Gjest Lurer fælt på dette Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Det har blitt foreslått for meg,men jeg tror at jeg allrede går under medisinsk attføring fordi jeg får ca 4000kr i attføringspenger og så får jeg også litt mer penger som tilleggsytelse for ung ufør eller rehabiliteringspenger som det også har stått på noen lapper. Mine spørsmål: Hva innebærer det å gå under medisinsk attføring? Hva er forskjellene mellom yrkesrettet attføring og medisinsk attføring? Hvem har krav på å få medisinsk attføring, og hvem har krav på å få yrkesrettet attføring? Hva slags negative og positive erfaringer har dere som har gått på medisinsk attføring? Håper på svar snart! Takker for svarene på forhånd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108301-forskjeller-p%C3%A5-attf%C3%B8ring-og-medisinsk-attf%C3%B8ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenny1505 Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Medisinsk attf. er det samme som rehabiliteringspenger. Altså hvis du er under behandling så får du denne ytelsen. yrkesretta attf. er du forpliktet til å prøve annen jobb eller skole for å finne et yrke som er bedre for deg. Utbetalingen ligger på stort sett det samme 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108301-forskjeller-p%C3%A5-attf%C3%B8ring-og-medisinsk-attf%C3%B8ring/#findComment-636901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurer fælt på det Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Medisinsk attf. er det samme som rehabiliteringspenger. Altså hvis du er under behandling så får du denne ytelsen. yrkesretta attf. er du forpliktet til å prøve annen jobb eller skole for å finne et yrke som er bedre for deg. Utbetalingen ligger på stort sett det samme Takk for svaret som jeg fikk av deg! Jeg får nemlig såkalte rehabiliteringspenger og attføringspenger fra Aetat. Det ble foreslått på tiltaket arbeid med bistand at jeg skulle gå over på medisinsk attføring.Etter som jeg har forstått og som det står på utbetalingslappen min så går jeg på medisinsk attføring. Har gått på attføring i tre år. Da må jeg si at jeg skjønte ingenting når dem sa det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108301-forskjeller-p%C3%A5-attf%C3%B8ring-og-medisinsk-attf%C3%B8ring/#findComment-636970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenny1505 Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Takk for svaret som jeg fikk av deg! Jeg får nemlig såkalte rehabiliteringspenger og attføringspenger fra Aetat. Det ble foreslått på tiltaket arbeid med bistand at jeg skulle gå over på medisinsk attføring.Etter som jeg har forstått og som det står på utbetalingslappen min så går jeg på medisinsk attføring. Har gått på attføring i tre år. Da må jeg si at jeg skjønte ingenting når dem sa det Hvis du får dette fra AETAT så kanskje de mente du heretter skulle få utb. fra trygdekontoret. Medisinsk attf. er nemlig det gamle navnet på rehab. penger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108301-forskjeller-p%C3%A5-attf%C3%B8ring-og-medisinsk-attf%C3%B8ring/#findComment-636982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurer fælt på dette Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Hvis du får dette fra AETAT så kanskje de mente du heretter skulle få utb. fra trygdekontoret. Medisinsk attf. er nemlig det gamle navnet på rehab. penger. Takk for svar igjen! Koselig at du svarer på mine spørsmål angående attføring. Ja,jeg skulle på et møte med Aetat til uka hvor temaet for møtet var om det var hensiktsmessig både for meg og Aetat å tilbakeføre saken min til trygdekontoret.Hva legger man egentlig i det? Regner at det er rehabiliteringspenger jeg skal på, for det ble nevnt fra en ansatt i arbeid med bistand.Et annet tiltak som ligger under Aetat. Har blitt foreslått uføretrygd i de to forrige årene men jeg takket nei.Jeg har gått på rehabiliteringspenger en gang før, og attføringen ble da avsluttet.Kom da tilbake til attføring igjen. Denne gangen ble det foreslått rehabiliteringspenger igjen som en mulighet, og så overføre tilbake til attføring igjen.Dem på arbeid med bistand sier at jeg er for syk til å være under yrkesrettet attføring,men for "frisk" til å få innvilget uføretrygd.Da må man gå den 3 veien via rehabiliteringspenger. Hva innebærer egentlig rehabiliteringspenger.Hvis man har psykiske lidelser, er det sånn at man må gå i hyppige behandlinger da.Alt jeg vet er at rehabiliteringspenger blir gitt når man er under aktivt behandling til utsikt til bedring av arbeidsevnen. Skjønner meg bare ikke på det Aetatsystemet, men går du også på attføring i og med at du visste en del om dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108301-forskjeller-p%C3%A5-attf%C3%B8ring-og-medisinsk-attf%C3%B8ring/#findComment-637028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenny1505 Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Takk for svar igjen! Koselig at du svarer på mine spørsmål angående attføring. Ja,jeg skulle på et møte med Aetat til uka hvor temaet for møtet var om det var hensiktsmessig både for meg og Aetat å tilbakeføre saken min til trygdekontoret.Hva legger man egentlig i det? Regner at det er rehabiliteringspenger jeg skal på, for det ble nevnt fra en ansatt i arbeid med bistand.Et annet tiltak som ligger under Aetat. Har blitt foreslått uføretrygd i de to forrige årene men jeg takket nei.Jeg har gått på rehabiliteringspenger en gang før, og attføringen ble da avsluttet.Kom da tilbake til attføring igjen. Denne gangen ble det foreslått rehabiliteringspenger igjen som en mulighet, og så overføre tilbake til attføring igjen.Dem på arbeid med bistand sier at jeg er for syk til å være under yrkesrettet attføring,men for "frisk" til å få innvilget uføretrygd.Da må man gå den 3 veien via rehabiliteringspenger. Hva innebærer egentlig rehabiliteringspenger.Hvis man har psykiske lidelser, er det sånn at man må gå i hyppige behandlinger da.Alt jeg vet er at rehabiliteringspenger blir gitt når man er under aktivt behandling til utsikt til bedring av arbeidsevnen. Skjønner meg bare ikke på det Aetatsystemet, men går du også på attføring i og med at du visste en del om dette. hei Ja, det betyr at du må gå jevnlig til behandling og at antaglivis det er legen/psykologen din som ser utsikter til bedring. For å få uførestrygd må du være varig syk, dvs. antatt minst 5 år fremover. Jeg selv har uførestrygd nå, men har vært gjennom den samme prosedyren. Gikk på rehab. i 4 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108301-forskjeller-p%C3%A5-attf%C3%B8ring-og-medisinsk-attf%C3%B8ring/#findComment-637695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.