Gå til innhold

Islam på sitt mest sjarmerende, fra Boka om fred og toleranse

Anbefalte innlegg

Gjest mislykket

For meg virker det som de fleste av dine innlegg (i denne tråden) omhandler øvrige deltakeres manglende, formelle kompetanse. Det er påfallende.

Går du med sort studenterlue 17. mai?

Hei!

Jeg har bare påpekt det paradoks at de som har minst (relevant) fagkunnskap er raskest ute til å fordømme islam.

Det er mulig at du ikke finner dette rimelig.

Beste hilsen

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

42

• Grip

9

• Taj Mahal

9

• Pappa Bjørn

4

Hei!

I utgangspunktet tror jeg neppe du har injuirerende kraft. Men generelt: så lenge du ikke sprer rasistisk eller annen diskriminerende propaganda, tror jeg ikke ditt "engasjement" er til skade.

Dessuten: og på samme måte mener jeg det må være rom for alternativ, og uvitenskapelig medisin. Fritt frem for synsing innen medisinen også.

Beste hilsen

Våre injurierende krefter er nok svake, både dine og mine. Jeg er da heller ikke ute etter å injuriere noen, så det kan være det samme.

For øvrig er det morsom at du med all din formelle kompetanse, også glipper litt når fremmedordene blir for kompliserte;

"injuirerende kraft" skriver du.

(Jeg antar at det skyldes en skrivefeil, men du skjønner sikkert at det i denne sammenhengen passet fint å påpeke den. Du får ha meg unnskyldt).

Hei!

Unni Wikan vil nok ha et noe mer nyansert syn på islam enn det herr Fårikål kommer med.

Fru Vogt gir en ypperlig historisk introduksjon til islam. Jeg kan ikke se noe hos fru Wikan som skulle tilsi at hun mener islam "per se" er en trussel.

Uvitenhet, fordommer og rasisme -- dette er nok noe fru Wikan vil ta sterk avstand ra. Du også -- håper jeg.

Beste hilsen

Wikan er kunnskapsrik. Det spesielle med henne er at hun har mot til å fortelle sin versjon av sannheten om islam, og har høstet storm for det.

De av dere som opptrer som servile relativister..og forsvarer sitt syn med at de kan så meget mer enn andre, opptrer patetisk, og er egentlig en skam for akademia.

Mangel på kunnskap er ikke bra, men kunnskap uten mot er langt verre.

Hei!

Det er bare skadelig for debatten.

Hverken du, Herr Fårikål eller andre ufaglærte har -- slik jeg ser det -- noen spesiell autoritet. Det er vel grunnen til at det kun er på et forum som DOL at meningene deres dukker opp. I en seriøs og faglig-relevant debatt, ville de aldri nådd frem.

Beste hilsen

Veeel, mislykket..du står i fare for å trekke en del forhastede konklusjoner. Men la nå det ligge.

Det virker som om du nærer en nærmest aggressiv nedvurdering av dine medmennesker som av ulike årsaker ikke har utdanning fra høyskole eller universitet.

Du har selv understreket at du er mislykket på en del andre områder i livet. Har det slått deg at nettopp dette har medført at du i for stor grad vektlegger betydningen av din formelle utdannelse? Det er nemlig uvanlig å påtreffe personer med en slik nedlatende holdning til folk som mangler lengre utdanning. Kan det rett og slett tenkes at dine vekttall er din måte å hevde deg på, nærmest som kompensasjon for mangler på andre områder.

Du skjønner sikkert at jeg ikke er ute etter å såre deg på noen måte, men kun interessert i din vurdering.

petter smart

Når gjer muslimane dette? Eg har ikkje sett at nokre av muslimane i nabolaget har drept nokre, og ingen er sakna heller, enda det er minst like mange vantro her!

De gjør det når det blir mange nok av dem og de blir hjernevasket av imamene.

