Gå til innhold

Apparat eller manualer?

tieto

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Manualer. Alltid manualer.

Prøv å tren så lite som mulig med disse romfergene av noen ubrukelige maskiner som de fleste helsestudioer nå har å tilby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dubreuilh

Bruk det du sjøl trives best med. Avsenderen under har i og for seg rett i at frie vekter for mange vil fungere best, men disse maskinene og apparatene er likevel ikke totalt "ubrukelige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngenLurerDenneGutten

Manualer. Alltid manualer.

Prøv å tren så lite som mulig med disse romfergene av noen ubrukelige maskiner som de fleste helsestudioer nå har å tilby.

He-he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk det du sjøl trives best med. Avsenderen under har i og for seg rett i at frie vekter for mange vil fungere best, men disse maskinene og apparatene er likevel ikke totalt "ubrukelige".

Jeg får moderere meg litt: Disse apparatene er _så godt som_ ubrukelige dersom man vil ha resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får moderere meg litt: Disse apparatene er _så godt som_ ubrukelige dersom man vil ha resultater.

Sterke meninger gjelder =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dubreuilh

Vel.. Det er flere faktorer som spiller inn her, men jeg kan forstå at du synes frie vekter er å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å trene med apparater enn ikke å trene. Jeg har sett personer på helsestudio som bare trener med apparater og som er meget veltrenet, og som har store armer (nesten 50cm i omkrets). Å si at det bare er frivektstrening som duger er bare tull, da er man trangsynt, og har lite peiling på trening. Har selv trent på mange steder i Norge, Sverige, Danmark, USA, osv, og blir litt irritert når jeg hører slike ting.

Stå på.

Zeppo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nemlig

har hørt at når du trener med frivekter trener du opp noe balansegreier i musklene eller no sånt i tillegg fordi du må ikke bare løfte greia, men også holde den stødig hvis du skjønner hva jeg mener. hvis man trener bare med apparater trener man ikke de balansegreiene, og det kunne visstnok føre til skader hvis du begynte med et eller annet som krever... ja......... du skjønner forhåpentligvis tegninga. klarer ikke å forklare det på en bra måte jeg. skjønte det ikke helt selv da jeg hørte om det, men moralen i historien var ihvertfall at du burde trene så mye som mulig med frivekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at når du trener med frivekter trener du opp noe balansegreier i musklene eller no sånt i tillegg fordi du må ikke bare løfte greia, men også holde den stødig hvis du skjønner hva jeg mener. hvis man trener bare med apparater trener man ikke de balansegreiene, og det kunne visstnok føre til skader hvis du begynte med et eller annet som krever... ja......... du skjønner forhåpentligvis tegninga. klarer ikke å forklare det på en bra måte jeg. skjønte det ikke helt selv da jeg hørte om det, men moralen i historien var ihvertfall at du burde trene så mye som mulig med frivekter.

Balansegreier?

Får man dårliger balanse av å trene med apparater? jeg vet ikke hvilken erfaring du snakker fra.

Jeg er nok enig i at frivektstrening er veldig bra, men jeg tenker det er viktigere å trene "noe" enn ingenting. Han klarer sikkert å koordinere armene om han bare trener armene med apparater, skjønner du.

Selv trener jeg "nesten" bare med frivekter, men jeg kan ikke avskrive apparettrening av den grunn.

Sitat slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store forskjellen er at man når man trener med apparater må tilpasse seg etter apparatene, mens frivektene tilpasser seg etter dine bevegelser.

Dette er grunnen til at trening med apparater er forbundet med langt mer skader enn trening med frivekter, rett og slett fordi trening med apparater gir en unaturlig bevegelsesbane.

Spesielt når det gjelder skuldertrening bør man holde seg langt unna apparater, da det er forholdsvis lite som skal til før skuldrene får seg en smell.

Det samme gjelder øvelser som sittende benkpress og benkpress i smithmaskin. Å kjøre det i ny og ne er selvsagt ikke så gæærnt, men man bør ikke basere treningen sin på dette da det er fort gjort å dra på seg en smell om man er sterk og lesser på 140 kg i smithmaskinen. Jeg gjør det selv i ny og ne, men det er isåfall fordi fribenken/vektene er opptatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At overnevnte person får skader eller andre koordineringsproblemer av å trene Bicep/Tricep med apparater kontra frivekter høres for meg ganske merkelig ut.

Men, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...