Gå til innhold

Islam på sitt mest sjarmerende, fra Boka om fred og toleranse

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

For ordens skyld: de vantro er du og jeg. Muslimer sier koranen er full av kjærlige ord, toleranse og gode leveregler. Helt til du røper at du har lest den, da blir det stille.

Eksempler:

De vantro er "verre stillet enn aper og svin" (Koranen 5:65), "forvridde" (9.30), "i sannhet løgnere - dikter opp løgn" (16:107), "ugudelige" (24:54), "de verste skapninger, "illgjerningsmenn" (5:49), "de verste krek overfor Allah" (8:57, 8:22), "urettferdige", og "gjør urett" (76:31, 29:48). De er "tosker" (2:12), "døve, stumme, blinde" (2:17), "i villfarelse", "på falsk vei" (1:7, 2:15), "oppsetsige" (2:14), "ufredskapere" (2:11), "en styggedom"

(9:28).

Muslimene må være "hård mot dem" og gjerne "utslette en hel by" (9:74). I tillegg kan de straffes med å "drepes og korsfestes", "hender

avhugges" og de skal "forvises fra landet" (5:37). For "Allah er streng med straffen" jfr. Koranen 8:13; 22:2. I de vantros hjerter skal Han "kaste skrekk", jfr 8:12.

De som byr frem underholdende historier for å føre folk bort fra Guds veier i uvitenhet, og for å drive ap med det, venter en ydmykende straff. jfr 31:5. Og de som vender seg bort i hovmot, som om han intet hadde hørt, som om hans ører var tunghørte, skal bebudes en smertelig straff (31:6), for Satan kaller dem til Ildens straff (31:20) og helvete blir deres herberge, der skal de være og bli (2:259).

De skal drives inn gjennom helvetes syv porter (15:44). "Der skal de være og bli for alltid" (72:24). De skal drives inn "som en kvegflokk" (19:89). Sammenlenket (14:50) "i het, kvelende vind og skåldende vann, i skyggen av kullsvart røyk, som ikke svaler, og ikke er til behag" (56:41-43).

Allahs engler er "strenge og hårde" (66:6). De fyrer opp helvete med stener og menneskekropper (2:22, 21:98, 72:15 m.fl.), og slår ustoppelig de vantro i ansiktet og over ryggen (8:52, 47:29) med jernklubber (22:20).

Allah skal legge de vantro i stabler (8:38). Deretter vil han blinde dem (20:124), og så gi dem "en velkomsthilsen av kokende vann og helvetes brann" (56:93-94). Det overopphetede vannet, som er "som smeltet kobber" (18:28) skal de vantro tvangsdrikke (10:4), samt at det skal tømmes over

hodet på dem "slik at alt som finnes i deres indre, og deres hud, smelter" (22:20, 44:48). Deres ansikter skåldes (18:28). De sammenlenkede ofrene kastes inn i det skåldhete vannet. De hører et brøl idet vannet koker opp, for når de vantro ankommer, er vannet "nær ved å sprekke av raseri" (67:7-8).

Allah har på forhånd klint inn ofrene med tjære og tilskåret for dem "klær av ild". Ansiktene deres står i flammer. Slik belønner Allah "enhver efter fortjeneste" (14:51, 22:20). Ikke-muslimene vil høre "et raseriutbrudd og brøl" fra ilden (25:13). Gnistene er store "som gule kameler" (77:33), og vantro kastes inn i flammehavet "gruppevis" (40:73, 41:18). Hodehuden flås av (70:15-16); deres ansikter "vrir seg i Ilden" (33:66). "I den er sukk og stønn deres lodd" (11:108). Hvis ilden skulle være i ferd med å slukne, ²frisker Vi på varmen for dem" (17:99).

