Gå til innhold

Inkassovarsel omtvistet krav/ ALLFOTO

Anbefalte innlegg

Gjest Rasende kvinne

Hei!

Jeg, en kvinne uten betalingsanmerkninger, mottok i dag et inkassovarsel fra Lindorff! (Gulp!) Det var koperingsbyrået ALLFOTO som hadde gitt dem oppdraget.

Og hvorfor? Hør på dette! I beg. av desember så jeg en annonse fra ALLFOTO der de tilbød å lage kalendere av mine egne, private bilder.

Koselig, tenkte jeg, og bestilte 4 stykker.

Etter 6 uker dukket det opp en seddel i posten om at pakken kunne hentes - mot oppkrav.

Jeg ble irritert, og sendte brav om at pakken var meget forsinket, og at jeg krevde prisavslag. Hvis dette ikke skjedde, ville jeg ikke hente ut pakken. Jeg

fikk et håndskrevet brev tilbake om at de dessverre ikke kunne gi prisavslag, da de ikke hadde oppgitt noen leveringsgaranti i annonsen.

Jeg hentet aldri pakken, og jeg hørte ikke noe mer fra ALLFOTO, selv om jeg hadde oppgitt mob.nr i klagebrevet.

Og i dag altså dette kravet.

Jeg ringte til Lindorff og forklare situasjonen, de sa de skulle stoppe saken til ALLFOTO hadde uttalt seg.

Jeg må nå skrive et brev til ALLFOTO.

Hvordan forholder jeg meg til dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108132-inkassovarsel-omtvistet-krav-allfoto/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

6 uker er alt for lenge. Normalen er at man oppgir leveringstid hvis den overstiger 1 uke. Hvis du ikke har fått det innen 3 uker, behøver du normalt ikke hente den. Dessuten har du 10 dagers returrett på alt du ikke kjøper over disk. Det gjelder fra den dagen du henter det, til den dagen du sender det i retur. Du skulle gått på posten og verslet "nektet motatt", så returnerer de den med en gang. SÅ gi beskjed til avsender at du har returnert og ikke vil ha den på grunn av for sen levering. Thats it. La dem gjerne sende saken til forliksrådet, du må møte opp, ellers får du uteblivelsedom.

Skriv evt til slutt at dere kan møtes i forliksrådet. De må betale kr 700 for å åpne sak, og der kan dere komme til forlik. Mulig du må betale reurportoen for å lette forliket.

Gjest Pricilla

Ring ALLFOTO og be om å få snakke med sjefen.. Hadde en gøyal episode med netcom forrige uke.. Snakket med tre forskjellige kundebehandlere og fikk forskjellige opplysninger. Til slutt fikk jeg avslag på regning jeg egentlig skal betale! ; ) Så ikke gi deg.,

Svigerinna mi jobber i Lindorf - så jeg hadde ringt henne! ; ) Men ikke alle har den muligheten..

Lykke til!

Lindorff er ikke alltid like lette å ha med å gjøre; vi har hatt en del inkassokrav fra dem på jobben.

Du må i allfall klage skriftlig. Jeg tror jeg ville skrevet til Lindorrf med kopi til Allfoto. Er det uenighet om kravet, kan de ikke melde det til inkasso.

Men det kommer likevel noen ganger nye krav med stadig høyere gebyrer og inkassoomkostninger. Kanskje TV er løsningen?

Gjest slurpe

Jeg sier bare,BETAL ALDRI DETTE!De prøver seg alltids,men de kommer ingen vei med det.Takontakt med denne allfoto,så løser sikkert saken seg med det.Om den ikke gjør det,så kommer de uansett ingen vei.Det innkassoselskapet håper på,er at du(som så mange andre) går lei av brevene og maset fra dem slik at du betaler alikevel.Det eneste som kan skje er at saken havner i forliksrådet,innkassoselskapet møter ikke opp(forde de vet de taper),saksbehandlerne ler av ink.selskapet og stryker hele skiten med et pennestrøk.Vips,så er saken ute av verden uten omkostninger for deg(som jo rett og riktig er).

Annonse

Jeg sier bare,BETAL ALDRI DETTE!De prøver seg alltids,men de kommer ingen vei med det.Takontakt med denne allfoto,så løser sikkert saken seg med det.Om den ikke gjør det,så kommer de uansett ingen vei.Det innkassoselskapet håper på,er at du(som så mange andre) går lei av brevene og maset fra dem slik at du betaler alikevel.Det eneste som kan skje er at saken havner i forliksrådet,innkassoselskapet møter ikke opp(forde de vet de taper),saksbehandlerne ler av ink.selskapet og stryker hele skiten med et pennestrøk.Vips,så er saken ute av verden uten omkostninger for deg(som jo rett og riktig er).

De møtte ikke opp den første gangen. Saken ble strøket. De dro den opp for forliksrådet en gang til, rett kommune denne gangen. De møtte opp, med to advokater de hadde sendt med fly til nordnorge, og betalt hotell for.

De endte med 5900 kr mindre enn de ville ha.

De fikk 100 kr mer enn vi tilbød dem 1 år, to betalingsanmerkninger, to forliksrådsmøter og mye styr tidligere.

Mao fikk de 1100 kr.

Men de satt igjen med et kraftig økonomisk tap, og vårt økonomiske liv, og muligheten til å få telefon, bankkort, leilighet, kreditt etc er vraket, for to år.

For lindorff satte anmerkninger selv om kravet var omstridt. Og forliksrådet sier at de ikke har noe med anmerkningene å gjøre.

