Gå til innhold

Betalingsmåter i Bulgaria!!

Anbefalte innlegg

Gjest magin

Vi reiser på ferie til Bulgaria i morgen ;) Leste akkurat at de fleste butikker/restauranter ikke godttar kort. Noen som har vært der og vet hva som lønner seg -ta med norske kroner, ta ut bulgarske penger ved ankomst eller ta med euro? Er tilgangen til minibanker bra der nede?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108694-betalingsm%C3%A5ter-i-bulgaria/
Del på andre sider

Fortsetter under...

serendipity

Det er langt ifra alle steder som akseptetrer kredittkort. I Sunny Beach er det en minibank, som stort sett ikke fungerer. I Bugras er det flere minibanker. Flere vekslingskontorer. Bulgarske Leva (BGL) kan bare kjøpes/selges i Bulgaria.

Vekslingskontorene og bankene tar ikke mot skrukkete og skadede sedler. Både norske og USD kan veklsles der ned.

Alt dette om jeg ikke husker helt feil...

Gjest magin

Det er langt ifra alle steder som akseptetrer kredittkort. I Sunny Beach er det en minibank, som stort sett ikke fungerer. I Bugras er det flere minibanker. Flere vekslingskontorer. Bulgarske Leva (BGL) kan bare kjøpes/selges i Bulgaria.

Vekslingskontorene og bankene tar ikke mot skrukkete og skadede sedler. Både norske og USD kan veklsles der ned.

Alt dette om jeg ikke husker helt feil...

Så det lønner seg med andre ord å ta med en del kontanter?

serendipity

Så det lønner seg med andre ord å ta med en del kontanter?

Altså, dvs. noen sier at Kredittkort er helt ok, mens andre har dårligere erfaringer med dettte. De ulike turoperatørene og reisebyråene har heller ikke helt lik informasjon, desverre.

Men jeg vil anbefale enten norske kontanter, i hele , pene sedler eller reisesjekekr i US-dollar. Sistnevnte er kanskje litt tryggere pga. tyveri.

Hvis du skal ha med norske sedler, så er jeg i alle fall tidligere blitt rådet til å ikke ha for store valører, 200-kr-sedler ble anbefalt for noen få år siden, fremfor de med høyere verdi.

Reisesjekker er nok defintivt tryggere. Evt. satse på en kombinajon av alle alternativer :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...