Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper ikke det, få deg en jobb!:-/

Hvorfor denne moralismen? Mye av grunnen til at jeg er i denne situasjonen er at jeg var forespeila en jobb som det ikke ble noe av. Dermed kom jeg på etterskudd med jobbsøkinga, det er ikke så lett å få sommerjobb så seint som dette.

Gjest IngenLurerDenneGutten

Hvorfor denne moralismen? Mye av grunnen til at jeg er i denne situasjonen er at jeg var forespeila en jobb som det ikke ble noe av. Dermed kom jeg på etterskudd med jobbsøkinga, det er ikke så lett å få sommerjobb så seint som dette.

Finnes det ikke bønder i området der du bor? De trenger unge spreke gutter/jenter i siloen - stå på!

Annonse

Selvsagt kan du få sosialstønad i begrenset utstrekning i sommermåneden, men det forutsetter at du har gjort alt for å prøve å skaffe deg arbeid i denne tiden uten å lykkes, eller at du ikke har oppsparte penger eller andre muligheter til nødvendig livsopphold i denne tiden. Alt dette må dokumenteres og kunne bekreftes. Tror nok det er letter å få en sommerjobb enn sosialstønad for en student om sommeren. Lykke til!

Gjest Ell ell

Selvsagt kan du få sosialstønad i begrenset utstrekning i sommermåneden, men det forutsetter at du har gjort alt for å prøve å skaffe deg arbeid i denne tiden uten å lykkes, eller at du ikke har oppsparte penger eller andre muligheter til nødvendig livsopphold i denne tiden. Alt dette må dokumenteres og kunne bekreftes. Tror nok det er letter å få en sommerjobb enn sosialstønad for en student om sommeren. Lykke til!

Mener du at vedkommende ikke har rett til mat da,om hun-han ikke prøver nok og skaffe seg arbeid?

Den som ikke har penger å leve for og har prøvd alle andre muligheter har rett på sosialhjelp.

Inntekter og utgifter må dokumenteres.

Det kan settes vilkår om at du må stå oppmeldt hos aetat og at du må ta de eventuelle jobbene som dukker opp.

Sosialtjenesteloven kap 5:

http://www.lovdata.no/all/tl-19911213-081-005.html

Annonse

Dersom du står tilmeldt aetat har du rett på sosialstønad dersom du ikke har annet å leve av. Det er som regel helt problemfritt i sommermånedene.

Men det kan hende du må ta noen småjobber for sosialhjelpen (vedhugging, gressklipping o.l.) dette varierer fra kommune til kommune.

Dersom du står tilmeldt aetat har du rett på sosialstønad dersom du ikke har annet å leve av. Det er som regel helt problemfritt i sommermånedene.

Men det kan hende du må ta noen småjobber for sosialhjelpen (vedhugging, gressklipping o.l.) dette varierer fra kommune til kommune.

Arbeid for sosialhjelp blir kun brukt i de tilfeller tiltak fra aetat ikke fører frem og kun i rehabiliteringsøyemed. Neppe i dette tilfellet, med andre ord.

Arbeid for sosialhjelp blir kun brukt i de tilfeller tiltak fra aetat ikke fører frem og kun i rehabiliteringsøyemed. Neppe i dette tilfellet, med andre ord.

Jo, det er helt vanlig i flere kommuner. Jeg burde vite, jeg har gjort det. SPESIELT for studenter i sommerferiene er dette aktuelt.

Jo, det er helt vanlig i flere kommuner. Jeg burde vite, jeg har gjort det. SPESIELT for studenter i sommerferiene er dette aktuelt.

Åja. Men det er et betenkelig fenomen.

Moralistisk og i noen tilfeller nedverdigende.

Hvis dette skjer fordi kommunen skal spare penger så er ikke vilkåret gyldig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...