Men siden allah er så barmhjertig og nåderik, og siden islam er en tolerant religion, kan hedninger, humanister og buddhister tilbys betenkningstid for å konvertere til islam. Hvis de ikke innen en frist tar i mot tilbudet skal de drepes, jfr. Koranen 9:5. I den kommende verden venter dem en "svær straff" (5:37, 18:28)

Norske kvinner som ikke vil la seg konvertere kan tas som krigsbytte og holdes som sexslaver. Men et bedre alternativ er å konvertere, for da kan kvinnene få den ære å bli en muslimsk hustru sammen med 3 andre hustruer, jfr. Koranen 4:3. For øvrig må hun regne med å få islamsk bank dersom mannen frykter at hun kan bli for oppsetsig (4:38).

osv osv osv.

Lurer du på hvorfor jeg er noget skeptisk til denne religionen ?

Gamle testamente er også ille , men denne boka som vi ikke har trengt å forholde oss til før her i landet, kommer i tillegg

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

42

• Grip

9

• Taj Mahal

9

• Pappa Bjørn

4

Ulv I Faarikaal

Var det så ille da? Det kunne jo like gjerne vært sitater fra en overopphetet DOL-diskusjon.

He-he.

Men hver j... side har slikt i mer eller mindre grad. Grove trusler, dystre formaninger og beskrivelser av helvete.

Jeg er svært forundret over at muslimer snakker så pent om denne boka ?

De håper vel på at ingen kan finne på å lese den og at den kunne forbli på arabisk, så de selv kunne sitere det de ville uten at noen oppdager resten av dritten.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jeg visste ikke at det var så tydelig, men det forklarer jo mye for å si det sånn.

Muslimene er generelt litt redde for å bli konfrontert med dette, for de vet det blir tatt ille opp av de vantro.

Gjest ikke sign

Muslimene er generelt litt redde for å bli konfrontert med dette, for de vet det blir tatt ille opp av de vantro.

Så du har lest i den? Faren min er lærer og har en støtete pocketutgave i kjelleren.. Står virkelig alt det du skrev? De tar jo med seg religionen sin når de kommer hit.. vi kjenner den jo ikke som de gjør.

Ulv I Faarikaal

Les hovedinnlegget.

Trodde du det var så utpreget brutalt, og så mye av det ?

Dette er bare kanskje 1/10 av de vers som omtaler vantro, ordet går igjen gjennom hele boka, omtrent på hver annen side.

Synet hver enkelt troende har kan selvfølgelig variere, men utgangspunktet er ikke bra.

Ulv I Faarikaal

Så du har lest i den? Faren min er lærer og har en støtete pocketutgave i kjelleren.. Står virkelig alt det du skrev? De tar jo med seg religionen sin når de kommer hit.. vi kjenner den jo ikke som de gjør.

Jeg har lest mye av den og en bok i tillegg med kommentarer. Kommentarene var rimelig nøytrale, men likevel nesten sørgmodige når de vantro omtales stygt. Det virker som forfatteren har dårlig samvittighet.

Underlig er det å lese på nettstedene som er dedisert koranen og dens tilhengere, der får du ikke se noen av disse stygge tekstene, de er fjernet ! Bare de hyggelige tekstene er framført. De stygge er dårlig reklame.

Pappa Bjørn

Jeg har alltid vært redd for hele religionen. Hvor mange kriger er startet som følge av troen? Nå terrorangrep og katastrofer. Holdninger til kvinner og kvinners rettigheter har alltid vært helt syk i land med Islam som sin religion............... Sør kan komme og si hva han vil, men jeg er sikker på at Muslimer er farlige mennesker. Vi må stoppe tvert å la dem få fotfeste i Norge og resten av Europa med å bygge moskeer og sakte men sikkert bli en del av samfunnet. Det ender med at de tar over og at alle andre blir slaktet ned for fote.

Ulv I Faarikaal

*gjesp* Det står ingenting her som er verre enn det som står i bibelen... Naboen min blir ikkje skumlare pga ei teit bok.

