Gå til innhold

Telenor dårligst omdømme

Anbefalte innlegg

Gjest Telenor-fan

http://www.digi.no/php/art.php?id=89973

Dette skjønner jeg egentlig ikke. Telenor er ett av de få selskapene i norge som driver faktisk R&D, de har utrolig mange spennende produkter og satsningsområder, og ligger ofte i forkant av utviklingen internasjonalt.

Skulle gjerne jobbet der selv!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109330-telenor-d%C3%A5rligst-omd%C3%B8mme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde noen spurt meg så hadde jeg svart at samme som undersøkelsen sier.

Problemet deres er at de har for dårlig kundebehandling.

Jeg er enig i at teknologisk så er de bra, men ikke kundefokusen.

De har en merkelig måte å tilnærme seg kundene på, det er alltid noe rart i bakhånd som du blir lyn forbannet av.

De har alltid noe med små skrift ett sted, så det som virker som ett godt tilbud i utgangspunktet, gir deg en kalddusj etterpå.

For noen år siden, så sendte de ut en frisurf cd. Den laget selvsagt surr på pc'en så det ikke var mulig å koble seg inn på internett etterpå. På grunn av denne cd'en så tok de jaggu meg 13 kr. minutten for å gi deg hjelp over tlf. Ikke nok med at de påfører deg ett problem, men de tar jaggu meg 13 kr. minuttet for å hjelpe deg ut av problemet på også.

Dette er litt typisk Telenor desverre.

Gjest Telenor-fan

Kundeservicen er elendig.

Prisene er tildels alt for høye.

Bedriftsmoralen er i mange tilfeller svært tvilsom.

Telenor er kåret til verdens 75. "beste" it-selskap. http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=9&item=272513

Hverken priser eller kundeservice er spesielt bedre hos konkurrentene her i landet. Tror hele telecom-bransjen lider under dårlig kundehåndtering. Dette kan nok delvis skyldes kompleksiteten i produktene og tjenestene de tilbyr.

Dessuten er jeg litt imponert over å se hvordan de har gått fra å være statlige televerket til det de er i dag.

Hverken priser eller kundeservice er spesielt bedre hos konkurrentene her i landet. Tror hele telecom-bransjen lider under dårlig kundehåndtering. Dette kan nok delvis skyldes kompleksiteten i produktene og tjenestene de tilbyr.

Dessuten er jeg litt imponert over å se hvordan de har gått fra å være statlige televerket til det de er i dag.

Deg om det.

Jeg har redusert mine telekostnader med over 40 prosent ved å bruke Telenors konkurrenter.

Besparelsen i kroner og øre utgjør omkring 2500 kr/mnd.

petter smart

Hvor mange er det som bryr seg om R&D og teknologi? Det folk bryr seg om er priser, tjenester og kundebehandling.

Har selv hatt en del problemer med Telenor og de er mer byråkratiske enn gamle østblokkland var under kommunismen. Det er helt umulig å få gehør og ingen du får snakke med har myndighet til å gjøre noe som helst. Send et brev får en beskjed om, et brev som enten ikke blir besvart eller så får en noe pjatt om regler og "sånn er det bare" "synd for deg" "ha ha".

Annonse

Deg om det.

Jeg har redusert mine telekostnader med over 40 prosent ved å bruke Telenors konkurrenter.

Besparelsen i kroner og øre utgjør omkring 2500 kr/mnd.

Min siste telefonregning fra Telenor var på under 1.000,- kr; da var Internett inkludert. Så for meg blir det vanskelig å spare mye ved å skifte.

Det er fordi vi har god hukommelse. Først flådde de oss på tellerskrittene. Så fikk de konkurranse, og reduserte prisen pr tellerskritt. I stedet skrudde de opp fastprisene. Voldsomt mye. De eneste gangene det møkkaselskapet har redusert noe som helst, er når de har vært tvunget til det. Og de lever godt. Svært, nytt hovedkvarter på Fornebu. Samme ved Flesland. De BURDE ha god kundeservice, men har det ikke. Jeg kjøpte et kort med gratis support i 3 måneder. Fikk problemer, ringte, ingen tok telefonen. Ringte betalnummeret, og voila, der fikk jeg svar. Måtte fortelle dem at om 1 minutt ringer jeg på gratisnummeret, og da får dere for helvete ta telefonen! Da gikk det.

Drittselskap!

Annonse

Sykt. Jeg hadde aldri trodd noen ville overgå Oslo Sporveier i å være den mest ræva bedriften som finnes.

Telenor er en landsdekkende bedrift - Oslo Sporveier har kun Oslo som sitt virkeområde, såvidt meg bekjent. Greit at en ganske stor andel av befolkningen bor og/eller jobber i hovedstaden, men...

Telenor suger. Vi har ikke et eneste av telenors produkter.

Før vi skiftet leverandør, presterte de faktisk å sende meg en regning på to kroner og femtitre øre.

Tre uker senere, kom en regning på 53 kroner. Purring på en sluttregninga som allerede var betalt. :-)

Telenor er en landsdekkende bedrift - Oslo Sporveier har kun Oslo som sitt virkeområde, såvidt meg bekjent. Greit at en ganske stor andel av befolkningen bor og/eller jobber i hovedstaden, men...

Dessuten er det ikke Oslo Sporveier sin skyld, men Jernbaneverket.

Det sier i hvert fall en kompis av meg som driver og utdanner seg til sånn togførermann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...