Gå til innhold

Sosialantropologi og eksamen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hva kravet for å komme inn på dette studiet er? Sånn ca.? Jeg finner det hverken i "samordna opptak" eller på nettet skjønner dere.

Og en ting til: Jeg dreit meg fullstendig ut på engelsk eksamen i går, til min store skrekk fikk jeg ikke ført inn alt. Så jeg måtte bare skrive konklusjon og skreiv så at noe av besvarelsen var merket med grønt på kladdearket (de gidder sikkert ikke å lese det p.g.a mye kluss).

Men stryker jeg automatisk da? Kan jeg bare forbrede meg på å ta eksamen til høsten;) ?

Gjest Dubreuilh
Skrevet

Kladdearka teller uansett ikke med i besvarelsen. De som leverer oppgavene før 14 må levere inn kladdearka, men det er kun for å hindre juks. Da jeg stakk ned på kontoret for å sortere besvarelsene elevene hadde levert, var det en egen pappeske for kladdeark..

Skrevet

du må søke på historisk-filosofiske fag ved et universitet (evnt humanistiske fag) for så å melde deg på sosialantropologi, det er derfor du ikke finner det på samordna opptak fordi det er et slags linjevalg. jeg vet de har det ved NTNU helt sikkert, men ikke de andre. Som regel er det jo ledige plasser på unviersitetene hvis du ikke allerede har søkt

Gjest Dubreuilh
Skrevet

Svaret under her er vel bare delvis rett.

Dette gjelder i alle fall UiO: Studiereformen gjør at man må søke seg direkte til såkalte "programmer", f.eks. et bachelorprogram i sos.ant. Forresten er dette faget et SV-fag, og ikke et HF-fag.

http://www.sai.uio.no/

Skrevet

Hvis du har skrevet tydelig at du ikke rakk å føre inn og at de kan finne dine svar på kladdeark så ser de sannsynligvis på din besvarelse der.

Det går nok bra..

Skrevet

1. bud som student: Glem alt svada fra gymnaset som du har lært om å kladde og føre inn. Det stjeler mye tid og krefter.

Brainstorming, disposisjon og skrive rett inn på skikkelig papir, sånn skal det gjøres.

Sos.ant. er vel et åpent fag? Så lenge du er immatrikulert kreves det ikke noe spesielt for å ta dette faget, som for øvrig har rykte på seg for å være et fag for alle som ikke gidder å gjøre en innsats på universitetet. Et dillefag der ingen stryker med andre ord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...