Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har som sagt vært hjemme med barna noen år nå og skal snart begynne på jobb igjen.. Har derfor brukt tunet sammen med barna endel..

Har bodd i dette tunet i over ti år, og det har bestandig vært mange barn her.. Med sand og bråk og det som hører til.. Slåball og brettkjøring har vært populært blandt de på 10-15..

Under denne leken har jeg slitt av og til med at barna mine har fått sovet da soverommene er vendt mot tunet.. Har også vært mye sand ute rundt sandkassene og rundt omkring.. Men har aldri klaget.. Mener at bor man i borettslag må man også tåle noe..

For ca fem år siden var det rundt 20-30 unger som sprang og herjet med mine og foreldrenes godkjennelse.. Nå er disse barna skolebarn..

Nå er vi fire fem småbarnsfamilier her.. Det er bygget en kjempeplatt i tunet, satt opp ei lita sklie og ei lita sandkasse..

Da jeg kom ut i går hang det oppslag nede i gangen her og på platten:

TIL DE SOM ER DAGMAMMA OG FAMILIEDAGMAMMAER.

STYRET ANMODER SMÅBARNS, DAGMAMMA, FAMILIEMØDRE TIL Å HOLDE TUNENE OG PLATTENE FRI FOR RASK OG SAND.SANDA SKAL VÆRE I KASSENE, OG IKKE UTOVER HELE PLATTEN OG OPPGANGENE. ALLE TAR I ETT TAK FOR Å HOLDE DET RENT OG RYDDIG RUNDT OSS..DA BLIR DET ETT TRIVELIGERE NÆRMILJØ FOR ALLE SAMMEN, OG DET VIL VI DET SKAL VÆRE.

MVH STYRET I BL.

Kjøss mæ einstans.. Er det noen som griser så er det barna til de som har glemt at de har vært kalv selv.. Vi med småbarn rydder opp rask og alle leiker når vi går inn.. For det er jo våres små som vil smake på alt..

Så platten her er bygget for de voksne til fest.. Den dekker halve tunet.. Sandkassa er til pynt, og sklia også..

Konklusjon: barn under skolealder må holdes inne eller vekk fra tunet.. Ikke kan jeg vel sende min fireåring ut i det kjekke tunet lenger..

Har dere det slik i deres borettslag..?

Synes nesten det oppslaget var litt vittig og hadde lyst til å gå til avisa med det..

I dag skal jeg pakke sekken og sette meg midt på plattingen på ett pledd.. Skal ha med kjekser, og innvitere småbarna på picnik.. Gleder meg..

;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108991-h%C3%A5pl%C3%B8se-naboerlitt-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...