Aishana Skrevet 15. juni 2003 Skrevet 15. juni 2003 Jeg vurderer sterkt å kjøpe bil siden vi har tenkt å flytte ut av byen, har aldri hatt bil før, men er 32 og da er vel tiden inne når jeg har hatt lappen i 13 år?... Det jeg lurer på er hvor mye må jeg regne med at utgiftene pr mnd kan bli? Kommer til å bruke den hver dag til jobb, som muligens vil bli ca 1-2 mil unna til sammen. Og med alle avgiftene? Håper en av dere bilbrukerne kan gi meg en pekepinn :-) 0 Siter
Hawkwind Skrevet 15. juni 2003 Skrevet 15. juni 2003 Det å beregne utgiftene er ikke helt enkelt....men kan gi en viss pekepinn: Årsavgift: Litt i underkant av 2500,-; eller 200 pr. mnd. Forsikring: Mellom 2500 og 20000, avhengig av hva, hvor og hvordan du forsikrer; eller mellom 200 og 2000 pr. mnd. Drivstoff - med småkjøring og ikke for stor bil ca 1 liter bensin pr. kjørte mil. Beregn 10 kr. pr. liter bensin. Ellers må du vurdere om du skal ha årlig service eller ikke; hvor ofte du skal bytte dekk - og om du kommer til å kjøpe bil som trengs å reparere innimellom. 0 Siter
Aishana Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Skrevet 15. juni 2003 Det å beregne utgiftene er ikke helt enkelt....men kan gi en viss pekepinn: Årsavgift: Litt i underkant av 2500,-; eller 200 pr. mnd. Forsikring: Mellom 2500 og 20000, avhengig av hva, hvor og hvordan du forsikrer; eller mellom 200 og 2000 pr. mnd. Drivstoff - med småkjøring og ikke for stor bil ca 1 liter bensin pr. kjørte mil. Beregn 10 kr. pr. liter bensin. Ellers må du vurdere om du skal ha årlig service eller ikke; hvor ofte du skal bytte dekk - og om du kommer til å kjøpe bil som trengs å reparere innimellom. Takk for nyttig svar!! 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 15. juni 2003 Skrevet 15. juni 2003 En bil koster minst 2 kr pr km, når du f eks kjører 16.000 i året. Kjører du mer, blir det billigere, mindre pr år blir dyrere pr km. For å komme under kr 2, f eks 1,75 kr, må du kjøpe billig bil, gjøre alt selv med bilen, og ikkeno stort må gå i stykker. En ny bil til kr 300.000 koster 5-6 kr pr km de første 3 år når du ikke gjør noe selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.