Gå til innhold

Folk har FAEN i meg blitt SYKE !!!!

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Det er bare et lik så det er bare hærverk sier du?????

Den holdningen syns jeg er kvalm. Fatter ikke at du kan sammenligne døde kropper som har blitt mishandlet med knekte blomster i hagen. Det kan høres ut som du syns at å sage hodet av et lik er like "ille" som å for eksempel å trampe i alle blomsterbedene til naboen.

Den sammenligningen du kom med er makaber.

Da forstår du ikke, jeg mener at det er straffbart hærverk, og litt verre siden det sikkert er ille for de pårørende.

Men folk her snakker om å drepe dem, og da må vi stoppe opp og tenke litt, ikke sant ?

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

14

• favn

4

• soleil

2

• serendipity

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Humlepungen

Nå skjønte du ikke hva jeg ville fram til...

Hvis _du_ tar livet av noen, med en kule mellom øynene som du helst vil, da må du få din straff.

Og i og med at du dreper noen, vil du da si at det å ta ditt liv er rettferdig?

Jeg hadde selvsagt ikke gått inn som bøddel og skutt disse folkene her. Det er noen en kan si i "kampens hete". Du forstår sikkert hva jeg mener.

Men du er nok imot dødsstraff. Det var det du ville frem til også? Jeg er ikke enig i at den som "utfører" dødstraffen er like ille som den som får dødsstraffen. Enkelte mennesker er så gjennomført grusomme at de ikke fortjener noe annet enn dødsstraff eller livstid i fengsel.

Gjest Humlepungen

Da forstår du ikke, jeg mener at det er straffbart hærverk, og litt verre siden det sikkert er ille for de pårørende.

Men folk her snakker om å drepe dem, og da må vi stoppe opp og tenke litt, ikke sant ?

Om de skulle blitt skutt vet jeg ikke. Men å få fengselsstraff i to år og bli satt fri er helt vanvittig. Jeg syns de burde bli satt i fengsel i mange år og fått behandling. (Men kan de egentlig rehabiliteres?) For vi er vel alle enige i at det er noe seriøst galt i toppetasjen til noen som gjør slikt. Og jeg tror IKKE det var kun rusen som var årsaken til at de gjorde dette. Politiet har sagt at de er innenfor satanistmiljø. Der er de ivertfall ikke god i hodet sitt.

Ulv I Faarikaal

Om de skulle blitt skutt vet jeg ikke. Men å få fengselsstraff i to år og bli satt fri er helt vanvittig. Jeg syns de burde bli satt i fengsel i mange år og fått behandling. (Men kan de egentlig rehabiliteres?) For vi er vel alle enige i at det er noe seriøst galt i toppetasjen til noen som gjør slikt. Og jeg tror IKKE det var kun rusen som var årsaken til at de gjorde dette. Politiet har sagt at de er innenfor satanistmiljø. Der er de ivertfall ikke god i hodet sitt.

Et normalt edru menneske ville ikke komme på noe slikt, og lik unngår vel de fleste. Ingen kan huske at noen har gjort slikt, så det kan ikke være noe stort problem.

Det jeg søker å belyse er at man blander følelser inn i saken når straffen skal utmåles.

Liket er ikke levende, og bryr seg ikke om hva som skjer, det er et faktum og vi MÅ begynne der. Ikke i andre enden hvor følelser kan drepe. Så kan vi se på hva som gjør saken verre. I dette tilfellet er det i tillegg et innbrudd og hærverk. La oss si det kvalifiserer til 6 mnd fengsel. Hvor mye mer straff skal vedkommende få på grunn av følelsene andre har for dette liket ?

Gjest Humlepungen

Et normalt edru menneske ville ikke komme på noe slikt, og lik unngår vel de fleste. Ingen kan huske at noen har gjort slikt, så det kan ikke være noe stort problem.

Det jeg søker å belyse er at man blander følelser inn i saken når straffen skal utmåles.

Liket er ikke levende, og bryr seg ikke om hva som skjer, det er et faktum og vi MÅ begynne der. Ikke i andre enden hvor følelser kan drepe. Så kan vi se på hva som gjør saken verre. I dette tilfellet er det i tillegg et innbrudd og hærverk. La oss si det kvalifiserer til 6 mnd fengsel. Hvor mye mer straff skal vedkommende få på grunn av følelsene andre har for dette liket ?

På grunn av sin mangel på medmenneskelighet og respekt for både den avdøde og dens pårørende så mener jeg at en lang fengselsstraff er på sin plass. Det aller viktigeste her er behandling i tillegg til selve fengselsstraffen. Jeg kan ikke avgjøre lengden på straffen, det må de i rettsvesenet gjøre. Hadde jeg jobbet innenfor rettsvesenet og de som har mulighet til å påvirke lovverket hadde jeg gjort mitt ytterste for å få opp strafferammene for flere typer forbrytelser her i Norge.

Ulv I Faarikaal

Jeg brekker en rose, og rosebusken koster kr 100, hvor mye mer skal jeg betale til eieren for hennes krenkede følelser for denne rosen, eller for mitt "overgrep" på eieren ?

