Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Jeg hadde glemt at jeg hadde win2000 også på min pc. Jeg liker best win98.

nå har jeg fått til win 2000 på min pc også. Men får fremdeles ikke til med win98 :(

Hvordan kobler man seg opp i win 98?

Nettverk: kun fire linjer: nettkort, TCP/IP koblet til kortet med hent IP-adresse fra server, Microsoft pålogging, Dele filer og skrivere (for at de skal se hverandre) ruter er brannvegg så du behøver ikke være redd for hacking eksternt. Fjern alle andre oppføringer i nettverk.

Sette opp tilkobling for nettverk i Explorer, fjerne de andre påloggingene som er der. Og fjerne dem fra Ekstern pålogging.

Søk opp de andre maskinene ved hjelp av maskinnavn føsr du prøver å finne internett eller disker/ skrivere på nettet, de dukker ikke alltid opp automatisk.

Får du fortsatt problemer, sett opp prokollen NetBeui i tillegg på alle maskinene, det vil lette kommunikasjon og visualiserng. Den finnes ikke i XP.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108369-nettverk/#findComment-637990
Del på andre sider

Nettverk: kun fire linjer: nettkort, TCP/IP koblet til kortet med hent IP-adresse fra server, Microsoft pålogging, Dele filer og skrivere (for at de skal se hverandre) ruter er brannvegg så du behøver ikke være redd for hacking eksternt. Fjern alle andre oppføringer i nettverk.

Sette opp tilkobling for nettverk i Explorer, fjerne de andre påloggingene som er der. Og fjerne dem fra Ekstern pålogging.

Søk opp de andre maskinene ved hjelp av maskinnavn føsr du prøver å finne internett eller disker/ skrivere på nettet, de dukker ikke alltid opp automatisk.

Får du fortsatt problemer, sett opp prokollen NetBeui i tillegg på alle maskinene, det vil lette kommunikasjon og visualiserng. Den finnes ikke i XP.

Tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108369-nettverk/#findComment-638746
Del på andre sider

Annonse

Virker det nå ?

Den ene pc'n som jeg har problemer med har både win98 og win 2000. I går fikk jeg det til i win 2000. Men så pluttselig får jeg ikke startet 2000 :( får en feilmelding om at BIOS ACPI bør oppgraderes osv. En STOP melding som gjør skjermen helt blå og har denne beskjeden. Ingen valg kommer opp og der er ingen meny.

Har prøvd å re innstalere win2000 eller reparere den som var der, men denne blå skjermen med advarsel kommer opp før win2000 får startet opp :(

Win98 har jeg ikke prøvd enda. Har akuratt skrevet ned veiledningen du gav meg. Sitter nå på den andre pc'n som har fungert greit hele tiden.

Må psyke meg opp til å starte den andre :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108369-nettverk/#findComment-638756
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Den ene pc'n som jeg har problemer med har både win98 og win 2000. I går fikk jeg det til i win 2000. Men så pluttselig får jeg ikke startet 2000 :( får en feilmelding om at BIOS ACPI bør oppgraderes osv. En STOP melding som gjør skjermen helt blå og har denne beskjeden. Ingen valg kommer opp og der er ingen meny.

Har prøvd å re innstalere win2000 eller reparere den som var der, men denne blå skjermen med advarsel kommer opp før win2000 får startet opp :(

Win98 har jeg ikke prøvd enda. Har akuratt skrevet ned veiledningen du gav meg. Sitter nå på den andre pc'n som har fungert greit hele tiden.

Må psyke meg opp til å starte den andre :)

Vann over hodet ?

Glugg- Glugg ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108369-nettverk/#findComment-638768
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...