Gå til innhold

Hvordan skal jeg tilbringe ferien min?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anbefaler å reise til Chios - en gresk øy, litt nord for Samos (nord-øst i Egeerhavet). Dro dit alene første gang jeg dro dit, og hadde en topp ferie. Har siden reist tilbake flere ganger, som oftest alene. Blitt godt kjent med en del lokale. Til og med dama på bilutleien husker navnet mitt selv når det går over et år mellom hver gang jeg er der. Nå er det dessverre snart to år siden jeg hadde sjans til å dra dit, men håper en anledning byr seg snart igjen...

Ingen utpreget party-øy, og masseturismen har ikke klart å slå rot der av ulike årsaker. Det er også en stor øy i gresk målestokk, så du kan utforske øya over flere dager for å få med deg alt, i leiebil, på moped evt. med rutebusser osv. Særpreget arkitektur, historie, atmosfære (mye pga at turismen er så begrenset) - og masse annet positivt å si... Kunne holdt på en evighet :-)

Som sagt - kan anbefales på det varmeste! :-)

Vil du ha linker og tips, så bare si ifra under her!

Anbefaler å reise til Chios - en gresk øy, litt nord for Samos (nord-øst i Egeerhavet). Dro dit alene første gang jeg dro dit, og hadde en topp ferie. Har siden reist tilbake flere ganger, som oftest alene. Blitt godt kjent med en del lokale. Til og med dama på bilutleien husker navnet mitt selv når det går over et år mellom hver gang jeg er der. Nå er det dessverre snart to år siden jeg hadde sjans til å dra dit, men håper en anledning byr seg snart igjen...

Ingen utpreget party-øy, og masseturismen har ikke klart å slå rot der av ulike årsaker. Det er også en stor øy i gresk målestokk, så du kan utforske øya over flere dager for å få med deg alt, i leiebil, på moped evt. med rutebusser osv. Særpreget arkitektur, historie, atmosfære (mye pga at turismen er så begrenset) - og masse annet positivt å si... Kunne holdt på en evighet :-)

Som sagt - kan anbefales på det varmeste! :-)

Vil du ha linker og tips, så bare si ifra under her!

Hm - glemte å si at selv om det ikke er noen utpreget party-øy, så er det ikke noe problem å oppsøke partystedene når det måtte være interessant. Særlig inne i "hovedstaden" er det et variert uteliv med nattklubber, barer, restauranter osv, og noen barer mm på de mindre stedene. Og selvsagt greske tavernaer over alt. Og da mener jeg greske - der grekerne selv spiser med hele vennegjengen/familien, ikke turist-tavernaer der kun turistene går.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...