sirkel med stadig nye infeksjoner. Kroppen rekker da ikke å restituere seg før en ny infeksjon dukker opp. Jeg vil nok anbefale at du får en grundig sjekk hos legen din, og han/hun får vurdere utvidete blodprøver eller andre tiltak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10811-halsbetennelse-med-blodig-slim/#findComment-56019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.