Gå til innhold

Interiør- gardiner- farger

Anbefalte innlegg

Føler sterkt behov for å "gjøre noe" med stua.

Har bestilt ny salong- mørke grå med svakt mønster i setene.

Veggene er i lys gulaktig- heter visst NORD. Møbler eik , lakkert eller oljet. Golv eik.

Dører, vinduer hvitt.

Nytt golvteppe i litt mørkerødt- blått, grått. Tror det blir bra.

Gardinene. De gamle er i naturfarget- ganske lik veggene.

Her trengs nytekning.

Naturkvitt er jeg mektig lei av.ikke grått.

Hva slags farger "tør" jeg å ta tro ?

Enda et nytt golvteppe trengs også, dersom jeg får råd.

Farge? ensfarget, mener jeg

Tilbehør ellers går mest i naturfarget, selvfølgelig, Men vil kvikke opp.

Noen som vil hjelpe meg litt med fargevalg ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108966-interi%C3%B8r-gardiner-farger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

serendipity

Inntill naturhvitt og mørk grått er det kjmpe lekkert med eplegrønn. Men grønn trenger en motvekt, og det er rød. Her bør du satse på en dyp rødtone (burgunder). Velg eplegrønn som "hovedfarge". Dvs. kjøp puter til sofaen i eplegrønn. feks. en i ensfarget, en i rutete el. stripete, og en i blomstrete med feks. noe burgunder rødt i. Jeg ville beholt nøytrale gardiner (i et hjem som er realtivt klassisk). Så kjøper du noen "kule" glassflasker el. l. i elpegrønt, noen tøffe brikker/duker, og feks. store runde kulelys. Du trenger også litt mer burgunder rødt, men ikek så mange "punkter" som eplegrønt.

Jeg ville beholt nøytrale tepper på gulvene også. Men dette igjen avhenger om du har en klassisk stil eller litt mer "vilter" stil :-)

Inntill naturhvitt og mørk grått er det kjmpe lekkert med eplegrønn. Men grønn trenger en motvekt, og det er rød. Her bør du satse på en dyp rødtone (burgunder). Velg eplegrønn som "hovedfarge". Dvs. kjøp puter til sofaen i eplegrønn. feks. en i ensfarget, en i rutete el. stripete, og en i blomstrete med feks. noe burgunder rødt i. Jeg ville beholt nøytrale gardiner (i et hjem som er realtivt klassisk). Så kjøper du noen "kule" glassflasker el. l. i elpegrønt, noen tøffe brikker/duker, og feks. store runde kulelys. Du trenger også litt mer burgunder rødt, men ikek så mange "punkter" som eplegrønt.

Jeg ville beholt nøytrale tepper på gulvene også. Men dette igjen avhenger om du har en klassisk stil eller litt mer "vilter" stil :-)

Jo, jeg er nok litt klassisk av meg.

Jeg har litt burgunder saker frta før, så det passer godt.

MEN den eplegrønne tanken skal bli spennende å prøve ut- det er jo et tips av denne type jeg er ute etter.

Tusen takk skal du ha.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...