Både denne og bibelen er ille. Men koranen maser _fælt_ om de vantro og hvor ille de er.

Og hvem er de vantro ?

Hvorfor gjør de ikke som de kristne og lager nytt opplag med nytt innhold hvor alt det utrolig groteske er fjernet ?

Annonse

Både denne og bibelen er ille. Men koranen maser _fælt_ om de vantro og hvor ille de er.

Og hvem er de vantro ?

Hvorfor gjør de ikke som de kristne og lager nytt opplag med nytt innhold hvor alt det utrolig groteske er fjernet ?

"Hvorfor gjør de ikke som de kristne og lager nytt opplag med nytt innhold hvor alt det utrolig groteske er fjernet ? "

Det kjem sikkert etter kvart.

Fram til då trur eg verken at Mohammed Ali eller lensmannen i Haram har planar om å drepa og korsfeste meg. - Heller ikkje naboen frå Pakistan.

Gjest Iznogood

Du Ulven, nå har jeg akkurat begynt å lese i bibelen og sette meg inn troen til en 'god norsk' misjon som arbeider for mye bra. Når jeg leser det du siterer er det ikke så mye annerledes enn det som bibelen sier.

Ulv I Faarikaal

"Hvorfor gjør de ikke som de kristne og lager nytt opplag med nytt innhold hvor alt det utrolig groteske er fjernet ? "

Det kjem sikkert etter kvart.

Fram til då trur eg verken at Mohammed Ali eller lensmannen i Haram har planar om å drepa og korsfeste meg. - Heller ikkje naboen frå Pakistan.

Skulle ikke forundre meg at de aller fleste er snille. Men de burde kvitte seg med boka, det er dårlig reklame.

Ulv I Faarikaal

Du Ulven, nå har jeg akkurat begynt å lese i bibelen og sette meg inn troen til en 'god norsk' misjon som arbeider for mye bra. Når jeg leser det du siterer er det ikke så mye annerledes enn det som bibelen sier.

Jeg vet det, men det gjør ikke saken bedre.

Nå har vi denne koranboka i tillegg, pluss en lite antall dystre folk som leser den med lupe.

Det fins sikkert folk som leser bibelen med lupe også.

Skulle ikke forundre meg at de aller fleste er snille. Men de burde kvitte seg med boka, det er dårlig reklame.

Ja det synst eg er ei passande oppgåve for deg; å få muslimane til å gje opp koranen, dei kristne til å gje opp bibelen, jødane til å gje opp toraen, etc. Lukke til!

Ulv I Faarikaal

Ja det synst eg er ei passande oppgåve for deg; å få muslimane til å gje opp koranen, dei kristne til å gje opp bibelen, jødane til å gje opp toraen, etc. Lukke til!

Men de kan være snille også. F eks fra sure 5, «Det dekkede bordet», vers 66 og 69, som innbyr til forsoning: «Hadde de (skriftfolkene, jødene, de kristne) overholdt loven og evangeliet og det som er åpenbart for Herren, ville de fått spise av alt både over og under jorden. Det finnes blant dem en gruppe som viser måtehold, men de fleste av dem gjør det som er forkastelig.» «De som tror, og jøder, sabeere og kristne, de som tror på Gud og på dommens dag og gjør det som er rett og godt, over dem skal ingen frykt hvile, ei heller ingen sorg.»

He-he.

Men hver j... side har slikt i mer eller mindre grad. Grove trusler, dystre formaninger og beskrivelser av helvete.

Jeg er svært forundret over at muslimer snakker så pent om denne boka ?

De håper vel på at ingen kan finne på å lese den og at den kunne forbli på arabisk, så de selv kunne sitere det de ville uten at noen oppdager resten av dritten.

Jeg har en farfar som truer med at vi kommer til å brenne i helvete til evig tid om vi ikke legger våre liv i Guds hender.

Det er en kjip trussel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...