Gå til innhold

Sommerskinke fra i fjor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ryddet i fryseren.

Så finner jeg ei sommerskinke-

siste forbruksdag 30.5.o3.

( Ja, hvem vet - om den kanskje er "oppdatert" også.)

Gilde.

Hva ville dere gjort? Jeg tror jeg tiner den og vil

se på den i allefall.

Eller hiver dere slikt noe uansett?

Skrevet

Jeg trodde kjøtt som var nedfrosset kunne man spise selv om det var utgått på dato.

Ta en liten bit først og så vent litt ..... går det bra så spiser du resten *S*

Skrevet

Ting som ligger i fryseren trenger du ikke å se på datoen på. Og dessuten, dette er jo bare et par uker!

Spis den du :)

serendipity
Skrevet

Ingen fare å spise den, men jeg tror du vil oppdage at den ikke er SÅ god :-)

Skrevet

"Lett bedervelig æringsmiddel. Slike skal holdbarhetmerkes

med "siste forbruksdag". Kan ikke frembys etter påført dato, uansett om varene er nedpriset eller ikke. Lett bedervelige næringsmidler kan representere en helsefare ved overskredet holdbarhetsdato. Ost og spekepølse er vanligvis ikke lett bedervelige, og holdbarhetsmerket med "best før". Det er lov å omsette alle "best før"- produkter etter påført dato. Det representerer ikke helsefare å spise slike varer. Matvarene kan derimot bli kvalitetsforringet, f.eks. kan spekepølse harskne eller bli misfarget."

Gjest Er_du_helt_blond?
Skrevet

Jeg hadde spist den. :)

"Ting som ligger i fryseren trenger du ikke å se på datoen på". Unnskyld meg, men hvor dum er du egentlig?! Selvfølgelig kan frysevarer også gå ut på dato!

Skrevet

"Ting som ligger i fryseren trenger du ikke å se på datoen på". Unnskyld meg, men hvor dum er du egentlig?! Selvfølgelig kan frysevarer også gå ut på dato!

Hehe, blond og blond fru blom, det er jeg absolutt ikke, men jeg er vel ikke akkurat noe husmor. Jeg har hørt mange som har f.eks påleggsskinke i kjøleskapet som går ut på datoen om to dager, som da fryser den ned og tar den opp et halvt år etter...

JEG kikker iallefall ikke på datoen på ting jeg har i fryseren, ser heller på lukt, farge og smak. (og litt sunn fornuft, jeg ville selvsagt ikke spist noe jeg visste hadde liggi i fyseren i over tre år, uansett...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...