Annonse

Ulv I Faarikaal

På grunn av sin mangel på medmenneskelighet og respekt for både den avdøde og dens pårørende så mener jeg at en lang fengselsstraff er på sin plass. Det aller viktigeste her er behandling i tillegg til selve fengselsstraffen. Jeg kan ikke avgjøre lengden på straffen, det må de i rettsvesenet gjøre. Hadde jeg jobbet innenfor rettsvesenet og de som har mulighet til å påvirke lovverket hadde jeg gjort mitt ytterste for å få opp strafferammene for flere typer forbrytelser her i Norge.

Hvis følelsene skal innta rettssalene, er jeg redd for at vi får et sant kaos.

F eks begår du et mord, blir du straffet etter hvem du myrder, en gammel fyllik eller en pen og populær dame ?

De fleste mener det er verre å drepe et barn enn en voksen, men hvorfor det ? Er ikke et drap et drap ?

Gjest Humlepungen

Hvis følelsene skal innta rettssalene, er jeg redd for at vi får et sant kaos.

F eks begår du et mord, blir du straffet etter hvem du myrder, en gammel fyllik eller en pen og populær dame ?

De fleste mener det er verre å drepe et barn enn en voksen, men hvorfor det ? Er ikke et drap et drap ?

Et drap er et drap, uansett.

En blander ikke inn for mye følelser om en sier at mennesker som lemlester lik skulle fått lang fengselsstraff. Og ikke begynn å snakke om roser og tulipaner igjen i denne sammenhengen.

Du har din mening, jeg har min, sånn er det. Ikke noe å kaste vekk mer tid på.

Ulv I Faarikaal

Et drap er et drap, uansett.

En blander ikke inn for mye følelser om en sier at mennesker som lemlester lik skulle fått lang fengselsstraff. Og ikke begynn å snakke om roser og tulipaner igjen i denne sammenhengen.

Du har din mening, jeg har min, sånn er det. Ikke noe å kaste vekk mer tid på.

Liket er ikke levende, og der må vi begynne.

En kompis sklei på isen til fots og laget en ripe i naboens bil, naboen slo kontant ut tre tenner på han som hevn. Naboen måtte ha vært svært glad i bilen sin, men var det riktig ?

Gjest Rusle

En kompis sklei på isen til fots og laget en ripe i naboens bil, naboen slo kontant ut tre tenner på han som hevn. Naboen måtte ha vært svært glad i bilen sin, men var det riktig ?

Tviler på at naboen fikk noen traumer som kunne vare lenge ;o)

Han kom sikkert over det etter noen dager. Verre var det med kompisen din.

Ulv I Faarikaal

Noen lik blir obdusert, noen blir brent, noen blir begravet i bakken, andre blir balsamert og stilt ut som Lenin, andre havner på universitetene og ender opp som masse småbiter, noen blir gravet opp av arkeologer og stilt ut, noen blir balsamert og stilt ut som kunst osv.

Noen lik kan vi herje med, mens andre kan vi ikke.

Er ikke det rart ?

Ulv I Faarikaal

Tviler på at naboen fikk noen traumer som kunne vare lenge ;o)

Han kom sikkert over det etter noen dager. Verre var det med kompisen din.

Naboen måtte ut med 30.000 i tannlegeregning og 10.000 for tort og svie.

Kompisen ble fornøyd til slutt, da tenna ikke var helt gode, og han måtte gjøre noen med dem allikevel. Ikke hadde han råd til å fikse dem heller. Ulykkesforsikringen hans dekka tenna, men naboen måtte betale regress til selskapet.

Annonse

Gjest skralle

Ja, jeg har ikke ord. Når man vet hvor tungt det er å miste en av sine kjære hvordan må det være å attpåtil skulle oppleve dette...

Jeg er rystet og har hatt en ekkel følelse i kroppen i hele dag siden jeg så VG og Dagbladet på butikken i dag tidlig.

Gjest skralle

Jeg er frista til å si at det bare er lik. Et dødt menneske er ikke et menneske. Forbytelsen de har gjort er ikke så alvorlig, så jeg mener det er hærverk og innbrudd, ikke noe mer.

Hva om det hadde vært noen av dine nærmeste??? Du har kanskje ikke mista noen i nærmeste familie?

Jeg er frista til å si at det bare er lik. Et dødt menneske er ikke et menneske. Forbytelsen de har gjort er ikke så alvorlig, så jeg mener det er hærverk og innbrudd, ikke noe mer.

Der dro du den litt langt!!

Hadde det vært f.eks. ditt barn (selv om det var død) , tror jeg du hadde sett dette på en annen måte??!

JEG hadde i alle fall syntes det var en grufull handlig , som ikke kan sammenlignes med hærverk....

Gjest Humlepungen

Orker ikke å kaste bort tid på å diskutere dette mer. Det er ikke mulig å sammenligne likskjending med rosebusker etc. La oss si at vi er uenige. Jeg kommer ivertfall aldri til å se på det som du gjør. Det er ingen vits i å diskutere noe som er meningsløst i utgangspunktet.

Håper de får den straffen de fortjener.

Gjest skralle

Jeg har mista mange, og alle ble brent. Noen ble obdusert. Men det spiller ikke så stor rolle, da de er døde.

Da er vi i tilfelle TOTALT forskjellige. Det får vi vel bare godta, begge to.

Vil tilføye at jeg ikke er enig med de som som snakker om dødsstraff ol.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...