Gå til innhold

kjøpe leilighet, er vi for "unge"?

Gjest for ung til å kjøpe leilighet?

Anbefalte innlegg

Ja, jeg fikk forresten lån på 265.000. Skulle tro dere da hadde muligheten til å få ca. det dobbelte?

Får ikkje mange kvm med 5-600.000 i Oslo i dag...

Sjølv om dei varslar 30% nedgang i prisane tyder ikkje det at ein treroms vil synke under millionen i sentrum.

Fortsetter under...

Får ikkje mange kvm med 5-600.000 i Oslo i dag...

Sjølv om dei varslar 30% nedgang i prisane tyder ikkje det at ein treroms vil synke under millionen i sentrum.

Et vennepar av meg kjøpte en leilighet på Kaldbakken for 800.000 for et par år siden. Aner ikke hvor stor den var, men de bor nå der enda :-)

Man må da ikke bo i sentrum.

Gjest pasa20

Hei pasa!

Takk for svar! Du sier at vi må regne med 2-3000 mer i utgifter, mener du da i husleie? Betaler dere samme husleie i den nye leiligheten deres som den dere bodde i før? Hva betaler man "ekstra" når man eier - i forhold til å eie? Vet du om hvilke banker det lønner seg å bruke når det gjelder førstehjemslån?

Takk for svar!

Beklager at det tok så lang tid;-)

Jeg søkte lån hos kommunen og fikk startlån... De gir lån til folk som ikke har mulighet til å få det i andre banker, ganske gunstig egentlig. Før hadde vi husleie på 4000 nå har vi husleie på 2000 ( bor i borettslag) som dekker kommunale utgifter, utvendig forsikring, etc. Betaler ca 5500, nå som renten har gått ned, på lånet. Hvis jeg tar fastrente betaler jeg i underkant av 5000..

Du kan prøve å søke lån hos postbanken og, har hørt at de har et ganske gunstig tilbud for unge..

Hvis du vurderer å kjøpe anbefaler jeg deg til å slå til nå, for renten er lav ( og blir forhåpentligvis lavere) og prisene på leil.er ganske bra for øyeblikket.

Lykke til ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...