Gå til innhold

Jeg går og går men vekta den består!

isbe

Anbefalte innlegg

Jeg går laaang tur hver dag - iallefall synes jeg det - det tar vel en time å gå med vogna med junior på 10 kg oppi. Det er oppover og nedoverbakker så jeg blir svett.

Denne uka har jeg gått 4 ganger, og tar nok en tur i morgen også - det blir 2-4/5 turer pr uke alt avhengig av hvor mye tid jeg har.

MEN - jeg ser ingen resultat! Vekta består!

Har endel vann i kroppen og gått opp pga p-pille - hvor lenge varer vektøkning pga p-pille - for alltid??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vektøkning pga hormonprevensjon varer til man slutter på prevensjonen etter min erfaring. :o)

Ellers bør du ikke fokusere sånn på vekta, du har sikkert transformert fett til muskler og muskler veier mer enn fett. Ta frem målebåndet og mål midje, lår og hvadunåvilslanke en gang i uka og se om det ikke skjer noe selv om du ikke merker det på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

Som Lillemus også sier så er det mye vekten ikke forteller. Og det er omdannning av fett til muskler. Ta frem et målebånd. Selv har jeg nå gått ned fra var det 63 til 57 kg, som var målet mitt. Har holdt på siden februar (tror jeg det var). Det var 6 kg som satt igjen ettr svangerskapet (poden er nå snart 4 ,så det var ingen unnskyldning).

Smør deg med tålmodighet, la vekta få ferie i et par uker. Drikk ennå mer vann, spis mer grønnsaker og spis bare godteri på lørdag, da må du jo se resultater..! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på kostholdet ditt. Du kan trene så mye du vil og så riktig som overhodet mulig, uten å oppnå resultater dersom kostholdet ditt er helt fucka, med enten feil mat eller for lite mat. Det siste er mest alvorlig - dog den feilen de fleste gjør.

Ta også tiden til hjelp. 1 mnd er f.eks. fint lite i trenignssammenheng (uten at jeg vet noe om hvor lenge du har "trent").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig grovt regnet bruker du energi som tilsvarer 100 gram fett hvis du går 10 km og skyver vogn eller har en ryggsekk med endel i. Da spiller det mindre rolle om du løper distansen på 45 minutter eller går på 1 1/2 time. Og spiser/drikker du 200 gram ekstra karbohydrater fordi du har fått god treningssamvittighet av turen er du akkurat like langt.

Foreslår at du tar dobbelt så lange turer og at du i helgene bruker mange timer, med og uten barn og samboer, da kan du etterhvert spise det du lyster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...