Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lest en del om spiseforstyrrelser;da spesielt

bulemi som jeg sliter med(?)

kanskje jeg bare har trodd at jeg har det,vet jo at jeg plages,men kanskje jeg har "bulemi light"?

Jeg er liksom ingenting helt,bare delvis alt.

Ihvertfall har jeg ikke klart å gå ned i vekt ved å overspise-kaste opp.Hva gjør jeg feil?

Allt!!!!

Jo da vet at det er dumt,men føles sånn.Egentlig er jeg for gammel til å holde på med dette føler jeg.Var et par og tyve første gang maten måtte ut,det er jo 13-14 år siden!!Når skal jeg innse at dette er en håpløs slankekur?Det går jo feil vei jo for faen!Har gått opp minst30 kg på de åran!

Rart at magen fungere,vond ja,men den virker.

Finnes det flere slike "halvbulemetikere"(kaster opp bare etter overspising)der ute?

Veldig uregelmessig "sløsing med mat"-varierer med psyken..

Er lei av valka og spy og mat-vil bli "normal"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10917-h%C3%A5pl%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg.

Hva vil det si å ha en spiseforstyrrelse? Når tankene omkring mat tar så mye av livet ditt at du forringer din livskvalitet da har du en spiseforstyrrelse. Klart man har det vondt. Man kan ikke måle en spiseforstyrrelse i antall kilo!!!

Så sier jeg det igjen da (må liksom bare mase om det igjen her på forumet) Det handler om følelser! Dette med spisingen blir en måte å dempe vonde ting med ikke fordi du slanker deg. Man trykker ned det vonde og spyr det ut igjen. Midlertidig lettelse.....! Man kommer inn i en vond sirkel som er vanskelig å bryte. Jeg håper du har en behandler du stoler på slik at du kan jobbe med dette. Finn ut hvorfor akkurat du fikk en sf, hva som utløste den og hvordan du nå går videre.

Jeg har jobbet masse med meg selv, og ser lys i tunellen. Jeg er ikke blitt verken tynnere (kastet vekten for lenge siden) eller går rundt i en gledesrus. Jeg har mine dårlige perioder hvor jeg tyr til maten, men det går sannelig fremover. Har blitt gladere i meg selv og tillater meg å ikke være perfekt, gir litt slipp på alle kravene jeg stiller til meg selv.

Nå skrev jeg masse likevel, jeg skulle bare tipse deg om denne siden www.iks.no

Masse hilsner maskjærringa!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10917-h%C3%A5pl%C3%B8s/#findComment-56147
Del på andre sider

Kjære deg.

Hva vil det si å ha en spiseforstyrrelse? Når tankene omkring mat tar så mye av livet ditt at du forringer din livskvalitet da har du en spiseforstyrrelse. Klart man har det vondt. Man kan ikke måle en spiseforstyrrelse i antall kilo!!!

Så sier jeg det igjen da (må liksom bare mase om det igjen her på forumet) Det handler om følelser! Dette med spisingen blir en måte å dempe vonde ting med ikke fordi du slanker deg. Man trykker ned det vonde og spyr det ut igjen. Midlertidig lettelse.....! Man kommer inn i en vond sirkel som er vanskelig å bryte. Jeg håper du har en behandler du stoler på slik at du kan jobbe med dette. Finn ut hvorfor akkurat du fikk en sf, hva som utløste den og hvordan du nå går videre.

Jeg har jobbet masse med meg selv, og ser lys i tunellen. Jeg er ikke blitt verken tynnere (kastet vekten for lenge siden) eller går rundt i en gledesrus. Jeg har mine dårlige perioder hvor jeg tyr til maten, men det går sannelig fremover. Har blitt gladere i meg selv og tillater meg å ikke være perfekt, gir litt slipp på alle kravene jeg stiller til meg selv.

Nå skrev jeg masse likevel, jeg skulle bare tipse deg om denne siden www.iks.no

Masse hilsner maskjærringa!!

Ble litt knekt den kvelden...

så ikke svaret ditt før nå.

Jeg begynner å føle litt tillit til pskiatrikeren min ja.Prøver veldig å være åpen,men er jo vanskelig da.Litt ekkelt å snakke om flesk og spy når hun sitter der med passe slank kropp

og trolig aldri kjent på de følelsene jeg sitter med.Men jeg prøver,jeg prøver...

Takk for svaret ditt,det var det jeg egentlig skulle si da-betyr mye for meg,det skal du vite.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10917-h%C3%A5pl%C3%B8s/#findComment-57027
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

Jeg begynner å føle litt tillit til pskiatrikeren min ja.Prøver veldig å være åpen,men er jo vanskelig da.Litt ekkelt å snakke om flesk og spy når hun sitter der med passe slank kropp

og trolig aldri kjent på de følelsene jeg sitter med.Men jeg prøver,jeg prøver...

Takk for svaret ditt,det var det jeg egentlig skulle si da-betyr mye for meg,det skal du vite.

KJære leMoi

Synes det er flott at du jobber med å "åpne deg". Det gjør situasjonen enklere også for behandler/dere kan "spare" tid. Lykke til og stå på!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10917-h%C3%A5pl%C3%B8s/#findComment-57303
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Så kjekt at du fant inlegget mitt da. Denne gangen skal jeg ikke mase, bare si at hvis du stadig sier til deg selv: Jeg må på sentrale punkter forandre meg, da løper du hver dag med rulleskøyter på en ferist.

Lykke til videre i livet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10917-h%C3%A5pl%C3%B8s/#findComment-57326
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...