Lindorff synes nå anmerkningene var rett, fordi de fikk jo NOEN penger.

For ordens skyld .. orginalbeløpet ble innbetalt 1 år før denne siste saken. Det var rentene vi kranglet om. VI fikk nemlig aldri noen giroer av dem, og beløpet man snakket om var egentlig avtalt å betales inn senere. De ønsket seg 7000 kr i renter, nå siste gangen. Også inndekning av gebyret fra forlikssaken de dro opp for feil kommune, og ikke gadd å møte i selv.

og vi har ikke råd til advokat.

For en MØLJE.

Skal forøvrig sende inn en klage på dem. Som så mange andre har gjort fra før.

Gjest Suppe

De møtte ikke opp den første gangen. Saken ble strøket. De dro den opp for forliksrådet en gang til, rett kommune denne gangen. De møtte opp, med to advokater de hadde sendt med fly til nordnorge, og betalt hotell for.

De endte med 5900 kr mindre enn de ville ha.

De fikk 100 kr mer enn vi tilbød dem 1 år, to betalingsanmerkninger, to forliksrådsmøter og mye styr tidligere.

Mao fikk de 1100 kr.

Men de satt igjen med et kraftig økonomisk tap, og vårt økonomiske liv, og muligheten til å få telefon, bankkort, leilighet, kreditt etc er vraket, for to år.

For lindorff satte anmerkninger selv om kravet var omstridt. Og forliksrådet sier at de ikke har noe med anmerkningene å gjøre.

Lindorff synes nå anmerkningene var rett, fordi de fikk jo NOEN penger.

For ordens skyld .. orginalbeløpet ble innbetalt 1 år før denne siste saken. Det var rentene vi kranglet om. VI fikk nemlig aldri noen giroer av dem, og beløpet man snakket om var egentlig avtalt å betales inn senere. De ønsket seg 7000 kr i renter, nå siste gangen. Også inndekning av gebyret fra forlikssaken de dro opp for feil kommune, og ikke gadd å møte i selv.

og vi har ikke råd til advokat.

For en MØLJE.

Skal forøvrig sende inn en klage på dem. Som så mange andre har gjort fra før.

Jeg har fått strøket flere urettferdige saker fordi jeg aldri har gitt meg, jeg lot de holde på i fem år og da gadd de ikke mer.Jeg betaler bare hovedregninger uansett i slike saker jeg mener er urettferdig, og det har gått greit.Cluet er at du aldri må gi deg,ALDRI,så om det går 10 år.Anmerkningen kan du få strøket på andre måter,bare klag inn til forbrukerrådet eller noe.

Og jeg skal gi alle her et GODT TIPS: Fremkall bilder i barnas navn(barn under 18 år),slik at regningen kommer til dem.Da kan det aldri bli noen innkassosak og anmerkninger av det,det er ikke lovlig og sette igang slikt på mindreårige,da kan innkassoselskapet miste løyven sin.Vi fikk innkassosak på noen bilder datteren vår hadde fremkalt uten at vi visste det(vi hadde dermed aldri sett noen regning,men heldigvis sto regningen på henne,vi ringte inn og fikk strøket saken på sekundet!

Jeg har fått strøket flere urettferdige saker fordi jeg aldri har gitt meg, jeg lot de holde på i fem år og da gadd de ikke mer.Jeg betaler bare hovedregninger uansett i slike saker jeg mener er urettferdig, og det har gått greit.Cluet er at du aldri må gi deg,ALDRI,så om det går 10 år.Anmerkningen kan du få strøket på andre måter,bare klag inn til forbrukerrådet eller noe.

Og jeg skal gi alle her et GODT TIPS: Fremkall bilder i barnas navn(barn under 18 år),slik at regningen kommer til dem.Da kan det aldri bli noen innkassosak og anmerkninger av det,det er ikke lovlig og sette igang slikt på mindreårige,da kan innkassoselskapet miste løyven sin.Vi fikk innkassosak på noen bilder datteren vår hadde fremkalt uten at vi visste det(vi hadde dermed aldri sett noen regning,men heldigvis sto regningen på henne,vi ringte inn og fikk strøket saken på sekundet!

Valget da var å dra saken inn for retten (siden vi "tapte" i forliksrådet) .. det kunne ha blitt en dyr affære, så der gav vi oss.

Gjest suppe

Valget da var å dra saken inn for retten (siden vi "tapte" i forliksrådet) .. det kunne ha blitt en dyr affære, så der gav vi oss.

Hvilken sum var hovedkravet på?Jeg har aldri i historien hørt om innkassoselskap som har startet en slik brudulje bare for en vanlig fotoregning.Eller kansje det er bare meg(som står oppført i ligninga uten inntekt) dem behandler så pent?tror ikke det,men dem vet jo at det er ingenting å hente hos meg da,heldig sånn :-D

Hvilken sum var hovedkravet på?Jeg har aldri i historien hørt om innkassoselskap som har startet en slik brudulje bare for en vanlig fotoregning.Eller kansje det er bare meg(som står oppført i ligninga uten inntekt) dem behandler så pent?tror ikke det,men dem vet jo at det er ingenting å hente hos meg da,heldig sånn :-D

Hos oss gjaldt det ingen fotoregning men husleie-gjeld som var avtalt å betales senere. (muntlig)

Hovedbeløpet var 12 000 kr, men dette var inbetalt så fort vi fikk nyss om saken. (det var 6 mnd etter de påstår å ha begynt å sende regninger).

Var 7000 kr i gebyrer og renter vi kranglet om, og vi fikk beløpet nedsatt til 1100 kr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...