Muslimer er ikke verre enn andre, problemet er at de ofte ikke har særlig utdannelse eller tilgang på frie medier. De er lette offer for ledere som hjernevasker dem og får dem til å gjøre disse tingene.

For meg virker det som de fleste av dine innlegg (i denne tråden) omhandler øvrige deltakeres manglende, formelle kompetanse. Det er påfallende.

Går du med sort studenterlue 17. mai?

.....det er bedre med sort studenterlue på 17.mai enn nisselue hele året!

;)

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jeg må innrømme at det har ikke vært vanlig i mine kretser. Derfor varmer det litt ekstra å høre slikt!

He-he.

Vi kan le, men gråten tar andre. Vi har faktisk en del flyktninger i Norge som f eks mangler en hånd etter islams regler om hvordan tyver skal behandles. Men det gjøres ikke med en som stjeler et brød, av sult.

Gjest mislykket

Veeel, mislykket..du står i fare for å trekke en del forhastede konklusjoner. Men la nå det ligge.

Det virker som om du nærer en nærmest aggressiv nedvurdering av dine medmennesker som av ulike årsaker ikke har utdanning fra høyskole eller universitet.

Du har selv understreket at du er mislykket på en del andre områder i livet. Har det slått deg at nettopp dette har medført at du i for stor grad vektlegger betydningen av din formelle utdannelse? Det er nemlig uvanlig å påtreffe personer med en slik nedlatende holdning til folk som mangler lengre utdanning. Kan det rett og slett tenkes at dine vekttall er din måte å hevde deg på, nærmest som kompensasjon for mangler på andre områder.

Du skjønner sikkert at jeg ikke er ute etter å såre deg på noen måte, men kun interessert i din vurdering.

Kjære venn!

Jeg registrerer at du forsøker å skifte tema og fokus: fra en samtale om hvem som vet mest om islam (de ufaglærte eller de som har religion som fag) til meg som person.

Dette er usaklig.

Beste hilsen

Gjest mislykket

Wikan er kunnskapsrik. Det spesielle med henne er at hun har mot til å fortelle sin versjon av sannheten om islam, og har høstet storm for det.

De av dere som opptrer som servile relativister..og forsvarer sitt syn med at de kan så meget mer enn andre, opptrer patetisk, og er egentlig en skam for akademia.

Mangel på kunnskap er ikke bra, men kunnskap uten mot er langt verre.

Hei!

(1) På hvilken måte kan du vurdure Wikan opp mot de som ev. måtte ha en annen mening enn hun?

(2) Islam vil nok -- som de fleste livssyn -- ha deler ved seg som kan oppfattes som mindre heldig (for oss, med våre vestlige øyne).

(3) ...men hvilket livssyn har ikke det?

Det gjenstår å finne dekning for at islam "per se" er farlig.

Og jeg tror nok at jeg fremdeles anser vulgæreksegese (som representert ved herr / fru Fårikål) lite faglig relevant.

Kuriøst - jo, da. Morsomt? Jo, da. Ufrivillig morsomt.

Men utrolig lite virkelighetsnært.

Beste hilsen

Gjest mislykket

Våre injurierende krefter er nok svake, både dine og mine. Jeg er da heller ikke ute etter å injuriere noen, så det kan være det samme.

For øvrig er det morsom at du med all din formelle kompetanse, også glipper litt når fremmedordene blir for kompliserte;

"injuirerende kraft" skriver du.

(Jeg antar at det skyldes en skrivefeil, men du skjønner sikkert at det i denne sammenhengen passet fint å påpeke den. Du får ha meg unnskyldt).

Hei!

Som du sikkert vet lider jeg av dysleksi. Du får unnskylde meg at jeg aldri har klart å bestå grunnskolen. Om du vil bruke det mot meg, blir din sak.

Beste hilsen

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hei!

(1) På hvilken måte kan du vurdure Wikan opp mot de som ev. måtte ha en annen mening enn hun?

