Gå til innhold

Video og DVD: opptak fra DVD spiller til video

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Ikke piratkopiering denne gangen, men et forsøk på å sette sammen et slags potpurri fra ulike DVD jeg har kjøpt.

Problemet er at opptaket fra videoopptakeren blir bare svart/hvitt uten farger. Ellers er bildet og lyden helt fint. Hvordan få farger ?

Fortsetter under...

Nei, prøvde først i dag. Ingen farger bare, ellers er lyd og bilde bra.

Dyret heter sikkert macrovision.. Et system som føkker opp for deg.. Som det står i FAQ-en "...a copy protection system built into all DVD players and encoded on some discs. It interferes with video synchronisation pulses making it impossible to record to VHS, but can also cause problems with video projector, rear projection TV, or if the DVD player's output is connected through a VCR's auxilliary input, so it's a popular subject for modifications...."

Det enkleste er sikkert å bruke en PC med videoutgang..

Eller om du har DVD-brenner så kan du jo seff brenne alt på din egen DVD, men siden du driver med steinalderteknologi som en video har du nok ikke det.

Ulv I Faarikaal

Dyret heter sikkert macrovision.. Et system som føkker opp for deg.. Som det står i FAQ-en "...a copy protection system built into all DVD players and encoded on some discs. It interferes with video synchronisation pulses making it impossible to record to VHS, but can also cause problems with video projector, rear projection TV, or if the DVD player's output is connected through a VCR's auxilliary input, so it's a popular subject for modifications...."

Eller om du har DVD-brenner så kan du jo seff brenne alt på din egen DVD, men siden du driver med steinalderteknologi som en video har du nok ikke det.

Takk.

DVD brenner ?

Joda, det har jeg på lager nå, men har aldri tatt det i bruk sjøl.

Ulv I Faarikaal

Sima SED-CM Video CopyMaster

Skal visst ordne biffen sier en guru jeg torturerte med dumme spørsmål i dag, men jeg skal sjekke nøyere med produsenten.

kjøpes hos amazon.com, 45$

Annonse

Ulv I Faarikaal

Sima SED-CM Video CopyMaster

Skal visst ordne biffen sier en guru jeg torturerte med dumme spørsmål i dag, men jeg skal sjekke nøyere med produsenten om PAL versjon.

kjøpes hos amazon.com, 45$

Ulv I Faarikaal

Hvordan kobler du DVD-spilleren til videoen?

Jeg har hatt samme problem tidligere da jeg brukte S-video til SCART, da fikk jeg bare svart-hvitt. Har du prøvd å bruke en vanlig composite-kabel?

Ja jeg har prøvd, samme resultat: svart-hvitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...