Gå til innhold

min manns bror

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tante"barnet"

Jeg har det slik med min egen mors søster. Altså - min tante. Jeg kan rett og slett ikke fordra henne.

Jeg har i mange år invitert henne fordi hun er nær familie. Men jeg sluttet å ringe henne. Nå har jeg helt sluttet å invitere henne i min bursdag etc. Ikke får hun julegave heller.

Dette er ingen gammel dame, men en dame i førti-årene. Hun har to barn, men klarer IKKE å oppføre seg mot noen. Lyver, stjeler penger, skriver under med falsk underskrift osv osv...

Det er mitt liv og jeg velger selv hvem jeg vil omgås. Familie eller ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109379-min-manns-bror/#findComment-645426
Del på andre sider

Kizza1365380506

Det kommer jo litt an på situasjonen. Om det er en tilstelning med hele familien ville jeg invitert vedkommende. Er det mer for de nærmeste hadde jeg latt være. Jeg hadde også holdt kontakten for ungenes del. Når de ble så store at de kunne avjøre selv så hadde jeg sluttet å invitere i barnas geburdager etc, dersom ungene synes det er greit (etter konf. f.eks.).

Hvorfor kaste bort energi på mennesker som ikke er vendt det.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109379-min-manns-bror/#findComment-645673
Del på andre sider

Jeg har det slik med min egen mors søster. Altså - min tante. Jeg kan rett og slett ikke fordra henne.

Jeg har i mange år invitert henne fordi hun er nær familie. Men jeg sluttet å ringe henne. Nå har jeg helt sluttet å invitere henne i min bursdag etc. Ikke får hun julegave heller.

Dette er ingen gammel dame, men en dame i førti-årene. Hun har to barn, men klarer IKKE å oppføre seg mot noen. Lyver, stjeler penger, skriver under med falsk underskrift osv osv...

Det er mitt liv og jeg velger selv hvem jeg vil omgås. Familie eller ikke.

For at samlivet med sambo skal fungere kan jeg ikke kutte ut broren og svigerinnen min helt.

(Nå er det faktisk min svigerinne og delvis tantebarnet jeg ikke kan fordra). Jeg vet at de vet hva jeg mener om dem, så vi har et litt platonisk forhold til hverandre. Jeg vil tro at min sambo hadde aldri akseptert hvis jeg unngikk dem helt,så jeg har lært meg å leve med det.

Vi har blitt bedt på fest dit flere ganger, men der går grensen min. Sambo er ikke så begeistret for å dra på fest uten meg, men jeg velger å holde meg alene hjemme isteden.

Før hadde jeg masse unnskyldninger, nå så får han fortelle sannheten: Jeg har ikke lyst å feste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109379-min-manns-bror/#findComment-645809
Del på andre sider

Annonse

For at samlivet med sambo skal fungere kan jeg ikke kutte ut broren og svigerinnen min helt.

(Nå er det faktisk min svigerinne og delvis tantebarnet jeg ikke kan fordra). Jeg vet at de vet hva jeg mener om dem, så vi har et litt platonisk forhold til hverandre. Jeg vil tro at min sambo hadde aldri akseptert hvis jeg unngikk dem helt,så jeg har lært meg å leve med det.

Vi har blitt bedt på fest dit flere ganger, men der går grensen min. Sambo er ikke så begeistret for å dra på fest uten meg, men jeg velger å holde meg alene hjemme isteden.

Før hadde jeg masse unnskyldninger, nå så får han fortelle sannheten: Jeg har ikke lyst å feste.

Vet du hva platonisk betyr?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109379-min-manns-bror/#findComment-646034
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...