Gå til innhold

Langtidssyk-behandlingattf-fosterhjem??

Anbefalte innlegg

Gjest Hemmelignå

Hei

Er langtidsykemeldt på grunn av en moderat depresjon. Går ut i attføring i januar. Er i behandling og føler meg bedre og regner med snart å bli frisk(helt).

Har to barn og fungerer godt i hjemmet og som mamma. En familievenn har problemer og må plasere sin sønn på 10 i fosterhjem i en periode. Gutten vil så veldig gjerne bo hos oss.Han har mye vondt bak seg og de to er helt alene i verden.

Vi vil gjerne hjelpe ham vi har vært litt ekstraforeldre for ham i alle år. Hvordan stiller det seg å ta imot et barn til fosterhjemsplasering i min /vårsituasjon.

Vil jeg måtte friskmelde meg, og avslutte mitt arbeide.(til tross for at det går bra hjemme har jeg ikke krefter til en krevende jobb ute i tilegg.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10948-langtidssyk-behandlingattf-fosterhjem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hemmelignå

Er langtidsykemeldt på grunn av en moderat depresjon. Går ut i attføring i januar. Er i behandling og føler meg bedre og regner med snart å bli frisk(helt).

Har to barn og fungerer godt i hjemmet og som mamma. En familievenn har problemer og må plasere sin sønn på 10 i fosterhjem i en periode. Gutten vil så veldig gjerne bo hos oss.Han har mye vondt bak seg og de to er helt alene i verden.

Vi vil gjerne hjelpe ham vi har vært litt ekstraforeldre for ham i alle år. Hvordan stiller det seg å ta imot et barn til fosterhjemsplasering i min /vårsituasjon.

Vil jeg måtte friskmelde meg, og avslutte mitt arbeide.(til tross for at det går bra hjemme har jeg ikke krefter til en krevende jobb ute i tilegg.)

OBS SISTE DEL:

Eller vil jeg kunne ta imot dette barnet og fosterhjemsgodgjøringen uten at min status som sykmeldt eller under attføring endres?

Irene Grøneng

OBS SISTE DEL:

Eller vil jeg kunne ta imot dette barnet og fosterhjemsgodgjøringen uten at min status som sykmeldt eller under attføring endres?

Jeg regner med at fosterhjemsgodtgjørelsen gis som kompensasjon for tapt arbeidsinntekt, slik at det får betydning for hvor mye du får i trygdeytelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...