Gå til innhold

F.U. Mange invalide her?

Anbefalte innlegg

MetteM på glassbordet
Skrevet

Sitter du i rullestol eller noe?Tenkte slike typer tiltrakk seg nettet, der de kunne være anonyme og late som de var helt normale fysisk oxo.

Det ingen ser osv...

Tenkte dette spørsmålet var relevant her på doktoronline?

Det er jo bare og svare anonymt på dette spørsmålet!

Not negativt ment,men man lurer jo på så mangt!

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

4

• MetteM på glassbordet

4

• Lillemus

3

• soleil

3

petter smart
Skrevet

Jeg er ikke handikappet (ikke fysisk i alle fall) og bruker dette for å si alt jeg ikke kan si når folk vet det er jeg som sier det.

Det er kjekt å være litt sjåvinist, litt sær, litt pervers osv når "ingen" vet hvem en er.

Gjest kanskje narkoleptiker
Skrevet

Jeg er "foreløpig ufør" i påvente av at man skal finne ut hva som er galt med meg... Det er myyyyye mer gøy å DOLe enn å vaske gulver mens en venter på at alle de "normale" folkene skal kommme hjem fra jobb....

Gjest Haakon under bordet
Skrevet

Jeg har hodet under armen og armen i bind

Harry21365380005
Skrevet

Jeg kjenner mange funksjonshemmede, og de aller fleste er ikke tilbakeholdne med å fortelle om sin situasjon. Heldigvis er det slik i Norge at man ikke trenger skamme seg for å ha et handicap. Jeg har ikke inntrykk av at funksjonshemmede føler det så veldig befriende å få lov til og skjule sitt handicap.

Eller for å se på et annet fenomen - hvorfor er den typiske postordrekunden en frisk kvinne som bor i byen? er det fordi hun ikke tør å gå i butikken?

Nei den typiske DOLer er nok en helt vanlig norsk særing *S*

MVH

MetteM på glassbordet
Skrevet

Jeg er ikke handikappet (ikke fysisk i alle fall) og bruker dette for å si alt jeg ikke kan si når folk vet det er jeg som sier det.

Det er kjekt å være litt sjåvinist, litt sær, litt pervers osv når "ingen" vet hvem en er.

Grunnen til at jeg spør,er at jeg leste om den gyldne halvmeteren i se&hør som var multihandycapet,men uttalte at han "holdt kontakt med venner på nettet".Så var det såvidt jeg vet ei som var multihandycapet uten språk osv som vanket her under et nick som lignet noe sånt som Dystenia.Det fikk meg til og tenke på at det sikkert/kansje/om mulig er mange av dem her...

Gjest Haakon under bordet og ser på?
Skrevet

Jeg har hodet under armen og armen i bind

eller?

Skrevet

Grunnen til at jeg spør,er at jeg leste om den gyldne halvmeteren i se&hør som var multihandycapet,men uttalte at han "holdt kontakt med venner på nettet".Så var det såvidt jeg vet ei som var multihandycapet uten språk osv som vanket her under et nick som lignet noe sånt som Dystenia.Det fikk meg til og tenke på at det sikkert/kansje/om mulig er mange av dem her...

Jeg syns du omtaler funksjonshemmede på en litt rar måte.

Du skiller veldig mellom "oss" og "dem". "Oss normale" og de "handicappede"/ "invalide".

Det fins mange funksjonshemninger, noen usynlige andre synlige. Noen trenger mye hjelp til å fungere i hverdagen, andre ikke.

Ordet invalid betyr ugyldig.

For å svare på ditt spørsmål: Nei, jeg er ikke ugyldig. Har heller ikke sett/hørt om noen andre som er det her inne.

Er det mange som er perfekte her, tro?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Jeg tror det er mest fruntimmer som kjeder seg, noen småpsykopater og enkelte skravlesjuke som ingen gidder høre på.

Gjest Bratte
Skrevet

Du skiller veldig mellom "oss" og "dem". "Oss normale" og de "handicappede"/ "invalide".

Det fins mange funksjonshemninger, noen usynlige andre synlige. Noen trenger mye hjelp til å fungere i hverdagen, andre ikke.

For å svare på ditt spørsmål: Nei, jeg er ikke ugyldig. Har heller ikke sett/hørt om noen andre som er det her inne.

Spørsmålet var heller om du er fysisk handicapet tror jeg.Betyr svaret ditt at du er det? :)

Gjest Humlepungen
Skrevet

Jeg vet hvem du er

*rusten hekselatter*

MetteM på glassbordet
Skrevet

Så sant så sant,du har helt rett i at dette ble litt negativt vinklet,sorry.Mente ikke og skrive nedlatende om mennesker med fysiske handycap,vi vet jo alle at vi foreksempel kan få et handycapet barn,eller havne i en ulykke og bli handycapet selv.Vi har ingen noen garantier for den fysiske helsen vår.

Skrevet

Spørsmålet var heller om du er fysisk handicapet tror jeg.Betyr svaret ditt at du er det? :)

Jeg skjønte forsåvidt spørsmålet, men jeg syns ordvalgene tyder på negative holdninger.

Jeg har ingen fysiske handicap, sykdommer eller funksjonshemninger.

Skrevet

Jeg tror det er mest fruntimmer som kjeder seg, noen småpsykopater og enkelte skravlesjuke som ingen gidder høre på.

Hvor passer du inn i dette bildet?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Hvor passer du inn i dette bildet?

Akkurat det spørsmålet ventet jeg. Jeg tilhører en unevnt minoritet.

Skrevet

Subjektivt sett; jeg er nesten normal både fysisk og psykisk.

Kizza1365380506
Skrevet

Sånt sett ganske oppegående. Sett utenifra ser jeg veldig godt ut, ellers føler jeg meg helt på høyde med resten av gjengen her inne. Og ellers har jeg det bare bra.

Skrevet

"Tenkte slike typer tiltrakk seg nettet"....

Det der var både frekt og toskete sagt.

PS! Jeg bruker hverken krykker eller rullestol, og mangler ingen lemmer.

Skrevet

Dystonia var slettes ikke uten språk! Mulig at hun ikke kunne snakke, men hun kunne da sannelig ordlegge seg godt her på nettet! Jeg reagerer på samme måte som Soleil, du høres frekk og lite omtenksom ut.

tigertrollet
Skrevet

Her er det både søte personer, kloke, idioter, snille, slemme, kranglefanter, koselige, bråkjekke, generøse, egoistiske og veldig mange morsomme.

Det er litt mer relevant enn om de har et fysisk handikap i et diskusjonsforum på nettet etter min mening.

Jeg har et fysisk handikap eller hva man vil kalle det. Er det nyttig info for deg? At du får plassert meg i bås liksom? Værsågo;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...