(2) Islam vil nok -- som de fleste livssyn -- ha deler ved seg som kan oppfattes som mindre heldig (for oss, med våre vestlige øyne).

(3) ...men hvilket livssyn har ikke det?

Det gjenstår å finne dekning for at islam "per se" er farlig.

Og jeg tror nok at jeg fremdeles anser vulgæreksegese (som representert ved herr / fru Fårikål) lite faglig relevant.

Kuriøst - jo, da. Morsomt? Jo, da. Ufrivillig morsomt.

Men utrolig lite virkelighetsnært.

Beste hilsen

Makan til dyp forakt for andre mennesker er sjelden å se. Interssant, hvordan blir man slik ?

Yukk !

Ulv I Faarikaal

Hei!

Som du sikkert vet lider jeg av dysleksi. Du får unnskylde meg at jeg aldri har klart å bestå grunnskolen. Om du vil bruke det mot meg, blir din sak.

Beste hilsen

Stakkars.

De har tilbud på avliving denne uka hos veterinæren, vanligvis tar de bare dyr, men de gjør sikkert et unntak i ditt alvorlige tilfelle.

Fremmedord er fint når avsender må slå opp for å finne orda først, og mottaker må slå dem opp for å forstå. Og så later alle som ingenting. De som ikke har fremmedordbok hopper bare over innlegget.

Gjest petunia

He-he.

Vi kan le, men gråten tar andre. Vi har faktisk en del flyktninger i Norge som f eks mangler en hånd etter islams regler om hvordan tyver skal behandles. Men det gjøres ikke med en som stjeler et brød, av sult.

Fakta?? :-(

Ulv I Faarikaal

Fakta?? :-(

De ble ikke lemlestet her i landet, men kom hit etterpå og går rundt som bevis på grusomheten som oppstår når religion får reell makt. Jeg tror pressen og resten av landet hadde tatt beklengs saltomortale om det hadde skjedd her ! Kanskje det som må til ?

Gjest petunia

De ble ikke lemlestet her i landet, men kom hit etterpå og går rundt som bevis på grusomheten som oppstår når religion får reell makt. Jeg tror pressen og resten av landet hadde tatt beklengs saltomortale om det hadde skjedd her ! Kanskje det som må til ?

Det kommer vel muligens etterhvert..

Belær meg ! Jeg har et åpent sinn.

Hvor mange ganger har du ikke fått fakta kunnskaper om Islam som du bare avfeier, fordi du ikke vil tro det?

Du kommer med så mange rare ideer og påstander, at det blir nesten vittig.

Selv om menn som har omskjært seg, sier til deg at det du sier om omskjæring ikke er fakta. Så blånekter du og forteller dem om hvordan det er. Ser du ikke hvor dumt det er?

Koranen og muslimer har du så lite kunnskaper om at jeg hadde vært flau over å poste noe som helst om emnene , var jeg deg ;)

Ulv I Faarikaal

Hvor mange ganger har du ikke fått fakta kunnskaper om Islam som du bare avfeier, fordi du ikke vil tro det?

Du kommer med så mange rare ideer og påstander, at det blir nesten vittig.

Selv om menn som har omskjært seg, sier til deg at det du sier om omskjæring ikke er fakta. Så blånekter du og forteller dem om hvordan det er. Ser du ikke hvor dumt det er?

Koranen og muslimer har du så lite kunnskaper om at jeg hadde vært flau over å poste noe som helst om emnene , var jeg deg ;)

Du selv kan ikke din egen religions bok, og skal fortelle meg noe.

Omskjæring er barnemishandling og kan aldri bli noe annet, det har jeg dokumentert gang på gang.

Omskjæring av barn under 18 år er overgrep som burde rammes av straffeloven om legemsbeskadigelse.

Hvis ikke, forklar hvorfor dere ikke kan vente til barnet er myndig og kan bestemme selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...