Gå til innhold

Ammeavenning og brystspreng, hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Janinee

Skrev dette inne på forumet for småbarnsforeldre, men er kanskje noen småbarnsmødre her inne som kan hjelpe meg?

Siste 5 mnd. har jeg bare ammet morgen og kveld + en gang om natten. Så har jeg prøvd å trappet ned, de siste to ukene ammet jeg bare en gang om natten og en gang om morgenen. Nå har jeg ikke ammet på to dager, og puppene skriker etter å bli ammet! :-( Det sprenger og de er harde som epler! Vesla har vært så flink som bare det og avenningen har gått over alle forventninger, egentlig på tide da siden hun har blitt 17 mnd!!! *rødme* Synes jeg har ammet nok da...

Hvordan unngår man at man får så brystspreng? Jeg skal vel ikke pumpe meg? For da produserer jeg vel bare mer eller? Hva gjør man? Er det bare slik i de første dagene så dabber det av eller?

Håper noen her inne kan fortelle meg hvordan dere gjorde det om jeg kanskje gjør det feil? Gi meg noen råd vær så snill!

Klem fra, en sprengt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109103-ammeavenning-og-brystspreng-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klem ut den verste sprengen når den kommer, gjerne i vasken, for da suger ikke ungen det ekstra som skal til for at det produseres mer. Når du tar det verste selv, og ikke stort mer enn det, trappes det gradvis ned.

Ellers er varm dusj å anbefale. Stort annet er ikke å gjøre, tror jeg, med mindre det er så ille at du trenger en tablettkur for å stoppe melka. Det er nå heller sjelden...

Jeg gjorde det på denne måten de tre gangene jeg avvente ungene med puppen, i alle fall, og det fungerte helt greit. Litt spreng vil du fra tid til annen oppleve uansett i flere år fremover, men da sånn er det bare å være dame :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...