Gå til innhold

Greier ikke å gå opp i vekt, arrrgh!!

bearfun

Anbefalte innlegg

Er frusatrert fordi uansett hva jeg spiser eller gjør så greier jeg ikke å gå opp i vekt!!

Jeg er 34 år, trener intensivt dans 6 ganger i uken, snitt 45 minutter pr dag, men kan ha økter opp til 3 timer av og til. 2 ganger i uken gjør jeg 300 situps, 3x30 push-ups og trener med medium tyngde vekter. Er 1.83 høy, veier 66 kilo og i bra fysisk form.

Skulle gjerne bygget opp mer muskelmasse, synes jeg er alt for tynn. Hvordan i alle dager gjør jeg det når jeg trener såpas mye dans?? Sån som nå kan jeg spise hva som helst og da mener jeg virkelig hva som helst! Kebab, pizza, sunn fisk, grønsaker, grov brød, fin brød, spiller ingen rolle! Kan spise opp en hel pakke skivet laks i et jafs og spiser ofte 2, 3 sjokolader om dagen.

Hvis jeg spiser kebab eller sun fisk til jeg spyr, går jeg opp kanskje 1-2 kilo i løpet av en uke. Men dette er helt til neste 2-3 timers intensive dansetrening hvor jeg går ned umiddelbart til min gamle vekt.

Er det bare å gi opp eller gjør jeg noe galt? Noen som har ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har faktisk ikke prøvd det konsekvent. Tok noe pulver av et eller annet slag en gang, hjalp lite. Skal prøve igjen. Men er det en varig løsning?

Noen har rett og slett god forbrenning.

Hva med å kontakte en ernæringsfysiolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har rett og slett god forbrenning.

Hva med å kontakte en ernæringsfysiolog?

God forbrenning? hehe, føler at jeg forbrenner som et atomkraftverk. En vennine av meg sutrer kontinuerlig over at hun går opp 140 gram av en 100 grams sjokolade, mens hos meg fordamper den med til 20 gram én gang :)

Hvor får man tak i ernæringsfysiologer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God forbrenning? hehe, føler at jeg forbrenner som et atomkraftverk. En vennine av meg sutrer kontinuerlig over at hun går opp 140 gram av en 100 grams sjokolade, mens hos meg fordamper den med til 20 gram én gang :)

Hvor får man tak i ernæringsfysiologer?

Ernæringsfysiologer jobber ofte på sykehus.

Du kan få henvisning gjennom din fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kurt Kubein

Ernæringsfysiologer jobber ofte på sykehus.

Du kan få henvisning gjennom din fastlege.

Er du den vellykkede fastlegeanbefaleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte vellykket, men ikke akkurat mislykket, heller.

Spis, spis og spis. Minst 5 ganger om dagen. I tillegg bør du ta proteintilskudd og eller gainer (nesten bare karbohydrater). Gainer er ganske billig, men siden du er interessert i å bygge muskler i tilleg bør du spise minst 2-3 gram proteiner per kilo kroppsvekt. Men det tar tid. Å gå opp en kilo i uka er ikke noe å ta sikte på. Ha tålmodighet. Siden du trener så mye, så vil shakere med kosttilskudd være en grei løsning, de kan du ta med deg og drikke etter trening, samtidig som du ikke blir så mett at du ikke orker ordentlig mat senere. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Mange misunner deg forbrenningen din. Den er en gudegave! Les Sierdudets innlegg kl. 3 i natt om ernæring og trening. Se deg i speilet. Er musklene synlige? Spør deg selv hvilken type du er, hva slags muskelfibre du har eller vil ha: korte (hvite) eller lange (røde). Løper du? Har du best talent for 100 m, 3000 eller 10000 m?

Er du av den slanke typen risikerer du å ødelegge et godt utholdenhetstalent med å tvinge på deg muskelmasse (og evt. fett). Snakk med en trener i idrettslaget ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...