Gå til innhold

Slipp idiotene ut i trafikken - Det er sommer!!!

Anbefalte innlegg

Pappa Bjørn

Sommeren er her dere, og alle utålmodige fedre skal ut i trafikken. Senest i dag skulle jeg en 20 minutters kjøretur på E18 for å kjøre noen ut i campingvogna deres. På vei ned har UP storkontroll der en 7-8 uniformskledde karer med gule vester vinker nådeløst inn til veikanten. Jeg blir stående i kø siden det stoppet litt opp der borte og så en kar som sto med to UP betjenter og gestikulerer voldsomt. Når vi kjører forbi observerer vi at det sitter en kone i forsetet og nærmest river av permanenten, mens 3 små barn sitter i baksetet og skriker av full hals. Det kunne se ut til at alle tre skulle tisse og ha is på en gang. Den ene politimannen rister ganske kraftig på hodet og det kunne nesten virke som om det var minst et halvt år til de var fremme, med mindre fruen hadde førerkort.

Som om ikke bilferie eller transporten til hytta med bilen full av småunger er ille nok så skal altså ganske mange der ute kjøre som idioter i tillegg. Bare i dag så jeg gjentatte livsfarlige forbikjøringer, sjangling fra side til side, kjøring i krabbefelt i tillegg til at jeg ble forbikjørt selv om jeg lå i fartsgrensen. Når vi også vet at Politiet setter store ressurser ut for å roe trafikken på denne tiden av sesongen burde man vel tenke klart nok til å ikke kjøre fullstendig idiot på norges mest ulykkesbelastede strekning.

Så til deg som er livredd for at dem i nabohytta skal få fyrt opp grillen før deg, eller at noen skal ta de beste fiskeplassene: Vær så snill å jekk deg litt ned! Når du skal ha 3 ukers ferie er det liten vits i å satse livet, lappen og bonusen på forsikringen din på å komme frem 20 minutter tidligere. Du er en fare for deg selv og andre og burde vite bedre siden du liksom skal være den voksne og ansvarlige.

Selv har jeg valgt å kjøre i dyp pillerus når jeg vet det blir mye trafikk. 'Da Holder jeg meg rolig og sindig til enhver tid og bilkjøringen blir bare hyggelig. Mange interresante farger ser man også. Derfor, skal du kjøre fra Oslo og omegn og ut på traffikerte veier i sommer, stopp på plata først og provianter så du klarer å holde humøret og pulsen nogenlunde i sjakk.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...