isbe Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Det sto et spørsmål om dette tidligere, og jeg fant da ikke hovedtariffavtalen for å sitere hva som er riktig - man KAN få ferie tilgode ved DELVIS sykemelding - dersom man har det i tariffavtalen - i vår tariffavtale som er mellom KS og utdanningsforbundet og Norsk sykepleier forbund, norsk ergorterapeut forb og norsk fysioterapeut forbund står det: §7.1 i tillegg til ferieloven gjelder: arbeidstakere som godtgjør ved legeattest at vedkommende under ferie har vært arbeidsufør i minst 5 virkedager, får tilsvarende ferie erstattet" - mao - blir man 50% sykemeldt i ferien, og ferien varer i 20 dager, vil man få 10 dager tilgode 0 Siter
Gjest uopafds Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Ja, det var jeg som lurte på det, takk for svar 0 Siter
isbe Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Skrevet 14. juni 2003 Ja, det var jeg som lurte på det, takk for svar Slo opp i ferielovern (som gjelder for ALLE arbeidstakere), og der står det samme, men antall virkedager man må være syk er flere enn 6 (istedet for 5 som tariffavtalen vår sier). 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Slo opp i ferielovern (som gjelder for ALLE arbeidstakere), og der står det samme, men antall virkedager man må være syk er flere enn 6 (istedet for 5 som tariffavtalen vår sier). Når det gjelder sykemeldinger etc. så regnes det 6 dager i en uke. Dvs at lørdag regnes med derfor skal du være sykemeldt i mer enn en uke for å få ferien tilgode. Mva 0 Siter
fresja Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Det som var diskutert var vel ferien til en som allerede var 50% sykemeldt FØR ferien startet (om jeg husker rett). Blir man syk mens man har ferie, vil man vel bli 0 eller 100% sykemeldt. 0 Siter
Gjest ansatt i KS Skrevet 14. juni 2003 Skrevet 14. juni 2003 Hehe, Jeg sitter her med akkurat samme tariffavtale. Og det står ikke riktig det du har skrevet. Det står: §7 i tillegg til ferieloven gjelder: arbeidstakere som godtgjør ved legeattest at vedkommende under ferie har vært arbeidsufør i minst 5 virkedager, får tilsvarende ferie erstattet. Det står ingenting om det som du videre skriver at det også gjelder ved 50 % sykemelding. Man får nemmelig ikke erstattet ferie om man er delvis sykemeldt. mvh 0 Siter
isbe Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Skrevet 15. juni 2003 Hehe, Jeg sitter her med akkurat samme tariffavtale. Og det står ikke riktig det du har skrevet. Det står: §7 i tillegg til ferieloven gjelder: arbeidstakere som godtgjør ved legeattest at vedkommende under ferie har vært arbeidsufør i minst 5 virkedager, får tilsvarende ferie erstattet. Det står ingenting om det som du videre skriver at det også gjelder ved 50 % sykemelding. Man får nemmelig ikke erstattet ferie om man er delvis sykemeldt. mvh Vi har hatt tilsvarende sak oppe i kommunen og KS - med delvis sykemelding, og da fant man at det, som du ser, ikke står noe om man er fullt eller delvis sykemeldt - bare om antall virkedager - dermed vil 50% sykemelding i 10 dager utgjøre 5 virkedager 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.