Gå til innhold

Hvorfor legger jeg ikke på meg når jeg spiser som en hest?

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Helt siden jeg var utvokst (15-16 år?) har jeg veid 63-67 kg. Er 170 høy og 32 år. Følte som regel at trivselvekta var noen få kilo under det jeg veide.

Da jeg ble gravid første gang, veide jeg 64 kg. Gikk opp 23 kg, og det forsvant igjen på under et år.

Da jeg ble gravid med nummer to, veide jeg 63 kg. Gikk opp 20 kg, og alt forsvant på rundt ett år. Jeg ammet i 17 mnd, og vekta fortsatte å gå nedover, og den har stoppet på 60 kilo. Det har jeg veid i rundt et halvt år nå (ammer ikke lenger).

Jeg trives godt med denne vekta, men er rett og slett forbauset at jeg ikke legger på meg igjen. Jeg spiser alt jeg vil, men er vel forholdsvis sunn i matveien. Har god apetitt, og spsier mer enn de aller fleste damer jeg kjenner, og mer enn mange menn.

Betyr dette at kroppen min har innstilt seg på en høyere forbrenning? Vil dette vare? Hvordan vil et nytt svangerskap og påfølgende ammeperiode virke inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prust, min hoppe! Du er heldig! Har det sånn selv også!

Går litt opp om sommeren og ned om vinteren. Ja, det er godt å kunne spise (og bruke musklene)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Prust, min hoppe! Du er heldig! Har det sånn selv også!

Går litt opp om sommeren og ned om vinteren. Ja, det er godt å kunne spise (og bruke musklene)!

Vet jeg er heldig:-) Og hvem er så du - min hoppe eller min hingst....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg er heldig:-) Og hvem er så du - min hoppe eller min hingst....?

Kjære prust! Har vel ikke noe med å kalle deg hoppe, men kom bare på det, var i så godt humør! Kan vel kalle meg hingst, men har stall hjemme for å si det sånn! Har forresten hjemmeside her hvor resten avsløres, men bildene jeg sendte inn ble det aldri noe av. Jobber i tandbergs.no, der er vi alle avbildet.

Fra spøk til alvor: Det å ha metabolisme eller evne til ikke å legge på seg unødvendig er ikke alle forunt, og mange på forumet skulle ønske det, virker det som. Men det hjelper å ha en brukbar livsstil eller hverdag, å ha bygget opp kroppen noe, så muskler bruker energi enten de jobber eller bare er der.

Da jeg sprang min første maraton i New York sendte en amerikansk venn meg en morsom avisartikkel, det var om han som løp maratoner bare fordi han var så glad i mat, da først kunne han spise med god samvittighet.

Og sånn er det kanskje med deg også, du kan godt gå inn i ny graviditet med den beste samvittighet! Jeg satte stopp etter to, og de skikker seg bra.

briv ler godt og hilser igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Kjære prust! Har vel ikke noe med å kalle deg hoppe, men kom bare på det, var i så godt humør! Kan vel kalle meg hingst, men har stall hjemme for å si det sånn! Har forresten hjemmeside her hvor resten avsløres, men bildene jeg sendte inn ble det aldri noe av. Jobber i tandbergs.no, der er vi alle avbildet.

Fra spøk til alvor: Det å ha metabolisme eller evne til ikke å legge på seg unødvendig er ikke alle forunt, og mange på forumet skulle ønske det, virker det som. Men det hjelper å ha en brukbar livsstil eller hverdag, å ha bygget opp kroppen noe, så muskler bruker energi enten de jobber eller bare er der.

Da jeg sprang min første maraton i New York sendte en amerikansk venn meg en morsom avisartikkel, det var om han som løp maratoner bare fordi han var så glad i mat, da først kunne han spise med god samvittighet.

Og sånn er det kanskje med deg også, du kan godt gå inn i ny graviditet med den beste samvittighet! Jeg satte stopp etter to, og de skikker seg bra.

briv ler godt og hilser igjen!

Takk for morsomt og koselig innlegg!

Er litt slapp på treningsfronten, men i går gikk jeg og to naboen en skikkelig treningstur på over en time i rask gange i ulendt terreng, og det kjente jeg skikkelig godt i rompe og lårmuskler. Så nå skal jeg begynne et nytt og mer aktivt liv:-) Har forresten med vannflaske på jobben i dag!!!

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...