Gå til innhold

Hvilken mobiltelefon skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

serendipity

Må ha ny mobil, og har overhodet ikke peiling på tlf.Egentlig trenger jeg kun en til å ringe med og sende SMS, men har nåt blitt litt facinert av disse med kamera, MMS og gud vet hva det heter.

Kan noen kort fortelle meg forskjellen på en tlf. med MMS og en med kamera i tillegg. Er det kun at den med kamera kan jeg ta bilder med?

Hvilken er best? også pris tatt i betraktning. Hadde ikek tenkt å bruke mer enn ca. 4500 -5000,- på tlf.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109332-hvilken-mobiltelefon-skal-jeg-velge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du bare skal ringe litt og sende noen sms, hvorfor legge da så mye penger i en mb telefon? Da hadde ikke jeg brukt mer enn en tusenlapp eller noe.

Du vet jo hva du skal bruke den til og da har du masse å velge i, stikk innom en mb.forhandler og forhør deg litt der.

Ut over det har jeg lite råd å komme med når det gjelder type.

Jeg har hatt Nokia 7250 i et par måneder nå og er godt fornøyd med den. Den har innebygd kamera og MMS, pluss stereoradio som jeg setter veldig stor pris på. Jeg betalte i overkant av 3000 for telefonen, og jeg ser at den ligger i overkant av dette med bindingstid. Foreløpig har jeg ikke så mange å sende MMS til, og det funket ikke særlig bra da vi var i utlandet på ferie (og det er jo da det er kult å sende skrytebilder på MMS hjem), men det vil sikkert bli bedre etterhvert.

Foreløpig så er det gratis både hos Telenor og NetCom å sende MMS-meldinger, og det kommer nok til å vare igjennom sommeren, så det er sikkert ikke dumt å prøve seg fram i gratisperioden. Hva prisen til slutt vil ligge på er vanskelig å si, men vi får jo håpe at konkurransen gjør at det ikke blir så ille dyrt.

serendipity

Jeg har hatt Nokia 7250 i et par måneder nå og er godt fornøyd med den. Den har innebygd kamera og MMS, pluss stereoradio som jeg setter veldig stor pris på. Jeg betalte i overkant av 3000 for telefonen, og jeg ser at den ligger i overkant av dette med bindingstid. Foreløpig har jeg ikke så mange å sende MMS til, og det funket ikke særlig bra da vi var i utlandet på ferie (og det er jo da det er kult å sende skrytebilder på MMS hjem), men det vil sikkert bli bedre etterhvert.

Foreløpig så er det gratis både hos Telenor og NetCom å sende MMS-meldinger, og det kommer nok til å vare igjennom sommeren, så det er sikkert ikke dumt å prøve seg fram i gratisperioden. Hva prisen til slutt vil ligge på er vanskelig å si, men vi får jo håpe at konkurransen gjør at det ikke blir så ille dyrt.

Nå spør jeg kanskje dumt, men man må ha en med innebygd kamera for å ta bilde for så å kunne sende det. Om man bare har MMS (ikke kamera) kan man kun motta bilder, eller????

Nå spør jeg kanskje dumt, men man må ha en med innebygd kamera for å ta bilde for så å kunne sende det. Om man bare har MMS (ikke kamera) kan man kun motta bilder, eller????

Nei,man må ikke ha mobil med innebygget (eller tilkoblet, som Sony Ericsson T68i) for å motta og sende videre MMS. Men skal man først ha kamera så er det jo en fordel å slippe masse løse deler synes nå jeg...

Man kan forøvrig også sende MMS-bildene til e-post, og det fungerer veldig greit.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...