Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg reagerer på at jeg ofte ser at det å få blackout og angst dagen derpå defineres som tegn på alkoholisme. Jeg drikker sjelden, kanskje gjennomsnittlig 10-12 ganger i året. Tidligere var jeg en god del ute på byen og tålte mye mer før jeg ble full. Det glemmer jeg iblant når jeg er ute på noe og drikker like fort og like mye som jeg gjorde i gamle dager. Det hender at de siste minuttene er helt borte, som f eks at jeg ikke husker akkurat hvordan og når jeg kom meg hjem. Samboeren drikker ikke så han har kontroll på det. Stort sett er jeg i ganske dårlig form neste dag. Hjerteklapp o.l. Er ikke dette en fysiologisk reaksjon? Jeg kan ikke si at jeg føler at jeg har et alkoholproblem siden jeg drikker så sjelden og de gangene jeg får en blackout er enda sjeldnere. Alle får vel en kortere eller lengre blackout hvis de får i seg for mye, uten at det behøver å bety at de er alkoholikere? Tenk på julebord o.l. hvor folk forteller hverandre på jobben mandagen etter hva som har skjedd? Noen husker nesten ingen ting etter middagen. Det er kanskje den eneste gangen i året de drikker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109037-blackout/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette betyr at du må drikke mindre, ikke at du er alkoholiker.

Men du bør lære deg å drikke mindre når du først drikker. Om ikke annet for å bli kvitt denne helvetes angsten som aldri er verdt moroa kvelden før.

Har ikke noe lyst til å drikke mindre, synes det er gøy å bli full i blant. Men er det ingen ting som hjelper mot hjerteklpp dagen etter? Bortsett fra å reparere, kanskje, noe jeg ikke klarer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109037-blackout/#findComment-642285
Del på andre sider

Har ikke noe lyst til å drikke mindre, synes det er gøy å bli full i blant. Men er det ingen ting som hjelper mot hjerteklpp dagen etter? Bortsett fra å reparere, kanskje, noe jeg ikke klarer.

Eneste som har funket for meg de gangene jeg har opplevd lignende, er reperasjon.

Men dette er selvsagt ikke å anbefale, og grunnen til at jeg mer eller mindre har sluttet med shots og den slags "skumle" drikker.

Noen sverger for øvrig til zyrtec, både før du begynner å drikke og når du legger deg på natta, men jeg har selv ikke merket noen store fordeler med dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109037-blackout/#findComment-642291
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...