Gjest mislykket Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Jeg liker veldig godt forskjellige korverk, siden jeg sjøl synger i kor: ) Prøv: Brahms: Ein deutches requiem (min absolutte favoritt!) Mozart: Messe i c-moll (med fantastiske Händel-inspirerte fuger!) J.S. Bach: Magnificat i d-dur Fauré: Requiem (en lise for sjela når du vil slappe av!) Carl Orff: Carmina Burana Ellers liker jeg veldg godt disse stykkene (som du selvsagt også bude høre!): Edward Elgar: Cellokonsert i e-moll W.A. Mozart: Klarinettkonserten og Senerade for blåsere G.F. Händel: The arrival of the queen of Sheba J.S. Bach: Konsert for 2 fioliner i d-moll P.I. Tjaikovskij: 1812 overturen Tidlig vokalmusikk, f.eks Palestrina G. Verdi: Requiem og Quattro pezzi sacri (mer kormusikk!) M. Ravel: Bolero ("sviske", men et utrolig kult stykke!) Hei! Mange takk for svar! Kanskje en skulle hatt et eget forum for musikk her på DOL? Beste hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109206-klassisk-musikk/page/2/#findComment-643970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.