Gjest deppis! Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Er nå langt nede i en bølgedal. Har innsett at jeg må ha hjelp til å overvinne min overvekt. Er 167 cm høy og veier 113 kg! Du kan jo forestille deg hvor fæl jeg ser ut! Er skikkelig nedfor pga dette, ryggen verker, hoftene vonde, og motivasjonen er laaaaaaaangt borte! Har prøvd det meste, GR, pulver, piller, ikkespise og alle mulige dietter som har vært "in" opp igjennom årene. Nå lurer jeg litt på dette med fettsuging og fjerning av overflødig hud. Noen som kan fortelle meg litt om dette? Hvem kan hjelpe? Kan man får gjort dette ved hjelp av trygdekontoret/egen lege? Hvilke kriterier legges til grunn? Og hvor lenge må man vente før man kommer til? Håper noen har noen innspill til meg her, om ikke annet enn for å fortsette diskusjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Vet ikke hvor i landet du bor. Men det kan være vanskelig å motivere seg for så magne kilo alene. Kan du ikke feks. skaffe deg en personlig trener og kostholdsrådgiver. Det er dyrt, men om du ikke klarer det alene burde du søke hjelp. Kontakt legen og hør om de kjenenr til noen former for kurs el l. som støttes av trygekontoret eller noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iznogood Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg tror nok det eneste som er løsning på dine vektproblemer er å slanke seg. Når du først har kommet i gang med slanking er det lettere å fortsette når du har oppnådd resultater. Fettfjerning ved operasjon har vel ikke de store helsegevinstene heller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Feitis Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Jeg ser omtrent ut som deg, jeg. Jeg er 169 og veier 114 kg. Ser ikke akkurat delikat ut, nei! Jeg prøver for tiden å leve etter Dr. Lindberg's prinsipper og da går jeg ned i vekt. Problemet er selvdisiplinen. Det er vanskelig å venne dårlige vaner! Den beste måten å gå ned i vekt er å spise riktig og å mosjonere mer. Kanskje du kan komme deg ut på en halvtimes tur de fleste dagene i uka? Det hjelper veldig. Tror ikke fettsuging er løsningen. Fettcellene blir større om man ikke legger om kostholdet i etterkant, og da er man like langt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Kanskje du burde oppsøke en ernæringsfysiolog og få hjelp til et skikkelig kosthold. Fettsuging er ikke tingen for da vil du jo legge på deg igjen etterpå hvis du fortsetter å spise på samme måten. Hvis du orker og kan så er det jo smart å begynne å trimme lett også. Så evigvarig omlegging av kosthold til et sunt - og trim er det eneste som kan hjelpe deg- lykke til ! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbe Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Hei! Kan du snakke med legen din om dette og kanskje få hjelp med en av slankepillene som finnes på resept + god oppfølging for å komme igang? Jeg har lagt på meg MASSE da jeg begynte med p-pille og når jeg er ferdig med ammingen foreslo legen at jeg kan prøve det - og det kommer jeg til å gjøre dersom vekta fortsetter oppover eller ikke går nedover fra der jeg er nå! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Fettsuging er ingen slankekur! Dessuten tviler jeg på at noen vil foreta en fettsuging på en som er krafig overvektig, først når du har gått ned en god del kilo vil de nok vurdere om det er hensiktsmessig antar jeg (men bare antar, jeg vet ikke). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Ang. slankepiller på resept som isbe nevnte nedenfor, så er det to typer av de på markedet, Xenical og Reductil. Nevner dette her, da min lege ikke kjente til begge typene, i alle fall ikke det at Reductil nå er tilgjengelig som ordinært reseptpliktig preparat. Inntil for noen få måneder siden (nyttår?) var disse nemlig på såkalt registreringsfritak. De virker på vidt forskjellig måte, Xenical lokalt i tarmen, hindrer opptagelsen av fett i tarmen (noe blir tatt opp, vi trenger tross alt noe fett for funksjoner i kroppen). Spiser man for feit mat når man går på Xenical får man diare pga måten disse virker på. Reductil virker derimot i hjernen, gir økt metthetsfølelse slik at du blir mett av mindre mengde mat enn tidligere. Fordi den lurere hjernen til å tro at du har fått i deg flere kalorier enn du har, så vil forbrenningen din IKKE reduseres tilsvarende som det reduserte matinntaket skulle tilsi. Altså - en bra forbrenning til tross for mindre mat. Sammen med et sunnere kosthold og mer mosjon gir dette bedre resultater enn uten medisinene. Særlig når man har såpass mange kilo å gå ned, da er det vanskelig å holde på motivasjonen over tid. Jeg vet - for jeg er selv i omtrent samme vektklasse som deg... Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest deppis! Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Normal ligger jeg på et kalori-inntak på ca 1800 kcal per dag. Hver dag går jeg på tur minst en time.. I helgene blir det endel ekstra kalorier om lørdagen (pizza og snop). Kosten inneholder mye frukt og grønnsaker, og lite søtmat til hverdags. Så egentlig skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg ikke går ned i vekt..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest placebo Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Registrer deg på http://www.slankenett.no. Der kan du slanke deg sammen med andre. Det kan gi motivasjon å forplikte seg på den måten ovenfor andre og seg selv. Blir litt som en skriftlig avtale. Jeg har fått et slankeprogram som John Gunnar Oppheim fra trim.no har laget. Dette er på 2000 kcal pr dag, men du kan også få programmer på 1000 kcal. (Spør du pent så får du det kanskje gratis) Hvis du skal prøve medikament så har jeg mer tro på Reductil enn Xenical. Går du på antidepressiva kan du ikke bruke Reductil. 30 % av fettet går rett i avføringa om du bruker Xenical. Men fortsatt er da 70 % av fettet igjen og det har ingen innvirkning på proteiner og karbohydrater. Hvis søtsaker er det store problemet så hjelper Xenical svært lite. Ville nok fått profesjonell hjelp var jeg deg da det er snakk om en del kilo. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Normal ligger jeg på et kalori-inntak på ca 1800 kcal per dag. Hver dag går jeg på tur minst en time.. I helgene blir det endel ekstra kalorier om lørdagen (pizza og snop). Kosten inneholder mye frukt og grønnsaker, og lite søtmat til hverdags. Så egentlig skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg ikke går ned i vekt..... Det kan være du lider at noe som jeg akkurat leste om, men ikke husker navnet på. Det var en mor som tok kontakt med Fedon lIndberg på vegne av sin datter på 12, som stort sett bare spiste sunt, men likevel la på seg, Hun var 140 cm høy og veide 75 kg. Lindberg laget et opplegg for henne. Hun skulle ikke spise hvetemel, sukker og gjær. Vet ikke hva det var, men hørtes ut som en kronisk form for candida. Sjekk også evt. stoffskifte, som kanskje er for lavt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hei! Kan du snakke med legen din om dette og kanskje få hjelp med en av slankepillene som finnes på resept + god oppfølging for å komme igang? Jeg har lagt på meg MASSE da jeg begynte med p-pille og når jeg er ferdig med ammingen foreslo legen at jeg kan prøve det - og det kommer jeg til å gjøre dersom vekta fortsetter oppover eller ikke går nedover fra der jeg er nå! Bytt merke til Yasmine! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbe Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Bytt merke til Yasmine! Kan dessverre ikke bruke den - må bruke helt spesielle p-piller med høyt hormoninnhold ( må bestilles på registreringsfritak fra utlandet) pga epilepsi. Medisinene gjør at hormonene i p-pillene er mindre effektive 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Kan dessverre ikke bruke den - må bruke helt spesielle p-piller med høyt hormoninnhold ( må bestilles på registreringsfritak fra utlandet) pga epilepsi. Medisinene gjør at hormonene i p-pillene er mindre effektive ÅÅÅ, I see... Det gjør det litt værre ja. Selv brukte jeg Diane og gikk opp 3 kg, men gikk ikke ned da jeg sluttet :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Ang. slankepiller på resept som isbe nevnte nedenfor, så er det to typer av de på markedet, Xenical og Reductil. Nevner dette her, da min lege ikke kjente til begge typene, i alle fall ikke det at Reductil nå er tilgjengelig som ordinært reseptpliktig preparat. Inntil for noen få måneder siden (nyttår?) var disse nemlig på såkalt registreringsfritak. De virker på vidt forskjellig måte, Xenical lokalt i tarmen, hindrer opptagelsen av fett i tarmen (noe blir tatt opp, vi trenger tross alt noe fett for funksjoner i kroppen). Spiser man for feit mat når man går på Xenical får man diare pga måten disse virker på. Reductil virker derimot i hjernen, gir økt metthetsfølelse slik at du blir mett av mindre mengde mat enn tidligere. Fordi den lurere hjernen til å tro at du har fått i deg flere kalorier enn du har, så vil forbrenningen din IKKE reduseres tilsvarende som det reduserte matinntaket skulle tilsi. Altså - en bra forbrenning til tross for mindre mat. Sammen med et sunnere kosthold og mer mosjon gir dette bedre resultater enn uten medisinene. Særlig når man har såpass mange kilo å gå ned, da er det vanskelig å holde på motivasjonen over tid. Jeg vet - for jeg er selv i omtrent samme vektklasse som deg... Lykke til! Kan du sende meg en mail? Jeg har mistet adressen din og drar i morgen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Kan du sende meg en mail? Jeg har mistet adressen din og drar i morgen. Hm - håper jeg har sendt til en adresse du fortsatt bruker. Ellers kan du nå meg på [email protected] :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.