Gå til innhold

støtte hjelpeorganisasjoner?

Anbefalte innlegg

Hvis jeg er så heldig en gang i blandt å ha litt penger til overs, så kjøper jeg meg et eller annet som jeg har ønsket meg, men ikke har hatt råd til. Enten ting til hus / hage, eller et klesplagg e.l.

Ergo så setter jeg ting 'over' mennesker fordi jeg ikke sender penger til fattige...?

Hvor mange her inne gir penger fast til hjelpeorganisasjoner?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109342-st%C3%B8tte-hjelpeorganisasjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tigertrollet

Jeg har pleid å støtte en organisasjon før jul. Bortsett fra det -ingenting. Jeg takler ikke å bli nedringt (ja, jeg har sperret tlfnr, men de ringer fremdeles). Mange er så innpåslitne og frekke at min giverglede forsvinner snart for godt.

Kanskje jeg kunne blitt fadder. Da hadde jeg følt at det var litt mer konkret.

En annen ting jeg kunne tenke meg var å støtte Fattighuset i Oslo eller noen organisasjoner her hjemme. Norge gir så mye i u-hjelp at jeg har ikke så dårlig samvittighet for ikke å sende mine penger over landegrensa. Det er mange her hjemme som trenger hjelp.

:-)

Gjest Pricilla

Jeg har pleid å støtte en organisasjon før jul. Bortsett fra det -ingenting. Jeg takler ikke å bli nedringt (ja, jeg har sperret tlfnr, men de ringer fremdeles). Mange er så innpåslitne og frekke at min giverglede forsvinner snart for godt.

Kanskje jeg kunne blitt fadder. Da hadde jeg følt at det var litt mer konkret.

En annen ting jeg kunne tenke meg var å støtte Fattighuset i Oslo eller noen organisasjoner her hjemme. Norge gir så mye i u-hjelp at jeg har ikke så dårlig samvittighet for ikke å sende mine penger over landegrensa. Det er mange her hjemme som trenger hjelp.

:-)

Støtter kreftforeningen, men ikke sånn fast... har jeg penger til "oevrs" så bruker jeg de selvfølgelig på meg selv, enten det blir klær eller noe nytt til hjemmet. Er jo tross alt ejg som har jobba ræva av meg for å få disse pengene da! Så det synes ejg er velfortjent, for ejg har sjelden penger til overs etter husleie og andre regninger er betalt til å kjøpe noe til meg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...