Gå til innhold

Hånda sovner/mister følelsen ved trening

Gjest "Nummen"

Anbefalte innlegg

Gjest "Nummen"

Opplevde her for en stund siden etter jeg hadde vært med på en sykkel 2 time på SATS, at jeg hadde mistet hele følelsen langs hele siden på hånda, fra lille fingen og ned til håndleddet. Timen hadde vært nokså anstrengende, og jeg tenkte kanskje det hadde noe med det å gjøre, Men Det gikk ikke over før etter ei uke. Jeg var helt nummen i flere dager. Jeg har ikke opplevd dette før. Har hørt om de som har operert i håndleddet fordi de ikke fikk blod ut i hånda, både folk med og uten leddgikt. Kan dette være begynnelsen på noe sånn? Akurat nå kjenner jeg ikke noe, men det kommer tilbake når jeg trener. Håper noen kan svare meg på dette. Er litt bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok en nerve som er i klem.Hvilken nerve, og hvor trykket (innklemmingen) ligger er avgjørende for hvilke fingre som "sovner".

Er det pekefinger, langfinger og halve ringfinger ligger problemet i håndleddstunellen. Er det lillefinger og yttre del av hånden ligger problemet i albuen. Det finnes noen avvik fra denne diagnosen, en spesialist i ortopedi eller en nevrolog kan stille den eksakte diagnosen, slik at du kan få den rigtige hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...