Gå til innhold

Er det ingen som kan gi kjæresten min jobb?

Anbefalte innlegg

Det er generelt tøft på arbeidsmarknaden no - uansett nasjonalitet. Det finst jobbar, men ein kan ikkje vera kresen lenger.

I 1997 jobba eg som lastebilsjåfør for ein grossist. Då fekk vi bonus dersom vi greidde å "verve" folk til å jobbe på lageret eller som sjåfør. Bedriften var konstant underbemanna med 10-15 stk. Slik er det ikkje lenger.

Han er ikke kresen i det hele tatt. Og jobbmarkedet er ikke så mettet, jeg har fått seks jobbtilbud etter at jeg flyttet hit for tre uker siden.

Det er helt klart at problemet ligger i at han snakker lite norsk.

Fortsetter under...

Helt utrolig at det skal være sånn. Kan han ikke få seg en jobb i en bar eller noe sånn heller? Der burde det være en fordel med engelsk vel. Nei jeg forstår meg ikke på nordmenn.

Håper det ordner seg for dere snart!

Vi skal ta fatt på hver eneste bar i Oslo etter helga.

Tusen takk for støtte og tips :)

Kanskje han kan utføre noen oppdrag for Ambassaden sin?

Eller hva med å være guide for engelskspråklige turister?

Kan han flere språk?

Han kan kun engelsk. Litt tysk og fransk, men ikke flytende.

Når vi har snakket med alle barene/pubene, så skal vi kontakte ambassaden og turiststedene, det var ikke dumt. Takk for tipset :)

På Fridays er det hvertfall en som er engelsk. Det er det også på Hire Shop i Drammen.

Har dere søkt på Fridays?

Jeg vet flere steder som har engelsk betjening, men så langt har ingen gitt positivt svar.

Men om vi kontakter _alle_ utestedene, så må jo noen ha et eller annet de kan bruke han til.

Takk for tipset :)

Han er ikke kresen i det hele tatt. Og jobbmarkedet er ikke så mettet, jeg har fått seks jobbtilbud etter at jeg flyttet hit for tre uker siden.

Det er helt klart at problemet ligger i at han snakker lite norsk.

Sambuaren min har leita etter jobb i eitt år utan å finna noko betre enn å jobbe som lærarvikar. Kva slags jobbar er det du får så mange tilbod om?

Annonse

Sambuaren min har leita etter jobb i eitt år utan å finna noko betre enn å jobbe som lærarvikar. Kva slags jobbar er det du får så mange tilbod om?

Barnehage, ufaglært assistent. Enkelte prøvde til og med å overtale meg til å ta deres tilbud, i stedet for de menneskene jeg valgte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...