Lektor Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Hei. Eg har strekt leddbandet på innsida av kneet. No kan eg belasta kneet nesten for fullt, men kunne tenkja med å teipa, eller bruka støttebandasje når eg spelar fotball for å ha litt ekstra sikring. Veit nokon korleis ein teipar eit kne, eller kan visa til ei nettside med tips? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Lektor. Det tar minst 4-5 uker før en slik leddbåndskade (sidebåndene) har grodd. Noen ganger tar det lengre tid. Idenne venteperioden er alternativ trening tingen, dvs. trening som ikke provoserer kneet. Taping av kneet evt. bruk av elastiske ortoser gir egentlig bare falsk trygghet. Når du vet hvilke krefter som belaster kneet ved aktivitet, forstår man det ganske greit. Lykke til med en aktiv "ventetid." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.