Gå til innhold

Til deg som ikke orker å trene mer enn 20-30 min. om gangen!

Gjest exhvalross

Anbefalte innlegg

Gjest exhvalross

Jeg er en av dem!

Og vet dere hva?

Det er TULL at man ikke forbrenner fett før etter 30 minutter!

Jeg trener 30 minutter hver morgen før jeg går på jobb og 30 minutter på kvelden.og har gått ned MANGE kilo.

Trener spinning og blir skikkelig varm og svett.

Fordelen med å trene 2x30 er at du holder forbrenningen oppe og bruker mer energi gjennom hele dagen.

Kostholdet er også viktig.

Jeg spiser 1200 kalorier,fordelt på mange små måltider.

Anbefaler alle å prøve dette.

Det krever ikke så mye å gå ned noen kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Takk for råd. Trodde alle visste at 30 min hver dag er det som er best jeg. Men det er jo meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kostholdet er også viktig. Jeg spiser 1200 kalorier,fordelt på mange små måltider."

Jeg henger meg litt opp i at du skriver "kostholdet er også viktig". Ordet OGSÅ hører ikke hjemme her da kostholdet betyr så godt som alt.

Dersom en person både trener og spiser (og så godt som alle mennesker spiser) så vil kostholdet bety rundt 70-80 % av dine resultater, noe som sier noe om hvor viktig rett kost er.

Dersom du har forandret kostholdet ditt så er det selvsagt dette som er grunnen til at du har mistet fett. Ikke treningen.

For øvrig er 30 minutters lett trening før frokost kanskje den beste fettforbrenningstreningen som er, mens 30 minutters lett fettforbrenningstrening på ettermiddagen ikke vil gjøre noe med fettet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dubreuilh

"Kostholdet er også viktig. Jeg spiser 1200 kalorier,fordelt på mange små måltider."

Jeg henger meg litt opp i at du skriver "kostholdet er også viktig". Ordet OGSÅ hører ikke hjemme her da kostholdet betyr så godt som alt.

Dersom en person både trener og spiser (og så godt som alle mennesker spiser) så vil kostholdet bety rundt 70-80 % av dine resultater, noe som sier noe om hvor viktig rett kost er.

Dersom du har forandret kostholdet ditt så er det selvsagt dette som er grunnen til at du har mistet fett. Ikke treningen.

For øvrig er 30 minutters lett trening før frokost kanskje den beste fettforbrenningstreningen som er, mens 30 minutters lett fettforbrenningstrening på ettermiddagen ikke vil gjøre noe med fettet ditt.

Bortsett fra at det vil forbrenne karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at det vil forbrenne karbohydrater.

Jupp, det vil forbrenne energi.

I tillegg vil det selvsagt få deg i bedre form generelt, så bortkastet er det jo ikke. Tvert i mot. Men i forhold til fett er det lite som skjer.

1200 kcal høres for øvrig lite ut dersom man ikke veier 50 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dubreuilh

Jupp, det vil forbrenne energi.

I tillegg vil det selvsagt få deg i bedre form generelt, så bortkastet er det jo ikke. Tvert i mot. Men i forhold til fett er det lite som skjer.

1200 kcal høres for øvrig lite ut dersom man ikke veier 50 kg.

Selvsagt.. (Du trodde ikke jeg var exhvalross?)

Den "ekstra" halvtimen er, som du sier, grei nok. Bedre form --> høyere forbrenning generelt.

Tschuss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest prust

Dette kan jeg ikke noe særlig om, men mener du at hvis en trener kondistrening (gå/løpe) i 30-60 minutter om ettermiddagen/kvelden, så har ikke det noen innvirkning på fettforbrenningen? Hvorfor det? MÅ en trene om morgenen for i det hele tatt forbrenne fett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jeg ikke noe særlig om, men mener du at hvis en trener kondistrening (gå/løpe) i 30-60 minutter om ettermiddagen/kvelden, så har ikke det noen innvirkning på fettforbrenningen? Hvorfor det? MÅ en trene om morgenen for i det hele tatt forbrenne fett?

Nei, du kan selvsagt fint brenne fett på kvelden.

Men kroppens mekanisme fungerer sånn at den ikke vil begynne å brenne av fettlagrene før den har brent opp energilagrene, og disse tar det fort 3 kvarter å "brenne bort".

30 minutters trening på kvelden er selvsagt bedre enn ingenting, men jeg ville anbefalt å kjøre litt lengre økter når man først trener. F.eks. en styrkeøkt først og så forbrenningstrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Nei, du kan selvsagt fint brenne fett på kvelden.

Men kroppens mekanisme fungerer sånn at den ikke vil begynne å brenne av fettlagrene før den har brent opp energilagrene, og disse tar det fort 3 kvarter å "brenne bort".

30 minutters trening på kvelden er selvsagt bedre enn ingenting, men jeg ville anbefalt å kjøre litt lengre økter når man først trener. F.eks. en styrkeøkt først og så forbrenningstrening.

OK. Takk for info! Styrketrening blir det ikke noe av for min del :-( , hvis ikke jeg går på noe fast opplegg (f.eks. Friskis og Svettis) - men jeg skal prøve på noen raske gåturer i lysløypa sammen med et par naboer - i går kveld gikk vi med ganske høy puls i 1 time og ti minutter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Takk for info! Styrketrening blir det ikke noe av for min del :-( , hvis ikke jeg går på noe fast opplegg (f.eks. Friskis og Svettis) - men jeg skal prøve på noen raske gåturer i lysløypa sammen med et par naboer - i går kveld gikk vi med ganske høy puls i 1 time og ti minutter :-)

Gåing i forholdsvis raskt tempo er meget god forbreningstrening!

Pass på å gå et par timer etter at du har spist for å få mest mulig utbytte av gåinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Gåing i forholdsvis raskt tempo er meget god forbreningstrening!

Pass på å gå et par timer etter at du har spist for å få mest mulig utbytte av gåinga.

Et dumt spørsmål, når du først holder på å svare meg:

Er det bare sit-ups o.l. som må til for å få en stram mage :-( ? Har egentlig ikke noen kilo for mye, men en god del slappe muskler og "løst skinn" (etter to svangerskap)... og sit-ups blir det aldri noen av! Vil gåing stramme magen (sikkert ikke....)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et dumt spørsmål, når du først holder på å svare meg:

Er det bare sit-ups o.l. som må til for å få en stram mage :-( ? Har egentlig ikke noen kilo for mye, men en god del slappe muskler og "løst skinn" (etter to svangerskap)... og sit-ups blir det aldri noen av! Vil gåing stramme magen (sikkert ikke....)?

Sit-ups vil ikke forbrenne fett, da det ikke går ann å punktforbrenne fett. Ergo forbrenner du like mye fett på magen når du trener biceps, som når du trener magen.

For din del, en person som ikke har mye fett men er litt slapp i mageregionen, så høres det ut som en god ide å trene magemusklene. Ved å stramme opp dem vil du også stramme opp magen din.

Dette hjelper for øvrig fint lite på utseende dersom du har 15 kg for mye rundt magen, men er du forholdsvis tynn så er det meget mulig at magetrening et par ganger i uka vil gjøre underverker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...