pirko Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Har dere noen tips til å få grove brød til å heve bedre?. Jeg har lest at grove brød skal ha minst 50% sammalt mel, men brødene hever da ikke mye da?. Synes det er problematisk nok å få god heving med 40% jeg.(kjøper sånn grovbakst pakke). Den fiberbakst pakka hever dårlig for meg. Noen tips? Hva slags oppskrift bruker dere?. Gjør jeg noe feil?..så fort jeg har i mindre grovt mel så hever det som bare det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Bruk lengre hevetid. Til to kilo mel, 50/50 grovt og fint, bruker jeg 10 gram gjær, og hever først over natten i plastbolle med lokk, deretter baker jeg dem ut og hever til dobbel størrelse i formene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jøss - baker dere? Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Pøs på med gjær! Lærte av ei venninne at hun brukte dobbel dose gjær for å få til sine spektakulære boller. Verdt et forsøk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurer jeg på Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Bruk lengre hevetid. Til to kilo mel, 50/50 grovt og fint, bruker jeg 10 gram gjær, og hever først over natten i plastbolle med lokk, deretter baker jeg dem ut og hever til dobbel størrelse i formene. Blir det ikke veldig gjærsmak på brødet når du hever deigen så lenge? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Blir det ikke veldig gjærsmak på brødet når du hever deigen så lenge? Nei. Kanskje fordi jeg bruker såpass lite gjær ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurer ikke mer Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Nei. Kanskje fordi jeg bruker såpass lite gjær ? Det kan det være noe i. Hvor grovt er det grove melet ditt? I samme genre som Ingers rugbrød. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Det kan det være noe i. Hvor grovt er det grove melet ditt? I samme genre som Ingers rugbrød. Jeg bare slenger oppi litt av hvert av det jeg har. Sammalt hvete, rug, bygg (ikke så mye av det), kanskje noen havregryn, eller noen bløtlagte hvete helkorn. Sesamfrø og linfrø går også bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Prøv på det nye forumet for impotens. Der finnes det sikkert noen gode tips. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.